Na paar daagjes knutselen en uitzoeken is dit het resultaat.
Alles werkt ook weer en de het deksel kan er weer op.
Accu uitdaging
Re: Accu uitdaging
Top! Voordeel is vooral dat nu je het zelf aangelegd hebt je weet waar je het moet zoeken mocht er toch een storing optreden. In dit geval heb je ook nog eens een heleboel eer van je werk!
Ik heb net een busje gekocht voor de zaak en daar zat een navigatie en nog wat in dat vast bedraad was. Toch maar even onder de dash gekropen om te kijken hoe eea gemonteerd zat:
Natuurlijk kan zoiets nog jaren probleemloos werken, maar ik heb het er toch maar allemaal uitgeknipt en de draad fatsoenlijk gesoldeerd.

Ik heb net een busje gekocht voor de zaak en daar zat een navigatie en nog wat in dat vast bedraad was. Toch maar even onder de dash gekropen om te kijken hoe eea gemonteerd zat:
Natuurlijk kan zoiets nog jaren probleemloos werken, maar ik heb het er toch maar allemaal uitgeknipt en de draad fatsoenlijk gesoldeerd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Accu uitdaging
Extra vraag wat zijn dit en waar dienen ze voor. Deze zitten bij ons midden onder achter de zekeringen.
- Bijlagen
-
- 20210828_144136.jpg (44.96 KiB) 2359 keer bekeken
-
- 20210828_144142.jpg (56.57 KiB) 2359 keer bekeken
Re: Accu uitdaging
Akommelt schreef:Extra vraag wat zijn dit en waar dienen ze voor. Deze zitten bij ons midden onder achter de zekeringen.
Dat zijn relais. Een schakelaar om hogere lasten mee te schakelen zoals bv koplampen oid zonder de eigenlijke schakelaar met alle stroom te belasten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Accu uitdaging
Edward schreef:Akommelt schreef:Extra vraag wat zijn dit en waar dienen ze voor. Deze zitten bij ons midden onder achter de zekeringen.
Dat zijn relais. Een schakelaar om hogere lasten mee te schakelen zoals bv koplampen oid zonder de eigenlijke schakelaar met alle stroom te belasten.
Om uit te vinden wat de relais precies doen kan je ze natuurlijk ook eens goed beluisteren als je een en ander aan/uit schakelt - wellicht hoor je het relais dan tikken. Je kan het natuurlijk ook lostrekken en kijken wat er dan niet meer werkt.
Wat betreft het knopje naast het contact: Kijk eens wat er voor draden achter zitten
Groeten MarcS
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Accu uitdaging
Inderdaad zijn dat relais en wisselrelais zo te zien, aan de andere kant moeten dan 5 pootjes zitten.
En dat knopje veert terug na indrukken net zo iets als een claxon.
Groet,
Erik.
En dat knopje veert terug na indrukken net zo iets als een claxon.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Accu uitdaging
Erik Peters schreef:Inderdaad zijn dat relais en wisselrelais zo te zien, aan de andere kant moeten dan 5 pootjes zitten.
En dat knopje veert terug na indrukken net zo iets als een claxon.
Wellicht bedient het knopje een relais en zorgt dit voor een handmatige voorgloei-aansturing ?
De auto had een 200Tdi en die zat er oorspronkelijk nog niet in
Groeten MarcS
Re: Accu uitdaging
Er zit inderdaad een 200tdi dieselmotor in. Dat zou ook goed kunnen. Maar waar vind je het knipperlicht relais?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten