Fan verwijderen Puma 2.4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Fan verwijderen Puma 2.4

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jul 2021, 11:42

Edward schreef:Leuke noot is nog dat het gezelschap van die reis bestond uit een aantal Puma's, 1 Td5 en veel 200/300Tdi. Ik meen 9 auto's totaal. De enige zonder een enkel probleem was de Td5   :lol: Daarna de Puma's en de meeste mechanische ellende kwam van de Tdi's. Grappig vond ik vooral dat voor de Puma en Td5 overal onderdelen lagen en voor de Tdi's moest alles besteld worden. :roll:

De pech-score wordt natuurlijk "gestuurd" door het aantal en de leeftijd.
Één Td5 tegenover een "aantal" Puma's en "veel" Tdi's geeft sowieso een numeriek voordeel voor die Td5.
Verder zijn de Tdi's "oud", is de Td5 wellicht net aan de eerste "mid-term" klachten toe en de "Puma" nog maar net ingereden.

Dat de Tdi een zo probleemloze motorisering is dat je die ten allen tijde moet verkiezen is denkelijk al langer naar het rijk der fabelen verwezen ... de Td5 geldt al geruime tijd als "bomb-proof" en de "Puma" heeft als enige bezwaar dat het geen "echte" Defender meer is.
Maar goed, qua mechanisch-ellende-gedoe had ik bij de Td5 en heb ik nu bij de Puma niks te mopperen ... bij een willekeurige moderne auto heb je misschien wel een grotere kans op ongemak -- na 10-20 jaar rijden moderne auto's tegenwoordig nog steeds, maar die zijn dan beslist niet probleemloos (meer), en nieuw zitten ze vaak vol met "gedoetjes".

Groeten MarcS

PS   Om gemopper te voorkomen: Voor mij heeft een "echte" Defender een dashboard als een jongensbroekzak, een versnellingspook waarmee je (als ie los zat) een inbreker kan verjagen, twee klepjes onder de voorruit, en drie zitplaatsen voorin.

Houston

Berichtdoor Houston » 02 Jul 2021, 11:43

Leuk verhaal!
Terwijl je vaak hoort dat je, voor lange / verre reizen, juist tdi's zou moeten nemen vanwege de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van onderdelen, wereldwijd!

Die 130 van jou was wel een maandagauto he, zo te lezen?

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jul 2021, 14:39

Met de 130 heb ik idd meer te stellen gehad dan met alle andere auto's die ik gereden heb. Bedenk daarbij dat ik ooit een Range Rover p38 naar 2 ton gereden heb en de 130 naar 120K. :lol: :lol:

De 130 kocht ik met 17K op de klok en de Range met net geen 100K
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”