Remmen, Klopt het dat:

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Puck
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:22

Re: Remmen, Klopt het dat:

Berichtdoor Puck » 06 Apr 2021, 08:25

Edward schreef:Tering, wat kunnen jullie dingen toch nodeloos ingewikkeld maken. Wil je een Serie II upgraden dan schroef je er (laat) Serie III meuk op. Met of zonder bekrachtiger dat is net wat je zelf leuk vind. :shock: :shock:

Moeilijker is het niet.


Sorry Edward, niet iedereen is zo ervaren en slim als dat jij bent. Dit soort opmerkingen dragen een hoop bij zeg... :shock: :roll:
Land Rover Series II 1960
Land Rover Series IIa 1969

Puck
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:22

Re: Remmen, Klopt het dat:

Berichtdoor Puck » 06 Apr 2021, 15:57

Erik Peters schreef:Volgens het Land Rover 2, 2A, 3 Owners Workshop Manual 1959-78 klopt bovenstaande (CV en CB op Series 2 en 2A) en kan er een servo gemonteerd zijn, keus uit 2 soorten: Girling mechanical servo of een Clayton Dewandre hydraulic servo. Beide werken met vacuüm.

Top! Ga ik mij daar eens in verdiepen! Dan kun je hiermee een "originele" oplossing toepassen!

Erik Peters schreef:De Series 3 heeft een andere servo en hoofdremcilinder.


Juist, dank voor de bevestiging. Tuurlijk kan het passen enzo, maar dat lag even niet in mijn lijn van de gewenste oplossing.

Thanks voor het meedenken Erik!

Groet,

Puck
Land Rover Series II 1960
Land Rover Series IIa 1969

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Remmen, Klopt het dat:

Berichtdoor Landmarcs » 06 Apr 2021, 16:44

Puck schreef:
Erik Peters schreef:Volgens het Land Rover 2, 2A, 3 Owners Workshop Manual 1959-78 klopt bovenstaande (CV en CB op Series 2 en 2A) en kan er een servo gemonteerd zijn, keus uit 2 soorten: Girling mechanical servo of een Clayton Dewandre hydraulic servo. Beide werken met vacuüm.

Top! Ga ik mij daar eens in verdiepen! Dan kun je hiermee een "originele" oplossing toepassen!

Wellicht kan je als je nog eens duikt in de Triumph oplossingen ook tot een "originele" tijdsbeeld-correcte modificatie komen.

Een gescheiden en bekrachtigd remsysteem is indertijd niet voor niks ingevoerd ....

Als het niet al te dol is zou ik een remsysteem verkiezen dat "in geval van" je mooi gerestaureerde Series 2 (en ook de omgeving) heel houdt.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Remmen, Klopt het dat:

Berichtdoor Edward » 06 Apr 2021, 18:59

Landmarcs schreef:
Puck schreef:
Erik Peters schreef:Volgens het Land Rover 2, 2A, 3 Owners Workshop Manual 1959-78 klopt bovenstaande (CV en CB op Series 2 en 2A) en kan er een servo gemonteerd zijn, keus uit 2 soorten: Girling mechanical servo of een Clayton Dewandre hydraulic servo. Beide werken met vacuüm.

Top! Ga ik mij daar eens in verdiepen! Dan kun je hiermee een "originele" oplossing toepassen!

Wellicht kan je als je nog eens duikt in de Triumph oplossingen ook tot een "originele" tijdsbeeld-correcte modificatie komen.

Een gescheiden en bekrachtigd remsysteem is indertijd niet voor niks ingevoerd ....

Als het niet al te dol is zou ik een remsysteem verkiezen dat "in geval van" je mooi gerestaureerde Series 2 (en ook de omgeving) heel houdt.

Groeten MarcS


Een remote servo is idd een oplossing maar die zou ik als laatste optie nemen. Betrouwbaarheid is toch wat minder (heb hem op de 130 gehad). Serie 3 delen passen gewoon en origineel is het toch niet. Maar iig kun je alles aanpassen zonder te boren en te zagen en dus is het altijd eenvoudig omkeerbaar. Afhankelijk van originaliteit en bouwjaar moet het hele pedaalhuis mee gewisseld worden.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Puck
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:22

Re: Remmen, Klopt het dat:

Berichtdoor Puck » 06 Apr 2021, 22:07

Landmarcs schreef:
Puck schreef:
Erik Peters schreef:Volgens het Land Rover 2, 2A, 3 Owners Workshop Manual 1959-78 klopt bovenstaande (CV en CB op Series 2 en 2A) en kan er een servo gemonteerd zijn, keus uit 2 soorten: Girling mechanical servo of een Clayton Dewandre hydraulic servo. Beide werken met vacuüm.

Top! Ga ik mij daar eens in verdiepen! Dan kun je hiermee een "originele" oplossing toepassen!

Wellicht kan je als je nog eens duikt in de Triumph oplossingen ook tot een "originele" tijdsbeeld-correcte modificatie komen.

Een gescheiden en bekrachtigd remsysteem is indertijd niet voor niks ingevoerd ....

Als het niet al te dol is zou ik een remsysteem verkiezen dat "in geval van" je mooi gerestaureerde Series 2 (en ook de omgeving) heel houdt.

Groeten MarcS


Ik ga het eens onderzoeken! Vind het leuk om bij deze een tijdscorrecte oplossing te vinden, waarbij de "schade" minimaal is.

Een origineel wel/of-niet discussie hoef ik niet te voeren, het is mijn auto, dus ik beslis welke oplossing ik het mooiste vind. :mrgreen:
Land Rover Series II 1960
Land Rover Series IIa 1969


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten