na wat googlen kom ik erachter dat het een C096 connector heet (zie de eerste 5 afbeeldingen onder de advertenties).
Vaak zijn die integraal onderdeel van de kabelboom. Wat is de reden dat je hem zoekt? Vaak is de bedrading niet meer ok, de stekkers prima.
Mocht je de stekker evengoed zoeken zou je kunnen kijken of je bij de betere elektra autospeciaalzaak, bijvoorbeeld die van Rick Donkers even kijken of hij de juiste maat schuifjes heeft voor je pinnetjes. NIet zo mooi als een terminal, maar als ze goed klemmen en goed geïsoleerd zijn geen probleem. Succes!
Defender 84 electra help
Re: Defender 84 electra help
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: Defender 84 electra help
Ik zoek deze omdat de vorige eigenaar deels de kabel eraf heeft geknipt en doorgelust. Wij willen de alarmlichtschakelaar weer laten functioneren maar omdat de kabels zo kort zijn afgeknipt kan ik daar niks meer mee. Hoe krijg ik de oude eruit en nieuwe kabel erin
Re: Defender 84 electra help
Meestal zitten de female connectors in zo'n terminal met weerhaakjes vast. Even voorzichtig (!!) prutsen en je kunt ze wellicht loskrijgen. Anders de korte draden vast solderen aan nieuwe? Of zijn ze gemillimeterd?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: Defender 84 electra help
Ze zijn gemillimeterd dat je ze niet kunt solderen. Ik ga wel voorzichtig prutsen ik dacht misschien nieuw stekker bestellen en dan ben ik daar ook vanaf.
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defender 84 electra help
Er bestaat speciaal uitdruk-gereedschap voor allerlei stekkers, dan hoef je niet te liggen prutsen met schoevendraaiertjes.
Zoiets: https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-25-delige-stekker-disconnect-set
Ik heb een iets duurder setje (ander merk).
Waarschijnlijk zijn de metalen stekker'onderdelen' die aan de kabel zitten, nog wel los te koop.
Groet,
Erik.
Zoiets: https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-25-delige-stekker-disconnect-set
Ik heb een iets duurder setje (ander merk).
Waarschijnlijk zijn de metalen stekker'onderdelen' die aan de kabel zitten, nog wel los te koop.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Defender 84 electra help
Ik zou eens zoeken waar ze die autos afbreken.
Misschien in de Krim, of ergens in UK.
Mijn 70er RR's hebben 6 polige stekkers die een eenheid vormen met de schakelaar (ene kant), andere zijde de kabelboom.
Ik heb eens een paar gesloopt en bewaar altijd stukken kabelboom.
Overigens is de stekker identiek aan triumph spitfire, is alles Lucas en tijdgebonden.
Zal met defender niet anders zijn, is alleen 10 jaar later (en dus net even anders).
Misschien in de Krim, of ergens in UK.
Mijn 70er RR's hebben 6 polige stekkers die een eenheid vormen met de schakelaar (ene kant), andere zijde de kabelboom.
Ik heb eens een paar gesloopt en bewaar altijd stukken kabelboom.
Overigens is de stekker identiek aan triumph spitfire, is alles Lucas en tijdgebonden.
Zal met defender niet anders zijn, is alleen 10 jaar later (en dus net even anders).
Re: Defender 84 electra help
dyngo schreef:Ik zou eens zoeken waar ze die autos afbreken.
Eens. Stekkers etc zijn vaak heel merkspecifiek en niet makkelijk nieuw te vinden zonder er een hele draadboom a 500 euri's bij te moeten kopen. Ik heb in het verleden bij Jansen in Udenhout draadbomen uit een bak getrokken alleen voor de stekkers etc.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten