Dat vond ik ook daarom volg ik het ook allemaal netjes en ruim overbodige draden direct op. Zit ook veel bij wat niet aangesloten is of vervangen is voor iets nieuws en is blijven liggen. Bijzonder dat mensen zo werken en niet netjes alles bundelen en opruimen. Dat klemmetje haal ik inderdaad overal weg en vervang deze voor een wago verbindingsklem.
Bedankt voor het advies allemaal
Defender 84 electra help
Re: Defender 84 electra help
Akommelt schreef:Dat vond ik ook daarom volg ik het ook allemaal netjes en ruim overbodige draden direct op. Zit ook veel bij wat niet aangesloten is of vervangen is voor iets nieuws en is blijven liggen. Bijzonder dat mensen zo werken en niet netjes alles bundelen en opruimen. Dat klemmetje haal ik inderdaad overal weg en vervang deze voor een wago verbindingsklem.
Bedankt voor het advies allemaal
Je bedoelt de moderne versie van een lasdop? Ook dat zou ik zelf niet doen, je vergist je hoeveel een auto schudt (zeker bij terrein rijden) en daarmee alle risico's van dien op losraken. Ik denk dat lasdoppen ontworpen zijn voor huisinstallaties waar geen of nauwelijks trillingen zijn. Ik zou echt solderen. Krimpkousje er omheen en klaar. Iets meer werk, maar gegarandeerd geen gedoe. Mijn 2 cent.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: Defender 84 electra help
Wij gebruiken ze zakelijk ook veel in de machinebouw. Erg prettige werkervaring met deze klemmetjes bedankt voor je advies
Re: Defender 84 electra help
Coen83 schreef: Ik zou echt solderen. Krimpkousje er omheen en klaar. Iets meer werk, maar gegarandeerd geen gedoe. Mijn 2 cent.
In de mijnbouw, machinebouw en op heel veel plaatsen is solderen uit de boze. JUIST omdat dit kapot trilt. Daarom worden printplaten vaak ook in de hars gegoten.
Zie je ook met ledlampen op een motor of trekker; de led blijft wel beter heel dan een gloeilamp, maar de prints rammelen allemaal aan shit.
Nou zie ik een zwevende gesoldeerde verbinding ook niet snel breken maar als ik bij een maat meewerk is het streng verboden.......
Laatst gewijzigd door Edward op 06 Nov 2021, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defender 84 electra help
Akommelt schreef:... een wago verbindingsklem.
Ik leer graag bij, maar ik dacht dat die wago klemmetjes alleen voor massieve aders zijn en niet voor aders bestaande uit meerdere dunne koperdraadjes. Die kun je er ook niet zo makkelijk in steken, of wordt er eerst een adereindhuls aan geknepen voordat e.e.a. in elkaar wordt gestoken?Akommelt schreef:Wij gebruiken ze zakelijk ook veel in de machinebouw. Erg prettige werkervaring met deze klemmetjes
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Defender 84 electra help
Ze zijn juist geschikt beide. Je draaid die losse dunne kopere draden een keer rond tot 1 massieve.
Je kunt schudden wat je wilt ze komen niet los zie filmpje
https://youtu.be/cD-aOVKn4x4
Je kunt schudden wat je wilt ze komen niet los zie filmpje
https://youtu.be/cD-aOVKn4x4
Re: Defender 84 electra help
Erik Peters schreef:Akommelt schreef:... een wago verbindingsklem.Ik leer graag bij, maar ik dacht dat die wago klemmetjes alleen voor massieve aders zijn en niet voor aders bestaande uit meerdere dunne koperdraadjes. Die kun je er ook niet zo makkelijk in steken, of wordt er eerst een adereindhuls aan geknepen voordat e.e.a. in elkaar wordt gestoken?Akommelt schreef:Wij gebruiken ze zakelijk ook veel in de machinebouw. Erg prettige werkervaring met deze klemmetjes
Groet,
Erik.
Jij hebt het over een insteeklasdop. Dit zijn dezelfde dingen maar dan met een hefboom om de aders te klemmen
https://www.elektramat.nl/wago-verbindi ... rUEALw_wcB
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defender 84 electra help
Aha, de klemmen met een hefboom om de aders vast te zetten, die kende ik nog niet.
Weer wat geleerd!
Ik kende alleen die insteeklasdop (voor massieve aders) en daar had ik er eentje van in huis die maar matig doorgaf (flikkerend licht). Die lasdop maar vervangen voor een ouderwetse schroef lasdop. (iets meer werk, maar zit prima).
Groet,
Erik.
Weer wat geleerd!
Ik kende alleen die insteeklasdop (voor massieve aders) en daar had ik er eentje van in huis die maar matig doorgaf (flikkerend licht). Die lasdop maar vervangen voor een ouderwetse schroef lasdop. (iets meer werk, maar zit prima).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Defender 84 electra help
Wie kan me helpen waar ik zo'n stekker kan vinden. Deze is voor de alarmlichten schakelaar.
-
wim's Oblix
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 Okt 2021, 18:08
Re: Defender 84 electra help
Dat is de Hazard Warning Switch, ook wel bekend als YUF101490
is onder andere gewoon voorradig bij budget parts
Groet,
wim
is onder andere gewoon voorradig bij budget parts
Groet,
wim
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten