Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Edward » 23 Jul 2021, 14:49

Ron63 schreef:Waarom zou je geel niet bedrijfsmatig kunnen gebruiken, alleen kijken naar de wegenbelasting lijkt mij kort door de bocht. Buiten het festival seizoen kan je hem schorsen, zo zullen er nog wel meer voors en tegens zijn.

Groet R..


Dat kan, maar waarom zou je die kosten en gedoe willen? Heb meteen gezegd dat een Pick-up heerlijk flexibel is voor het doel van de wagen. Want een passende opbouw voor ieder evenement zonder veel gedoe of kosten.

Im zie nog niet echt hoe je een DJ-booth in een Hard Top wil frotten. Terwijl een uitklapbare opbouw op een Pick-up erg simpel te ontwerpen en te bouwen is.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Erik Peters » 23 Jul 2021, 17:26

Natuurlijk kun je de auto buiten het festivalseizoen schorsen, maar je dient dan wel een plek te hebben waar de auto (geschorst) kan staan. Op of langs de openbare weg mag niet.
Zo heb ik nog een 30 jaar oude VW bus (8-persoons, benzine), die gebruik ik voornamelijk voor vakantie's en die staat dan ook het grootste deel van het jaar geschorst bij huis, gelukkig heb ik daar de ruimte voor.
Daar komt nog bij dat de 110 Td5 zuiniger met de brandstof om springt dan de VW bus.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Ron63 » 23 Jul 2021, 18:29

Edward schreef:
Ron63 schreef:Waarom zou je geel niet bedrijfsmatig kunnen gebruiken, alleen kijken naar de wegenbelasting lijkt mij kort door de bocht. Buiten het festival seizoen kan je hem schorsen, zo zullen er nog wel meer voors en tegens zijn.

Groet R..


Dat kan, maar waarom zou je die kosten en gedoe willen? Heb meteen gezegd dat een Pick-up heerlijk flexibel is voor het doel van de wagen. Want een passende opbouw voor ieder evenement zonder veel gedoe of kosten.

Im zie nog niet echt hoe je een DJ-booth in een Hard Top wil frotten. Terwijl een uitklapbare opbouw op een Pick-up erg simpel te ontwerpen en te bouwen is.


Heb je ook gelijk in, ging nu even over grijs of geel kenteken. onderstaande had ik geschreven in ander topic.

Groet R..

Ps: inplaats van de in onderstaande tekst genoemde vorkheftruck kan je natuurlijk ook iets van hefpoten bedenken.


Contact:
Re: Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck
door Ron63 » Do Apr 15, 2021 2:56 pm

Ik zou een inzetbak maken die met een vorkheftruck er in en uit gezet kan worden. Heb je ook nog een dagelijks vervoermiddel en zoals Edward zegt geen gedoe met allerlei eisen.

Groet Ron

Ps: Beetje dit idee; https://www.dutchcampers.nl
110-Td5 X-tech 2006

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Edward » 23 Jul 2021, 21:59

Eens. En je hoeft niet eens iets te bedenken want voor die camper units voor Pick-ups is er de wereld aan verschillende poten te koop. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 411
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor dyngo » 23 Jul 2021, 23:24

Als je erg gehecht bent aan landrover
maar die motoren maar niet willen lopen ..
Kan ook zo (foto)
Bijlagen
IMG_1238.JPG
IMG_1237.JPG

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Edward » 24 Jul 2021, 13:19

Het kan ook zo, maar ik vind het niet kunnen!

Maar op de foto zie ik dat het kan, maar kán echt niet!! :shock: :shock:

Nou ben ik heul errug in de war :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

IwemaLPG
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 Aug 2020, 12:59
Locatie: Eindhoven
Contact:

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor IwemaLPG » 24 Jul 2021, 15:09

Volgens mij zijn we erg afgedwaald van het probleem met de ontsteking.

Als gecertificeerd Rolls/Bentley specialist wil ik het volgende nog even onder de aandacht brengen:

De Lucas ontstekingen zoals gebruikt worden op de V8 Rover motoren zijn van een dusdanige hoge kwaliteit dat deze ook op Rolls en Bentley motoren werden toegepast.
Bij normaal goed onderhoud gaan de ontstekingen een auto leven mee.

Als vervanger voor je LUCAS zoekt, dan wil je natuurlijk iets beters.
De aftermarket onderdelen zijn meestal van een dusdanige kwaliteit dat ze niet in de schaduw van het origineel mogen staan.

Enkele eigenschappen die ik tegen ben gekomen ben bij aftermarket ontsteking delen zijn:

Verdelers:
- incorrecte timing curve
- in plaats van een vloeiende curve een getrapte curve
- korte mechanische levensduur als gevolg van slechte lagering van de as
- Storing op het bobinesignaal

Bobines:
- te lage vonk energie opbrengst (origineel nr: omgenummerd naar vervanger andere fabrikant)
- te lange laadtijd nodig
- te lage energie efficiëntie
Deze zelfde problemen zie ik ook bij zogenaamde sport bobines waarbij men cleamd dat deze veel beter zouden zijn.



Bij Rolls/Bentley motoren heb ik nooit meegemaakt dat deze uitvielen door ontstekingsproblemen.
Natuurlijk kregen de ontstekingen wel het noodzakelijke onderhoud.

Bij ons vielen deze auto's sowieso nooit uit.
Als dat wel het geval zou zijn, dan hebben wij als gecertificeerde Rolls/Bentley specialisten een groot probleem.
Dit geldt niet voor niet erkende Rolls/Bentley "specialisten".
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC) to test your engine.

Nielsieee
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 Apr 2021, 11:29

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Nielsieee » 26 Jul 2021, 16:51

Edward schreef:
Ron63 schreef:Waarom zou je geel niet bedrijfsmatig kunnen gebruiken, alleen kijken naar de wegenbelasting lijkt mij kort door de bocht. Buiten het festival seizoen kan je hem schorsen, zo zullen er nog wel meer voors en tegens zijn.

Groet R..


Dat kan, maar waarom zou je die kosten en gedoe willen? Heb meteen gezegd dat een Pick-up heerlijk flexibel is voor het doel van de wagen. Want een passende opbouw voor ieder evenement zonder veel gedoe of kosten.

Im zie nog niet echt hoe je een DJ-booth in een Hard Top wil frotten. Terwijl een uitklapbare opbouw op een Pick-up erg simpel te ontwerpen en te bouwen is.


Het is allemaal in mijn hoofdje begonnen met deze foto van een dj-truck. En toen dacht ik, hey hoe moeilijk kan dat nu helemaal zijn. Helemaal nooit gedacht aan strenge regels voor grijze kentekens als je raampjes in je hardtop hebt...

Dan neem ik aan dat 'iets' maken waardoor het dakje omhoog gezet kan worden (zie foto) ook gedoe gaat opleveren bij de (her)keuring?

DJ_Trucks_for_event_and_festival_hire_-_DJ_Truck_hire_London__UK.png

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Edward » 26 Jul 2021, 22:36

Dat zou zo maar kunnen. Ik had in de Disco de geblindeerde ruit tot klep gemaakt en daarachter een dichte wand gezet die ik dan aanmerkte als "buitenwand van de laadruimte waar geen ruit in mag zitten".

Dat was een iets te ruime interpretatie van de regels vond de douanemeneer. Enige manier om dat toch te mogen was aan de rechter vragen wat die ervan vond. Daar ik niet van procederen houdt heb ik de kleppen maar dicht gelijmd. :cry: :cry:

Daarom gaf ik in het begin al de tip om een opbouw in de Pick-up te maken. Dan is iedere opbouw lading en hoeft helemaal nergens aan te voldoen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Nielsieee
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 Apr 2021, 11:29

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Nielsieee » 27 Jul 2021, 10:40

Edward schreef:Daarom gaf ik in het begin al de tip om een opbouw in de Pick-up te maken. Dan is iedere opbouw lading en hoeft helemaal nergens aan te voldoen.


Had ik maar meteen naar je geluisterd Edward ;-)

Maarrr... ik moet zeggen dat ik minder stress krijg (totnutoe) van wat nodige aanpassingen in opbouw, dan dat er allerlei dingen mis zijn met electra en ontstekingen etc.
Dat zeg ik nu he, de tijd zal het leren waar dit eindigt.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten