Het bleek de ECU zelf niet te zijn. Wel een verbinding ECU naar motor. Er is een draad ververvangen van ECU naar motor (welke precies, geen idee).
Met nieuwe draad direct starten (en ook geen foutcodes meer). Zonder die verbinding, geen start mogelijk. Schijnbaar zat in die verbinding een breuk of slecht stuk. We rijden weer. Ben benieuwd, hoop dat dit het was.
Uitvallen motor, defender 110 2,4 puma
-
Dennis Schoonen
Re: Uitvallen motor, defender 110 2,4 puma
Hopelijk probleem opgelost hiermee, was trouwens 1e mogelijke oplossing aangekaart door Marc..
-
Landmarcs
HJdef schreef:Hopelijk probleem opgelost hiermee, was trouwens 1e mogelijke oplossing aangekaart door Marc.
Tja, welke draad is dus onduidelijk.
Als het nu het signaal van de krukas-positie-sensor was dat zo nu en dan niet doorkomt dan is het de combinatie van een paar gesuggereerde zaken.
Groeten MarcS
Fijn dat het opgelost is maar eigenlijk ook wel heel treurig. het eerste dat een monteur zou moeten doen na het controleren van alle relevante sensoren die het probleem kunnen veroorzaken of beïnvloeden, dat zijn er eigenlijk niet veel, is de bedrading controleren.
Dat was idd ook een van de eerste opties die hier geopperd werd...... Geen monteur die ik iemand zal aanraden.
Dat was idd ook een van de eerste opties die hier geopperd werd...... Geen monteur die ik iemand zal aanraden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
en nu , als het weg blijft, het is dus al meer als 1 jaar bezig en toen schreef je al dat het een aantal jaar bezig was, dus je hebt meer als 2 jaar geen of niet goed gebruik kunnen maken van de auto, krijg je nu een nieuwe, of hou gaan ze nu zo iets regelen, ik had dat nooit zo lang volgehouden, denk 3 x dan was ik er klaar mee geweest.
Tja, de meeste monteurs zijn tegenwoordig onderdelenvervangers. Ook wel logisch bij electronisch geregelde motoren etc. waneer er vage klachten zijn.
Maar onderdelen vervangen tot het probleem opgelost is kun je zelf ook. Sensoren-kabelboom-ecu.
Maar onderdelen vervangen tot het probleem opgelost is kun je zelf ook. Sensoren-kabelboom-ecu.