Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Nielsieee

Re: Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

Berichtdoor Nielsieee » 17 Apr 2021, 21:59

Edward schreef:Daarbij is een pick up dak met achterwand een veelvoud waard van een gewoon hardtop dak met dichte zijwanden.

Ik ben benieuwd waarom dat zo is, zit dat 'm in schaarste of in iets anders?

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Apr 2021, 22:13

Nielsieee schreef:
Edward schreef:Daarbij is een pick up dak met achterwand een veelvoud waard van een gewoon hardtop dak met dichte zijwanden.

Ja. Hard tops en Stawags (sation wagons, personenmodel) zijn er veel meer verkocht dan pick ups. Een wagen die origineel als pick up geleverd is en dat nog is blijft altijd leuker dan en 13 in een dozijn stawag of hardtop.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 17 Apr 2021, 22:36

Edward schreef:
Nielsieee schreef:

Ja. Hard tops en Stawags (sation wagons, personenmodel) zijn er veel meer verkocht dan pick ups. Een wagen die origineel als pick up geleverd is en dat nog is blijft altijd leuker dan en 13 in een dozijn stawag of hardtop.

Oh, top.
Volgens mij zitten er van die portieren in die in twee delen open kunnen, dus kan ik de raampjes eraf schroeven én het dakje eraf en achterwandje eraf EN dan heb ik meteen een héle gave cabrio.

1985_Land_Rover_110__Convertible___NJ-20-SP_Maasdijk__Rossum…___Flickr.png

Daar zie ik dan wél weer een losse DJ-booth in de bak mooi staan. Eigenlijk toch wel een goed idee Edward! Zeker om eens een eerste paar keer voor vrienden en bekenden een showtje te geven :-).

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Apr 2021, 23:20

Edward schreef:
Nielsieee schreef:

Ja. Hard tops en Stawags (station wagons, personenmodel) zijn er veel meer verkocht dan pick ups. Een wagen die origineel als pick up geleverd is en dat nog is blijft altijd leuker dan en 13 in een dozijn stawag of hardtop.

Gezien de militaire side-lockers die ik op de foto's denk te herkennen zou het me niet verbazen als de auto oorspronkelijk een soft-top had.
Zo'n soft-top is dan weer minder zeldzaam.

Overigens als je op zoek gaat dan zijn er beslist ook niet zo veel onverknoeide HardTops.
De 5 deurs 110 is toch echt de "gewoonste".

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Apr 2021, 00:17

Nielsieee schreef:
Landmarcs schreef:PS   De lijkwagen van Prince Philip ... dat vind ik weer een gevalletje jammer

Nou ja, da's precies die wagen van mij! Misschien moet ik toch even onder dat zeiltje kijken voor de zekerheid.
En ik hoor trouwens ook regelmatig dat ik op prins Harry lijk, toeval?
('lijk', haha)

Hmm ... de LandRover die Prince Philip in elkaar liet knutselen is gebaseerd op een 130.

Een 110 Truck-Cab Pick-Up is dan het kleine neefje.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Apr 2021, 10:55

Een 130 idd. Jaren terug een maat geholpen om van z'n NL 130 ook een 2 deurs pick up te maken. Hij had de extra lengte vd laadbak nodig.
2e rij deuren eruit en de achterschermen en laadvloer verlengd.

Maar wel de cabine ingekort tot een zogenaamde kingcab. De cabine zo'n 300mm langer gelaten dan een single cab en het achterwand aangepast zodat de gebogen ruiten 200mm langer werden en er dis geen extra raampje of blindpaneel nodig was.

Dat was nog steeds niet het toonbeeld van design maar iig een stuk beter in verhouding dan de wagen van Philip.
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Apr 2021, 11:10

Edward schreef:Dat was nog steeds niet het toonbeeld van design maar iig een stuk beter in verhouding dan de wagen van Philip.

Laten we maar zeggen:   Van de doden niks dan goeds.

Verder "zie" je aan het KingCab voorbeeld dat het een Mecano-doos is en dus ongeveer niets onmogelijk is.

Groeten MarcS

PS   Eigenlijk was de 110 (en de 109) altijd al aan de korte kant. Net iets meer ruimte tussen stuur en laadbak-schot, en daarachter een laadbak van 2 meter had 'm heel veel universeler gemaakt.

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Apr 2021, 12:33

Landmarcs schreef:Verder "zie" je aan het KingCab voorbeeld dat het een Mecano-doos is en dus ongeveer niets onmogelijk is.

Groeten MarcS

Nou. die achterwand aanpassen was stiekem veel werk en best ingewikkeld qua plaatwerk. Daar was weinig Mecano aan.

Heeft me heel veel werk gekost. Oude alu eraf boren op de puntlassen, oude stijl verwijderd en naar voren geplaatst, boven en onderprofiel bijmaken en aan de oude lassen, nieuwe plaat maken en erop puntlassen en dan heule dure nieuwe ruiten laten maken voor erin. Nieuwe raamrubbers doorgesneden en en de juiste lengte weer aan elkaar gelijmd, etc, etc.

Dan het dak doorzagen en op de juiste lengte weer aan elkaar puntlassen, goten op lengte maken en weer lassen, etc, etc.

Was een behoorlijke puist werk. Ook fijn dat ik er altijd aan denk om foto's te maken........ :cry:
Edward van Vugt

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 20 Apr 2021, 21:52

Vandaag de truck opgehaald en heerlijk mee naar huis gereden.
Na het eten met vrouw en kind in de bak een rondje door de wijk om te showen en... hij stopte er na 500 meter weer mee.

Na 1 uur en 40 minuten wachten op de ANWB-meneer was de diagnose van de ANWB-meneer: bobine is stuk.

Ik hoop dat dat het ook echt is, zo’n ding zou me moeten lukken om te vervangen, leuke vuurdoop :-).

0B01A5DD-A7EC-4A46-8AF0-EB1A9F368649.jpeg

Ben dus naar huis gesleept, hopelijk wordt dat geen gewoonte :shock:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2021, 22:39

Nielsieee schreef:Vandaag de truck opgehaald en heerlijk mee naar huis gereden.
Na het eten met vrouw en kind in de bak een rondje door de wijk om te showen en... hij stopte er na 500 meter weer mee.

Die 500 m had je 'm wellicht ook naar huis kunnen duwen.
Zo te zien woon je niet op de berg ...da's in dit geval maar beter ook ... het zou op keientrekken kunnen lijken.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”