110 dcpu, voor eventsupport
Re: 110 dcpu, voor eventsupport
verwijdert
Laatst gewijzigd door jbladel op 06 Jun 2022, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020
-
Landmarcs
jbladel schreef:Hij noemt inderdaad dat permanente 4x4 veiliger is op de weg dan een 2wd. Hoe vertaalt dat zich volgens jou naar 'je moet je diff niet locken op gravel?'
0:22 "and you arrive at the dirt stretch, before getting to your destination, that is the time to engage 4 wheel drive".
0:42 "the reason while traveling on a dirt road, you use 4 wheel drive, is because of that event you are not expecting."
1:00 "for those vehicles with so called permanent 4 wheel drive, what you need to do at that point is engage true 4 wheel drive. you lock that center differential" (that point refereert hier nog steeds naar "arrive at the dirt stretch")
1:13 "without that center differential locked, you are not in true 4 wheel drive".
Misschien wordt het tijd voor een volledig transcript -- Utube maakt dat makkelijk: je kan het afspeeltempo ook vertragen.
Om vragen te voorkomen: ik ga dat niet doen, ik heb deze Utube niet als steekhoudend argument naar voren gebracht.
Als ik deze citaten op een rij zie dan zie ik het verhaal van een gelovige, wellicht een Toyauto fan, wellicht wordt ie betaald/gesponsord door dat merk (of door een importeur) ?
De woorden "so called permanent 4 wheel drive" en "true 4 wheel drive" komen bij mij over als de suggestieve woorden van een gelovige.
Om de reactie maar voor te zijn, dat scheelt weer een vraag en antwoord: Wil je werkelijk "true 4 wheel drive" dan heb je ook nog twee geactiveerde as-lockers nodig, pas dan heb je "true 4 wheel drive". Laat duidelijk zijn: ik wil daarmee niet rijden, het is hoogstens nuttig als je door een moeras moet ploegen, het hoe er niet meer toe doet, als je coûte-que-coûte naar de overkant wilt.
En dan omgekeerd: Ik ben een ongelovige in tweede generatie, ik geloof niks totdat ik een overtuigend bewijs zag, ik onthoud veel en toets daar waar mogelijk dat wat er gezegd wordt ... en behoud het goede.
De harde praktijk wijst uit - Edward zette me opnieuw op dit spoor - dat als je met een open midden-differentieel op dirt-roads (van allerlei allooi) rijdt met een auto met ABS/ETC dan heb je een permanente controle op een eventuele wiel-spin. Edward had een tijd een Disco2 zonder DiffLock ... ik heb al 22 jaar Defenders met ABS/ETC. Inmiddels, op basis van vele duizenden kilometers dirt-road kunnen we zeggen dat die ABS/ETC echt ongeveer nooit aanslaat, en als ie al aanslaat dan is het uiterst kortstondig en bovendien nog het vaakst bij het wegrijden met twee wielen op ander substraat.
Lang geleden was het een ander verhaal: in de laatste 20 jaar zijn de banden enorm veel beter geworden, gripverlies is dus sowieso een heel veer zeldzamer gebeurtenis geworden (waarschijnlijk was dat ook de reden om die Disco 2 zonder DiffLock uit te rusten).
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 06 Jun 2022, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik start wel even een nieuw draadje op. Deze hoort te gaan over de 110 DCPU met 2 inch lift en welke banden daaronder passen.
Welke wielen zitten er onder de 110 DCPU? Iemand met meer verstand van bandenmaten dan ik kan vast voor je uitrekenen welke maten passen met jouw offset.
Edit:
Ik denk dat ik ook even excuses moet maken, zit even terug te lezen en een aantal van mijn berichten zijn inderdaad te cynisch en horen niet thuis op dit forum
Welke wielen zitten er onder de 110 DCPU? Iemand met meer verstand van bandenmaten dan ik kan vast voor je uitrekenen welke maten passen met jouw offset.
Edit:
Ik denk dat ik ook even excuses moet maken, zit even terug te lezen en een aantal van mijn berichten zijn inderdaad te cynisch en horen niet thuis op dit forum
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020
Terug naar “Nieuw op het forum”