Joep Weijers schreef:De 110 wordt voornamelijk offroad gebruikt, maar het is toch ook wel fijn dat die niet meteen door zijn hoeven zakt bij de minste belading zoals 8 passagiers. Netto heeft het zo'n 3 inch lift gegeven van 6 cm tussen as en bumpstop bij lege belading naar 13 cm. Ik denk dat het chassis minder snel aan de grond loopt zeker een voordeel is, maar de articulatie gaan we ook in de gaten houden (ik heb ook nog de anti roll bar erop zitten achter).
Zien of die dit nog kan:
Die anti-roll bar heb ik van de 300 Tdi afgehaald, zonder niveauregeling en met die 330 lbs veren vond ik dat niet meer nodig. Dat de auto misschien wat meer overhelt in bochten, vind ik niet erg. De Td5 heeft helemaal geen stabilisatorstang en de oude 110's ook niet (behalve de stationwagen).
Ik vergelijk de Td5 veren (ook de veren die er origineel onder zaten) met die van de 300 Tdi (en de oude setup met niveauregeling).
Ik gebruik de LR ook wel off road en op slechte wegen en dan is de Td5 toch stugger.
[quote="Landmarcs"]Wil je erg veel articulatie dan is niks zo goed als lange slappe veren ... op de weg rijdt dat dan weer als een dweil: het is dus altijd een compromis-keuze[quote] Absoluut, het blijft een compromis.
Groet,
Erik.