Had met mijn 110 3.5 V8 uit 1985 benzine een soortgelijk probleem: plotseling afslaan en niet meer aan de praat krijgen van de motor.
Geen vonk.
Oorzaak bleek een losgeschoten verbinding van het contactslot naar de bobine.
De verbinding bij de bobine even vastgezet en aangeknepen en ze liep weer als een zonnetje!
Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
-
deRodeBaron
-
Landmarcs
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Edward schreef:Nou ja, daarom kom je ook op een forum Niels.![]()
![]()
Er is weinig mis met de ombouw op 1 punt na: er moet een "grijs kenteken blok" in passen en dat past nu niet. Daarom zie je op 90's en 110's achterop zo'n verhoogd dakje om de benodigde hoogte daarvoor te halen.
Alternatief is een dichte wand achter de voorstoelen van vloer tot dak op minimaal 1250mm vanaf de achterdeur. Maar in bovenstaande link kun je de maten en eisen idd vinden.
Ron heeft vast nog wel zo'n dakverhoging liggen.
"weinig mis met de ombouw op 1 punt na: er moet een "grijs kenteken blok" in passen en dat past nu niet. Daarom zie je op 90's en 110's achterop zo'n verhoogd dakje om de benodigde hoogte daarvoor te halen."
Da's "fout" ! Het grijskenteken-blok past probleemloos in een 110 HardTop.
Het opplak-dakje is vanwege de eis van 25 cm hoogte-verschil tussen het hoogste punt van het dak en de lichte deur-opening.
Of je met een oud standaard-dak met ribben de extra hoogte makkelijker haalt weet ik niet -- en als die hoogte geaccepteerd wordt zorg dan voor een goede vastlegging hiervan (bijv. foto's bij de RDW).
Bij een frisse standaard 110 HardTop haal je overigens de 25 cm al met een modern vlak dak ('t gaat gewoon goed met de standaard veren). Dat de RDW de regels anders toepast is vreemd en vraagt om iemand die zin heeft in een gang naar de rechter.
Groeten MarcS
DE regels ken ik Marc. Maar in het kort is het gewoon een hoog dak of een dichte wand. Of jouw favoriete optie die je hier steeds promoot: de 250mm verschil halen door gefrot (met vering, autostand, etc, allemaal achterhaald maar dat weiger je te geloven) en een naheffing van 10-duizenden euri's krijgen.
Als mensen (zoals de gemiddelde 130 rijder hier) bewust dat risico willen nemen omdat z denken dat de pakkans gering is dan is dat best. Als je echter dat punt als uitgans punt bij een advies dan ben je gewoon een lul.

Als mensen (zoals de gemiddelde 130 rijder hier) bewust dat risico willen nemen omdat z denken dat de pakkans gering is dan is dat best. Als je echter dat punt als uitgans punt bij een advies dan ben je gewoon een lul.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:DE regels ken ik Marc. Maar in het kort is het gewoon een hoog dak of een dichte wand. Of jouw favoriete optie die je hier steeds promoot: de 250mm verschil halen door gefrot (met vering, autostand, etc, allemaal achterhaald maar dat weiger je te geloven) en een naheffing van 10-duizenden euri's krijgen.
Je hoeft niks te "frotten". Ik heb standaardveren (dwz de drietrapsveren, maar die zijn met een beetje lading niet langer), ik heb standaard ook de nodige "hardware" achterin, en ik heb géén lier voorop (en een relatief lichte "Puma" onder de motorkap) en daarmee zit de auto al probleemloos aan 26 a 27 cm verschil.
Mijn "advies" is de auto met die maatvoering te laten schouwen en dan met de regels in de hand te komen tot hetzij een goedkeur (die je dan wel goed moet documenteren) dan wel tot een afkeur die je daarna kan aanvechten (met een heel goede kans op winst: de regelgeving is hierin duidelijk, de uitleg die kennelijk leeft is niet conform de regelgeving). In afwachting van de uitkomst kan je tijdelijk een schot in de auto lijmen: dat schot hoeft niet teveel moeite of geld te kosten, en het later weer weghalen ook niet.
Mijn auto heeft een importeurs-ombouw (die op punten onzinnig was) en dus ook het opplakdakje, dus preek ik niet voor eigen parochie.
Overigens kan je ook overwegen om het dak direct naar de 1m30 te verhogen < is ook niet fraai > ... daarmee heb je direct een eerste stap naar een camper. Als je direct geld wilt verstoken kan je ook een klapdak van een van de klapdak-fabrikanten kiezen ... met een minimale camper-inrichting krijg je dan het kwarttarief (het duurt een hele tijd voordat je die ombouw hebt terugverdiend, dus moet je het doen als je ook een camper wilt, dwz eentje met zo'n klapdak.
Groeten MarcS
Leuk als je alle tijd van de wereld hebt, even aanvechten even een schot er in lijmen even naar Apeldoorn voor bezwaar even naar en rechtbank even..............
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:Leuk als je alle tijd van de wereld hebt, even aanvechten even een schot er in lijmen even naar Apeldoorn voor bezwaar even naar en rechtbank even ....
Niels lijkt een geduldig type ...
en een schot erin lijmen is dan de minste hobbel denk ik zo.
Ik ben ooit samen met mijn wederhelft naar de ambtenarenrechter geweest, een leuke ervaring, en bovendien bleek het een uiterst lonende actie ... een loonschaal erbij met 10 jaar terugwerkende kracht en verder voor de toekomst incl. pensioen.
Met hulp van de vakbond ook eens een belastingzaak aangespannen ... kort voor de zitting kwam de belastingman op zijn tot dan toe onbeweeglijke standpunt terug.
Als "hobby" heb ik ook een tijd WOZ-waarderingen "gedaan" ... of je er vrienden bij de gemeente mee maakt weet ik niet, je wordt er wel "wereldberoemd" van.
Maar goed, je moet er een zekere lol in hebben, en ook tegen je verlies kunnen. Wil je gewoon de gemakkelijkste weg dan heb je helemaal geen LandRover nodig.
Groeten MarcS
Kennis van me heeft een gang naar de rechter gemaakt vanwege een naheffing op z'n 130. Daar was niks leuks aan. Dat was een klusje waar in totaal een jaar overheen ging en uiteindelijk op advies van de rechter toch maar geschikt met de belastingdienst. De mindering op het sanctiebedrag is uiteindelijk ruimschoots opgegaan aan de advocaat want de rechtsbijstandsverzekering gaat ook maar zo ver.
Maar Marc heeft wel meer rare hobby's.

Maar Marc heeft wel meer rare hobby's.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Kennis van me heeft een gang naar de rechter gemaakt vanwege een naheffing ....
Daarom beschreef ik ook de route waarmee je de naheffingstoestanden voorkomt ... meer de principe-route.
Zonder zo nu en dan een principe-ridder hadden we nog steeds een verbod gehad op vervangingschassis van "vreemde" herkomst.
Zonder een principe-ridder hadden we nu nog steeds een verbod op het camper-tarief voor de adequaat omgebouwde Defender.
Edward schreef:Maar Marc heeft wel meer rare hobby's.
Hebben we hier niet allemaal rare hobby's ?
Ik was onlangs bijna aan een "zaak" begonnen vanwege een heel rare eenzijdige uitleg van de naheffings- en uitbetalingsregels (in de inkomstenbelasting) ... maar het ging om slechts € 66,-- dus waren de ambtenaren-bezigheidsuren die ik tot dan toe met het bezwaar had "gecreëerd" al een heel aardige "genoegdoening".
Groeten MarcS
Kan ik volgen.
Ambtenaren liggen graag dwars.
En dwars is dwars, die bewegen niet graag (moe ?)
Had ik bij de RDW met stempeltjes in de gastank steunen die niet bestonden.
Bij het waterschap voor 5 meter beschoeiing in de Gulp die er vroeger ook stond.
Bij de gemeente Gulpen over een schutting in de achtertuin die niet voldeed aan welstandstoezicht.
De opgelegde dwangsom durfden ze niet te innen, dan kun je naar de rechter en dat verliezen zij.
Zo snel als amtenaren bijdraaien als ze dwars voor het gelijk liggen.
Ambtenaren liggen graag dwars.
En dwars is dwars, die bewegen niet graag (moe ?)
Had ik bij de RDW met stempeltjes in de gastank steunen die niet bestonden.
Bij het waterschap voor 5 meter beschoeiing in de Gulp die er vroeger ook stond.
Bij de gemeente Gulpen over een schutting in de achtertuin die niet voldeed aan welstandstoezicht.
De opgelegde dwangsom durfden ze niet te innen, dan kun je naar de rechter en dat verliezen zij.
Zo snel als amtenaren bijdraaien als ze dwars voor het gelijk liggen.
-
Landmarcs
dyngo schreef:Kan ik volgen.
... ... dwars is dwars, die bewegen niet graag .... .
Bedenk dat zonder dwarsbalken het chassis uiteenvalt.
Bedenk dat dode vis met de stroom meedrijft en levende tegen de stroom in zwemt.
Groeten MarcS