Edward schreef:Marc, als je een dik 30 jaar oude auto koopt zal er vast wel wat aan zijn. het is niet zo dat het een gerestaureerd exemplaar was oid.
Daarbij, simpeler dan een V8 wordt het niet echt. Alleen is het oude techniek en dat kent de moderne monteur niet meer, carburateurszijn inmiddels een specialisme aan het worden.
Als het ding meteen bij een specialist (lees een ASU autoboer of een LPG specialist als Iwema) neergezet was had het ding binnen een dag weer gelopen.![]()
Precies, dat was ook de stekking van (of minstens de bedoeling achter) mijn bericht.
Met iets meer gerichte voorbereiding, iets minder de bekende roze bril, en een iets slimmere keuze van de reparateur denk ik dat het fortuinlijker had kunnen aflopen.
Overigens vraagt ook die "simpele" V8 aandacht en ook specifieke kennis ... als het echt eenvoudig moet dat is de 4 cilinder petrol denkelijk de eerste keus (maar dat heeft dan wel een prijs ... de prijs van een bescheiden vermogen - een traditionele NA-diesel is echter nog bescheidener qua vermogen).
Groeten MarcS
PS Qua roze brillen: Een kennis met een overjarige V8 verkocht de zijne - indertijd toen de 25 jaar regeling nog gold - voor goud geld. Hij kreeg een zodanig bod op zijn auto met een waslijst aan "aandachtspunten" dat ie 'm wel "moest" verkopen. Later sprak ik een latere eigenaar: hij kocht de auto voor een normale prijs van de eerdere roze-brillen kopers.
Je ziet dergelijke bewegingen overal: Duur kopen en met verlies verkopen is de belangrijkste motor in de winstgevendheid van de handel in "geld en effecten" ... zonder die verliezers was er voor de handige jongens niks te verdienen, dan reden die "handige jongens" allemaal een een eenvoudige KIA.