110 dcpu, voor eventsupport

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
jbladel

Re: 110 dcpu, voor eventsupport

Berichtdoor jbladel » 06 Jun 2022, 11:58

verwijdert
Laatst gewijzigd door jbladel op 06 Jun 2022, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jun 2022, 12:03

Ik vind je arrogantie echt heel erg grappig. (al had ik me beloofd niet meer te reageren)

Maar om jouw domheid te blijven: ik rij sinds een tijdje als dagelijkse auto ipv de oude 4wd Disco 2 een VW busje.

Dat is een gewoon voorwiel aangedreven busje zonder de mogelijkheid de diff te locken. HOE kan het dat ik met dat ding off road kan rijden en dat ik niet overal stil sta????? Dezelfde vraag als Marc je stelt maar die je aangeeft niet te begrijpen. Dat is ook de kern vd zaak, je snapt het niet maar bent te zelfvoldaan om dat ook meer enigszins in te zien.

Alle vermogen gaat immers direct naar het wiel met de minste weerstand en dus kan ik alleen veilig rijden als ik iets lock. Of zou minste weerstand iets anders zijn geen weerstand en gaat er nooit 100% van het vermogen naar 1 wiel en ook nooit 100% ven het vermogen zelfs maar naar 1 as??

Theorie zonder praktijk is gewoon niks meer dan dom gelul en daar ben je kampioen in.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jbladel

Berichtdoor jbladel » 06 Jun 2022, 12:10

verwijdert
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

jbladel

Berichtdoor jbladel » 06 Jun 2022, 12:21

Landmarcs schreef:PS   Heb je het boek dat ik noemde al besteld ?   Uitgegeven door LandRover zelf.

Heb even gezocht, maar de pdf is niet beschikbaar, en meen al genoeg materiaal in huis te hebben. Maar misschien kun je de bladzijde even scannen die stelt dat je het middendif niet moet locken als je op gravel rijdt.

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jun 2022, 12:42

jbladel schreef:https://www.youtube.com/watch?v=EBmw6Wp ... 4xoverland
op 1:41 stop de laro met vooruit rijden, terwijl er toch echt drie wielen met grip zijn!

Hilarisch! Wat heeft dat met rijden op gravel te maken? Net zoals "krik even een wiel op". Dat heeft allemaal met theoretisch geleuter te maken en niks met de praktijk. Precies mijn punt, je begrijpt het niet en wilt het niet begrijpen.

Ik wens je toch een goede behouden reis. Sterkte!
Edward van Vugt

jbladel

Berichtdoor jbladel » 06 Jun 2022, 12:45

verwijdert

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 06 Jun 2022, 13:28

Jorn,

Misschien moet je jouw Engels eens ophalen, voordat je naar down under vertrekt.
Je mist allerlei nuances in het verhaal van Andrew.......
jbladel schreef:Tussen 20:25 en 21:00 zegt die inderdaad dat het ideaal is om met permanente 4x4 te rijden “ON A TAR ROAD”.

Ook hier zegt Andrew: like on a tar road (vrij vertaald: zoals op een asfaltweg).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

jbladel

Berichtdoor jbladel » 06 Jun 2022, 13:35

verwijdert

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 06 Jun 2022, 14:04

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zoals gezegd eerst de engelse taal beter beheersen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jun 2022, 14:11

Erik Peters schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zoals gezegd eerst de engelse taal beter beheersen.

Groet,

Erik.

Het verschil tussen 4 wiel aandrijving en diff lock is al te moeilijk. De gedachte dat verdeling van vermogen nooit voor 100% naar 1 wiel gaat: ook te moeilijk. Het feit dat een diff alleen maar kleine verschillen op kan vangen voordat ie warm en kapot loopt en dat er dus helemaal geen extreme verschillen optreden: te moeilijk. Theorie gebaseerd op aannames versus praktijk dus. Laat maar.

Overigens is off roaden een kwestie van voorkeur. Voor mij is er niet veel goed of fout. Alleen foute argumenten en daar zijn we er hier legio van tegengekomen.....

Sterkte, maar ik denk niet dat je ook maar iets uitgelegd of verduidelijk krijgt. Tip zoek een JoeTjoep filmpje dat diff lock níet de heilige graal vind. Want als het op JoeTjoep staat is het waar. :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Terug naar “Nieuw op het forum”