Stoelen - zie door de bomen het bos niet meer - ervaringen?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
jbladel

Re: Stoelen - zie door de bomen het bos niet meer - ervaringen?

Berichtdoor jbladel » 26 Mei 2022, 17:45

Landmarcs schreef:
Overigens vind ik het sowieso het prettigste als je met een los afhangende bovenarm en de onderarm ± horizontaal kan schakelen: ik heb de indruk dat je daarmee het snelste en het nauwkeurigste schakelt.

Groeten MarcS

Ik ben het nog steeds niet met je oneens, maar ik blijf er wel bij dat een andere oplossing voor de koelkast me niet om deze reden het geld waard is :roll:

Wat betreft de diflock, mijn verwachting is dat die permanent aan blijft als ik onverhard rijdt, en dan eventueel de achterste locker wel via een knopje waar je makkelijk bij kan.
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Mei 2022, 18:01

jbladel schreef:Ik ben het nog steeds niet met je oneens, maar ik blijf er wel bij dat een andere oplossing voor de koelkast me niet om deze reden het geld waard is :roll:

Wat betreft de diflock, mijn verwachting is dat die permanent aan blijft als ik onverhard rijdt, en dan eventueel de achterste locker wel via een knopje waar je makkelijk bij kan.

Die koelkast kan toch gewoon elders ?

Verder mbt DiffLock: Mijns inziens rijdt het beter zonder, ook op onverhard. Langere einden onverhard vraagt niet per sé om DiffLock, met een permanent gelocked midden-differentieel moet je permanent alert zijn op een uitbrekende achterkant. Ik schakel DiffLock liever alleen in wanneer er werkelijk gripverlies dreigt, de rest van de tijd is het prettiger/rustiger als de wielen "rollen".

Groeten MarcS

jbladel

Berichtdoor jbladel » 26 Mei 2022, 18:12

Landmarcs schreef:Die koelkast kan toch gewoon elders ?

Verder mbt DiffLock: Mijns inziens rijdt het beter zonder, ook op onverhard. Langere einden onverhard vraagt niet per sé om DiffLock, met een permanent gelocked midden-differentieel moet je permanent alert zijn op een uitbrekende achterkant. Ik schakel DiffLock liever alleen in wanneer er werkelijk gripverlies dreigt, de rest van de tijd is het prettiger/rustiger als de wielen "rollen".

Groeten MarcS

Als ik die koelkast in de bak van de 130 stop kan ik die binnen 2 weken afschrijven denk ik :D
Je kan wel alleen de 38L doen, en de 31L laten voor wat het is. Maar ik denk dat 38L geen vetpot is voor 3 man voor 7 dagen+. Voor één persoon is 38L goed te doen.
Ik rijdt nu al een dag of 3 rond (lange stukken maar ook binnendoor) met die 38L op balkjes op die plek, en het valt me niet tegen. De standaard cubbybox geeft me meer problemen, omdat die veel te laag is om comfortabel je armen op te laten leunen. Dus het resultaat is dat ik dan scheef ga zitten, zodat ik kan leunen, en dat vind mijn rug een slechter idee :lol:

De 38L komt trouwens achter de bestuurderstoel. Hier een plaatje van het ladesysteem dat in de tekenfase zit. Je kijkt op onderstaande foto naar het ladesysteem als de achterdeur open is. De witte lijnen zijn de plaatdelen die achter de achterdeur vallen.

Afbeelding

Dus dit idee, maar dan de andere kant, en zonder dat toch wel geinig bedachte hoekje dat meedraait.
Afbeelding

Nu nog een bovenaanzicht:
Afbeelding
Blauw is de bestuurderstoel, rood de cooler. Zit dus een uitsparing in de box zodat de cooler verder naar achter kan.
Geel is de watertank, daarbovenop komt dus de derde stoel (bestuurderstoel).
Je ziet dat ik na 40cm ook schuin wegloop ri de bestuurderstoel, zodat de passagier rechtsachterin wat meer ademruimte heeft.
Box heeft een totale hoogte van 100cm, wat in theorie nét niet te hoog zou moeten zijn. Passagier rechtsachterin kan eroverheen kijken.
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Mei 2022, 18:36

jbladel schreef:..... De standaard cubbybox geeft me meer problemen, omdat die veel te laag is om comfortabel je armen op te laten leunen. ....

Wellicht zit hierin een belangrijk aanvlieg-verschil.
Ik ben blij met géén Cubbybox.
Mijn oude Td5 had daar een derde zitplaats, mijn huidige "Puma" heeft daar een ondiepe bak met rommel.

Groeten MarcS

jbladel

Berichtdoor jbladel » 26 Mei 2022, 19:07

Landmarcs schreef:Wellicht zit hierin een belangrijk aanvlieg-verschil.
Ik ben blij met géén Cubbybox.
Mijn oude Td5 had daar een derde zitplaats, mijn huidige "Puma" heeft daar een ondiepe bak met rommel.

Groeten MarcS

Das inderdaad wel iets anders, ieder zn ding zullen we maar zeggen

Terug naar “Kroeg”