piepende rem

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: piepende rem

Berichtdoor Edward » 18 Nov 2021, 10:03

Landmarcs schreef:Het is dan vast ook nodig en voordeliger om er regelmatig nieuwe schijven op te drukken, dan koos ik óók het goedkoopste spul dat nog min of meer wil deugen.

Groeten MarcS

Die Mintexen gingen langer mee dan de originele bij de 130. Bij de D2 weet ik niet wat er op zat want die waren allen al wat ouder dus daar heb ik geen vergelijk........ :roll: :roll:

Maar duurder is vast beter. Een knipperlicht voor een Range is vast ook beter dan die voor een Def want 3x zo duur terwijl het hetzelfde lampje is met een ander nummer. Maar duurder is beter en dat wil een RR eigenaar kennelijk ook ervaren aan de balie.

Bij remblokken gaat het om remprestatie en levensduur. Niet om het doosje.........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2021, 10:22

Edward schreef:Maar duurder is vast beter. ...

Dat zei ik niet.
Ik bedoelde meer dat het met eens in de (heel) veel jaar nieuwe remblokjes niet echt lonend is om de goedkoopste die nog deugen uit te proberen.   Tegen de tijd dat je weet dat ze deugen moet je hopen dat de fabrikant de blokjes nog in dezelfde kwaliteit maakt.
En remschijven ... die heb ik nog van LandRover zelf, nog in Solihull gemonteerd.

Groeten MarcS

PS   Ik kan me niet herinneren dat bij mij de blokjes ooit meer dan een beetje wilden piepen, als ze al piepten dan was het niet hinderlijk.   En zoals ik al schreef: een lichte squeal is een goede waarschuwing voor de omstanders.   Wat ik ook schreef: piepende blokjes kan je soms het zwijgen opleggen door eens (een paar keer) wat krachtiger te remmen.   O ja, ooit, lang geleden, monteerde een garagist de blokjes achter (van mijn vorige 110) zonder de veertjes, de oude waren verroest, de monteur vond dat die niemendallerige veertjes niks deden .... de blokjes (waarvan ik het merk niet meer weet) sleten verduiveld snel scheef: die niemendallerige veertjes doen dus wel wat.

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 18 Nov 2021, 12:52

Remmen is angst, en energieverspilling....... :lol: ;)

dyngo

Berichtdoor dyngo » 18 Nov 2021, 20:42

En als die vreselijk herrie maken, laat je het wel.
Geen idee of mintex goedkoop is, het remt prima.
Vaak koop ik blokjes en oliefilters (dozen vol) op landrover markten.
Die oude RRs hebben ze niet meer, de rommel moet weg.

conny

Berichtdoor conny » 24 Nov 2021, 11:23

Marc, we zijn allemaal niet de jongste meer; kun je stoppen met kleine lettertjes gebruiken? Bril op puntje van neus :oops: :oops:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Nov 2021, 13:17

conny schreef:Marc, we zijn allemaal niet de jongste meer; kun je stoppen met kleine lettertjes gebruiken? Bril op puntje van neus :oops: :oops:

Ik ben ook de jongste niet meer, ik zet juist m'n bril af ...
... of ik gebruik [cmd] [ + ] ... wellicht is het op een windowsmachine een andere combi.
Dat laatste is makkelijker, lang niet iedere website heeft een opmaak die op ieder beeldscherm makkelijk leesbaar is.

Groeten MarcS

PS De (iets) kleinere lettertjes zijn een standaard onderdeel van de forum-gereedschapjes.
     Mijns inziens is het soms juist duidelijker als de bijzaak / het zijpad ook als hobbelig zijpad herkenbaar is.

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 25 Nov 2021, 07:38

Op de mac kan je met cmd en + of _ de letters groter of kleiner maken. Zoiets zal voor die andere big brother van de raampjes ook wel bestaan.

Everhard Mulder

Berichtdoor Everhard Mulder » 26 Nov 2021, 14:10

Op de raampjespc's doe je dat met ctrl en +
Piepen de remmen nou nog?

Terug naar “Techniek”