Zelf rij ik al jaren met een frontrunner roofrack op de defender 110, incl. zonnepaneel en daktent. Volgens mij is het geluid wel kut, maar ik weet de situatie zonder eigenlijk niet meer. Ik ben zelf erg blij met het roofrack, totdat ik afgelopen zomer een Cargobear zag.
Deze roofracks worden door nakatenga gemaakt en ik moet zeggen, ik vind ze er mooi uitzien. Sluiten erg netjes aan op de daklijn en voorste element is ook nog afgeschuind te krijgen. Prijs er er ook naar en als je een daktent erop wil bevestigen is dat nog wel een uitdaging (maar het kan wel).
roofrack advies defender 110 + vent flaps
Re: roofrack advies defender 110 + vent flaps
Ocean-cross. goed, stil en niet de duurste.
Re: roofrack advies defender 110 + vent flaps
OttoVink schreef:Ocean-cross. goed, stil en niet de duurste.
Dat is gewoon een nagemaakte Hannibal alleen dan gebout ipv gelast. Die gaat nie stil zijn.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: roofrack advies defender 110 + vent flaps
Edward schreef:OttoVink schreef:Ocean-cross. goed, stil en niet de duurste.
Dat is gewoon een nagemaakte Hannibal alleen dan gebout ipv gelast. Die gaat nie stil zijn.
Misschien is mijn dak te goed geisoleerd, maar ik hoor em niet of nauwelijks.
Re: roofrack advies defender 110 + vent flaps
Ik zag hem nog niet genoemd, maar ik heb een Patriot. http://www.patriotroofracks.co.uk/ Does the job, zeg maar, en prima ding. Of er lawaai afkomt weet ik niet, maar een defender is sowieso niet door de windtunnel geweest, dus de radio maar wat harder. Na verloop van tijd loopt de kit in de dakrand wel wat schade op, in die zin dat ik daar een oogje op hou mocht het eens te gek worden. De ladder wordt onderaan op twee originele chassisbouten vastgezet. Dat vind ik wel mooi. Groet Willem
Re: roofrack advies defender 110 + vent flaps
OttoVink schreef:Edward schreef:OttoVink schreef:Ocean-cross. goed, stil en niet de duurste.
Dat is gewoon een nagemaakte Hannibal alleen dan gebout ipv gelast. Die gaat nie stil zijn.
Misschien is mijn dak te goed geisoleerd, maar ik hoor em niet of nauwelijks.
Wat heb je voor dat isoleren gebruikt? ik ben meteen nieuwsgierig!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: roofrack advies defender 110 + vent flaps
Voor het dak neopreen celrubber 3 mm van landreiziger.dat werkt beter tegen condens dan zwaar antidreun materiaal. de rest van de auto met groundzero antidreun 3750AB gold 2.2 mm, ook van landreiziger. Al heb ik de antidreun tegenwoordig van een schappelijker geprijsde leverancier voor de projecten die ik doe.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten