Defender 110 2007 - 3 issues (turbo, sloten, verwarming)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Defender 110 2007 - 3 issues (turbo, sloten, verwarming)

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2022, 15:20

tjerk schreef:
Landmarcs schreef:Plak als je nu toch bezig bent wat gealuminiseerd belletjes-plastic in de deurkaart (wel even kijken waar er ruimte is).
Het scheelt 's zomers warmte-straling en 's winters wellicht ook nog iets in de koude. Het maakt met wat geluk de deur ook nog iets stiller.

Bedankt voor de tip, ik wilde ter zijner tijd van die ontdreunings matten gaan plakken, daarmee moet je min of meer hetzelfde kunnen bereiken lijkt me. Leek me verstandig eerst de isolatiematten te plakken voordat ik een 2 batterijen systeem en lade achterin ga maken.

Ontdreuning helpt niet tegen de warmte-straling. Ontdreunen helpt - zoals de naam al zegt - tegen het dreunen. Ik ben fan van het belletjesspul omdat het nauwelijks iets weegt en een deel van het geluid erin doodloopt, en ook omdat het de deurkaart zelf iets minder kan laten rammelen: zo'n deurkaart is zelf ook weer een geluidbron. Oorspronkelijk hoopte ik dat je goed bij de deur-buitenhuid kon maar daar plak je hoogstens wat deel-stukken ontdreuning op.

Groeten MarcS

PS Goed dat de bronnen van de problemen met de verwarming en de sloten in ieder geval duidelijk zijn.
Ik had bij de Td5 ooit dat de plastic buitenmantel van de "bowden-kabel" los was geraakt en daarmee het vaste punt voor die bowdenkabel een vrijzwevend punt was geworden, de binnenkabel bewoog wel maar gezellig samen met de buitenkabel en dat leverde zo ook en onregelbare verwarning.

tjerk

Re: Defender 110 2007 - 3 issues (turbo, sloten, verwarming)

Berichtdoor tjerk » 21 Jan 2022, 21:40

Issue 1 bleek uiteindelijk snel gevonden: De uitlaat van de turbo (waar dat hitteschild omheen zit) bleek los te zitten. 2 van de 4 bouten mistte en de andere 2 waren inmiddels los getrild. Wonderlijk dat dat kan, nu weer vast. :D

Terug naar “Techniek”