trix G4 schreef:Een spiksplinter nieuwe turbo kan ook na 500 kilometer in de soep draaien hoor![]()
't Is met kop en turbo samen natuurlijk wel iets meer dan een enkele trieste kans, maar dubbel 6 gooien kan ook, net als er toch ook steeds weer mensen zijn die de hoofdprijs in de loterij winnen. Je weet nu in ieder geval dat je een nieuwe(re) turbo hebt, een een kop(pakking) die als het meezit ook later als gemiddeld aan vervanging toe is.
Tegelijkertijd kan ik ook met Edward meevoelen: Het is in ieder geval geen gelukkig startpunt. De Renault waarmee ik waterslag had heb ik ook geruime tijd met wat extra zorg om het hart rondgereden. Toen de ellende zo'n 3 jaar voorbij was was die zorg heel aardig gesleten.
Ik verkocht de auto voor de opkopersprijs aan een goede vriend (hij kende de historie, hij wist ook dat de Renault nog kort voor het einde van de 8 jaar plaatwerk-garantie wat essentieel nieuw plaatwerk had gekregen) en hij heeft de Renault nog jaren mishandeld zonder dat de motor (of het plaatwerk) krimp gaf ... de goede vriend is dus nog steeds een goede vriend.
Moraal van het verhaal: Nooit pech of tegenslag is misschien wel het mooiste, goed gerepareerde ellende kan eventueel beter uitpakken want de reparaties zouden maar zo wat extra levensduur kunnen opleveren ... van niks weten is misschien het makkelijkst maar ook de grootste onzekerheid.
Groeten MarcS