Het blijft Engels spul hè!
maat wielmoeren defender
Re: maat wielmoeren defender
De standaard wielmoersleutel vd Disco past er ook prima op maar die is dan ook hoewel er 27 op staat ook 27 en een bietje.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
OttoVink schreef:6 kant 27 dop gaat er idd vaak slecht op. 12 kant gaat beter. Of 6 kant dop 28.
Dan wordt het een andere dop in de auto leggen dus....toppie
Iedereen bedankt voor het meedenken
Ga voorzorgsmaatregelen nemen om onderweg te kunnen wisselen
Dank
-
Landmarcs
trix G4 schreef:OttoVink schreef:6 kant 27 dop gaat er idd vaak slecht op. 12 kant gaat beter. Of 6 kant dop 28.
Dan wordt het een andere dop in de auto leggen dus....toppie
Misschien een goedkope dop zoeken, eentje met toevallig een wat ruimere passing ?
Als het met een 12 kanter beter gaat (ik vermoed dat die - al dan niet toevallig - een wat ruimere passing heeft) dan neem je toch zo'n 12-kanter. Dat is sowieso makkelijker.
Overigens past op mijn standaard stalen moeren (passend bij de stalen velgen) iedere 27 mm dop die ik heb ... en voor onderweg heb ik gewoon de LandRover sleutel (en een stukje verlengbuis). O ja, de oorspronkelijke LandRover-maat is denkelijk 17/16de inch en dan zou 27 mm zelfs een fractie (0,0125 mm) ruimer zijn.
Groeten MarcS
PS Je kan ook nog eens goed kijken naar de opspelende moeren, wellicht zit er een braampje aan.
PS2 Ik keek zonet eens naar mijn twee 27 doppen (6-kanters), en als ik ze nameet zijn ze 27,4 tot 27,5 mm.
Wellicht is de LandRover sleutel nog ruimer ?