Houston schreef:Klinkt ook als een oplossing!
Ik ga zeker iets proberen want hij deed het dinsdagavond weer.
Niet eens tot de max beladen, bij ongeveer 110km/u, op vlakke weg, hier in NL.
Deze keer duurde het niet zo lang, bij 80 pakte ie m weer op en daarna iets rustiger gereden, maar de radiateur schoonmaken hielp dus niet.
De Puma lijkt sowieso wat gevoelig voor warm weer want het lampje van de handrem brandt nu ook weer vaker, tijdens t rijden.

Ik heb nog niet onder de motorkap gekeken, maar wellicht kan je goedkoper en gemakkelijker een randje aan de radiator-tunnel knutselen. Als een dikke "moer" onder de fan helpt dan zak een extra tunnelverlenging ook helpen.
En qua (hand)rem-lampje: Een gekend probleem, ik ken het al van de Td5.
Het zit - gewoonlijk - in het systeem van dobbertje en contactje in de remvloeistof-dop.
Maximaal afvullen helpt (meestal). De dop met dobbertje schoonmaken helpts soms ook. Gewoon een stekkertje lostrekken helpt in ieder geval (en het mag - APK-gewijze - zolang het remvloeistof-reservoir doorschijnend is zodat je ook zonder verklikker het niveau makkelijk kan controleren).
Dat (hand)rem-lampje gaat nog weer eens eerder gaan branden als je een steile helling af gaat ... eventuele passagiers willen dan extra nerveus vragen "waar is dat rode lampje van", en ze zijn dan pas gerustgesteld als je veilig beneden bent aangekomen.
Groeten MarcS