Defender 90

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Defender 90 Eijck

Re: Defender 90

Berichtdoor Defender 90 Eijck » 14 Sep 2021, 14:49

Leuk om te zien/horen hoeveel jullie al kunnen zien aan twee foto’s :) ik heb nog veel te leren!

Idd grijs kenteken geweest dus hopelijk nu met invoeringkeuring ook weer een grijskenteken. Gezien de aanpassingen verwacht ik dit wel.

Qua roestbehandeling hoop ik dat ze idd eerst goed de oude roest hebben behandeld/weg gehaald. Valt dat nu nog goed te beoordelen?

Voor de binnenzijde wil ik wellicht wat onderdelen gaan isoleren, zie dat dit regelmatig gedaan wordt. Wat zijn de delen die gelijk het meeste verschil maken?
Ook zit de hemelbekleding hier en daar wat los, wil dit misschien gaan vernieuwen. Wellicht een wat donkere kleur.

De achter deur en de twee achterpanelen hebben zeker wat liefde nodig….ook mist het binnenste paneel van de achterdeur.

het isolatie Paneel/deken van de motorkap is aan vervanging toe, zijn deze kant en klaar te koop?

Edward

Re: Defender 90

Berichtdoor Edward » 14 Sep 2021, 15:13

Defender 90 Eijck schreef: Wat zijn de delen die gelijk het meeste verschil maken?
Ook zit de hemelbekleding hier en daar wat los, wil dit misschien gaan vernieuwen. Wellicht een wat donkere kleur.

De meeste winst is te behalen door schutbord, seatbase (de bak waar de stoelen op staan), tunnel vd bak, vloeren en dak te bekleden.

het isolatie Paneel/deken van de motorkap is aan vervanging toe, zijn deze kant en klaar te koop?

Ik had een complete set van Noisekiller in m'n 130 en daar zat behalve anti-dreunplaat en isolatie ook een deken in voor over de motor. Dat is nog mooier dat lapje aan de motorkap.

Het kan vast veel goedkoper dan dit: https://www.nkgroup.co.uk/product/full- ... ofing-kit/ maar ik was er erg tevreden mee.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”