Mag verwijderd worden.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
dyngo

Re: Mag verwijdert worden.

Berichtdoor dyngo » 16 Jan 2022, 22:47

Dus moet je alleen iets voorleggen dat klopt.
Verstand van oude autos hebben ze niet en hakken in het zand is de standaard.
Overigens kunnen ze ook meewerkend zijn.
Je weet het alleen niet vooruit.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 17 Jan 2022, 08:34

Edward schreef:je kunt de auto gewoon invoeren, laten identificeren en dan pas op kenteken zetten zodat je niet gedurende de restauratie hoeft te schorsen.

Dat is wat een kennis, gek van Suzuki's, gedaan heeft. In Australië een hele oude Suzuki 4x4 pick-up gekocht, laten verschepen naar hier en hier is iemand van de RDW de auto, in de werkplaats waar die helemaal gerestaureerd zou worden, komen bekijken. Auto gerestaureerd (duurde meer dan een jaar) en vervolgens er mee naar de RDW voor een kentekenkeuring. Geen problemen verder, een nieuw kenteken op een 45 jaar oude (rechts gestuurde) auto. Ook was de oude 800 cc motor vervangen voor een gereviseerd 1100 cc exemplaar.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 17 Jan 2022, 09:40

Er staat een chassisnummer in maar het vermoeden bestaat dat dit er later in/opgezet is, en je wil het originele achterhalen
dus eigenlijk lees ik dat je vermoed dat hij omgekad is.
maar laten we er eens van uit gaan dat het nummer klopt.
tot aan de td5 zijn de nummers met slagletters en cijfers daarna met puntjes opgebouwd.
dit inslaan is zonder liniaal gedaan en golfd nog al eens, afhankelijk van de persoon die het gedaan heeft.
met een origineel nr naar de rdw kan al, hierdoor twijfel ontstaan (weet er alles van, kenteken kwijt)
dan,
weet jij alle verschillen vanaf 90/110, dus 83 tot aan 2018 dat heet niet alleen motor, maar ook het kleinste verschil in bijv
fusee, of schudboard, enz enz, zodat je kunt aantonen bij rdw dat het geen samengestelde auto is. (bijv zoveel onderdelen zijn vervangen dat hij niet meer uit dat jaar komt)
van daar dat rdw bij landrover en g dit beleid hebben, bij bijv suzuki die veranderd elke 3 jaar van model en onderdelen, daar past niet veel van, dus daar zijn ze niet zo streng.
dan met dit alles in je achterhoofd, zou ik dus voor de restauratie hem invoeren, 2 redes geld en aantoonbaarheid, voor en na.

DaanD3

Re: Mag verwijderd worden.

Berichtdoor DaanD3 » 30 Jan 2022, 15:12

Het is opgelost hoor. Er zat een plaat met extra sleepoog op het chassis gelast waar een onbekend nummer op stond (vermoedelijk in Frankrijk gedaan), dat was de reden van mijn vraag. Plaat laten verwijderen en daar stond het originele chassisnr onder (Met klamme handen staan wachten.. gelukkig goede uitkomst). Nummer komt overeen met gegevens vanuit LR uk betreffende motornummer, al met al dus een storm in een glas water.

Verkoper erg behulpzaam hoor, wist dit ook niet en was zeker geen opzet.

Dank voor alle reacties!
Discovery 2 td5

Ron63

Re: Mag verwijderd worden.

Berichtdoor Ron63 » 30 Jan 2022, 15:27

Mooi zo! nu lekker opknappen.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Dat mag gevierd verwijderd worden !!

Berichtdoor Landmarcs » 30 Jan 2022, 16:36

DaanD3 schreef:Het is opgelost hoor. Er zat een plaat met extra sleepoog op het chassis gelast waar een onbekend nummer op stond (vermoedelijk in Frankrijk gedaan), dat was de reden van mijn vraag. Plaat laten verwijderen en daar stond het originele chassisnr onder (Met klamme handen staan wachten.. gelukkig goede uitkomst). Nummer komt overeen met gegevens vanuit LR uk betreffende motornummer, al met al dus een storm in een glas water.

Zoals de titel al zegt.
Dat mag gevierd verwijderd worden !!

Groeten MarcS

PS   Een plaat over het chassisnummer lassen is wel een heel degelijke (en riskante) manier om het chassisnummer te conserveren.
       Bij mij zat overigens de steun van de stuurstangbeschermplaat voor het chassisnummer - ik heb voor het mooi maar iets uit die steun geslepen.

Terug naar “Techniek”