JD engineering in Lochem is een grote naam in de VAG community en daar gaan de auto's inderdaad ook de testbank op.
Als er geen "standaard" software is tuning een kostbare optie. Ik zou inderdaad adviseren de auto op een testbank te zetten voordat je met chiptuning aan de gang gaat. Een goede tuner controleert eerst of de auto(motor) in goede conditie is en gaat dan pas aan de gang.
Mijn Passat is inmiddels ook al weer een 5 jaar getuned zodra extra "schade" inmiddels 340.000 km op de teller. Tuning is alleen dan schadelijk als je niet goed voor de auto zorgt, je rijstijl erop aan past en altijd het onderste uit de kan haalt tijdens het rijden. In alle andere gevallen zijn die extra PK's en koppel alleen maar leuk en rijd de auto, bij dezelfde rijstijl ineens zuiniger.
Egr en DPF verwijderen is alleen interessant als het kapot gaat (vervangen is een stuk duurder) en de auto van voor 2011 is, omdat binnenkort de APK eisen worden aangepast.
Groet,
Jeffrey
Meer PK TD4 puma
Re: Meer PK TD4 puma
Voor iedere gangbare auto is er eigenlijk wel standaard mapping beschikbaar. Zeker voor de LaRo's
Mijn Golf is ook door JE gedaan zij het via en lokale garage die de software uit de ecu kopieert en dan naar JE stuurt. Die kijken of er geen onregelmatigheden zijn en dan komt de nieuwe mapping die de "local" weer in de Ecu flasht.
Golfje heeft nu iets van 150 pk en is nog net de 4 ton niet over.
José van Iside Tuning, die Portugees, kent alle modellen en bijbehorende kwalen uit z'n hoofd. Maar dat zal voor Bell autotuning waar Bas4Cars mee werkt ook wel gelden.
Ik vond het tof dat ik bij José exact kon aangeven wat voor mij belangrijk is. (Dikke karren sleuren)
Mijn Golf is ook door JE gedaan zij het via en lokale garage die de software uit de ecu kopieert en dan naar JE stuurt. Die kijken of er geen onregelmatigheden zijn en dan komt de nieuwe mapping die de "local" weer in de Ecu flasht.
Golfje heeft nu iets van 150 pk en is nog net de 4 ton niet over.
José van Iside Tuning, die Portugees, kent alle modellen en bijbehorende kwalen uit z'n hoofd. Maar dat zal voor Bell autotuning waar Bas4Cars mee werkt ook wel gelden.
Ik vond het tof dat ik bij José exact kon aangeven wat voor mij belangrijk is. (Dikke karren sleuren)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968