Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Leerling

Re: Het schuurtje project.

Berichtdoor Leerling » 08 Mar 2021, 22:50

Ik ben er bijna!!! Vandaag nog bij de action wat prut besteld, beetje bij de Hornbach wat ik moest hebben en via Edward nog een aantal spullen geregeld. Dus ik ben weer erg bij en heb alles compleet nu. Wielen onder de werkbank kunnen 400 kilo dragen en de wielen van de kleine ladekast 120 kilo (moet voldoende zijn). Ook wel heel blij dat de werkbank 90 graden kan draaien dankzij de wielen en dat nu direct meeneem in de verbouwing.

Alle deuren en frontje's worden opleggend omdat invallend niet zo mooi is. De handvaten ben ik nog niet over uit en zie dat later wel als alles klaar is, moet dat gewoon even bekijken en wat gevoelsmatig het prettigste is.

Er zullen later vast nog wel wat dingen bij komen, maar voor nu kan ik niets meer bedenken en is het compleet. Dit gaat echt een super werkplaatsje worden! Kosten tot nu toe net geen 700 euro. 8-) (met dank aan Edward, anders moest ik er nog weer 100+ bij optellen). Van die domme dingen dat je wat schroeven nodig bent maar direct 40 euro per doos moet betalen... :shock:
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mar 2021, 23:27

Leerling schreef:....
Wielen onder de werkbank kunnen 400 kilo dragen en de wielen van de kleine ladekast 120 kilo (moet voldoende zijn).

Houd je er rekening mee dat je bij het draagvermogen eigenlijk slechts 3 van de 4 wielen mag meenemen ?
Deze "regel" houdt rekening met een ongelijke ondergrond: een vlak wordt bepaald door 3 punten, het 4º wiel "aan de wagen" draagt alleen bij aan de draagkracht als het ook kan dragen. (De factor 4 geldt dus wel als de 4 wielen onder een "buigslappe" constructie zitten, dan dragen alle vier de wielen.)

Groeten MarcS

Leerling

Berichtdoor Leerling » 08 Mar 2021, 23:33

Dat is tof, heb ik nog nooit over nagedacht en klinkt zo logisch! Interessant weetje om te onthouden. Thanks voor de tip :!:

Leerling

Berichtdoor Leerling » 10 Mar 2021, 21:29

Beetje een teleurstellende dag op meerdere manieren.

De waterpas die ik heb zat een knikje in, dus nieuwe gekocht bij de Aldi (was daar in de aanbieding voor een setje van 3), maar had ook al een kleine degelijke gekocht eergisteren. Moet het hebben om de tegels opnieuw te leggen.

Bij het afhalen van een bestelling bleken de lijmklemmen niet op voorraad te zijn en duurt 3 tot 5 werkdagen.

Toolsidee heeft de opdracht aan dpdgroep gegeven twee dagen geleden en nu pas zojuist gesignaleerd door dpd en moet nog geheel verwerkt worden dus duurt ook weer 2 tot 3 dagen (drukte).

4 knie stukken die ik heb besteld zijn fout (eigen domme schuld) en kunnen niet aangesloten worden op de juiste maat drukslang (te klein en knijpt af)

Vandaag voor de Pilot een gesprek gehad met een jongen, maar deze is verschrikkelijk bang door zijn psychische problemen. Ik verwacht dan ook niet dat dit op korte termijn een succes gaat worden, maar er komen nog meer mensen op den duur. We hadden afgesproken op locatie en zijn toen even gaan wandelen en richting mijn huis gegaan, maar domweg de spullen in huis maakten hem al wat bang en hij wete niet hoe lang hij goed kan blijven functioneren onder druk, dus afgesproken om er 0 druk op te zetten en hij mag aangeven als hij een keer langs wil komen bij mijn huis of op locatie.

Verder nog een gesprek gehad met de woningstichting vanwege een woning die verbouwt moet worden voor een project, maar men is wat huiverig vanwege de staat van de woning en of deze geschikt is om mensen in te laten werken. De woning is al 5 jaar niet meer verhuurt en voldoet totaal niet meer aan de regels, ik zou de verbouwing aansturen voor mensen die niets te doen hebben (soort dagbesteding op hoger niveau) en leer/werk ervaring. De sleutel ligt nu bij iemand die de woning mag uitrekenen om te kijken of het geschikt is voor de doelstelling, en als zij akkoord gaat mag ik er in om te bekijken wat er verbouwt moet worden en of het kan voldoen aan de eisen (basis).

De lekkage van riolering die ik zou doen was eerst niet meer nodig omdat het opgelost leek te zijn, maar dat is dus niet zo en moet alsnog binnenkort.

Verder ben ik mij nog even rot geschrokken, de compressor bleek nog deels op druk te staan (van een test denk ik) en steek er een losse nippel in, dat was even spannend... :lol:

O ja, de ontvetterbak moet ook aangepast worden omdat deze niet mooi uitkomt (maar dat is niet heel erg).

Dit was de eerste dag dat alles wat maar even tegen kon zitten op 1 hoop kwam, hoop dan maar dat dit het ergste was :D

Leerling

Berichtdoor Leerling » 13 Mar 2021, 20:20

Zo als het ernaar uit ziet blijft het projectje nog een twee weken liggen ivm het weer, het is te koud (net 6 graden in de schuur en soms kouder) en klam in de schuur. Verder kan ik niets zagen omdat mijn elektrisch gereedschap buiten moet staan, met de regen gaat dat niet lukken. Dit is iets waar ik geen invloed op heb en ook weinig verandering kan inbrengen.

Verder paketje via DPD binnengekomen en nog wat andere klein spul, de drukregelaar/ontvochtiger/vernevelaar ziet er mooi smal uit. Komt goed van pas vanwege spul wat minder psi moet hebben en zit dan mooi op de gereedschapswand. En voor 10 euro...

IMG_1512.JPG

Ik denk dat ik even ruimte ga maken op de eettafel en dan maar weer verder ga met de bakken de aankomende twee weken totdat het weer beter is. Mocht ik bang zijn voor schade op de tafel dan gooi ik daar een plaat op.

Edit: Wat ik nog kan doen is de zaagtafel onderdak zetten en dan het frame losjes opbouwen... Wellicht is dat een beter idee zodat ik wel door kan gaan met dit project... Ik zal morgen eens wat meubels gaan verschuiven en dan kijken wat lukt. Wie weet kan ik het eerst in de woonkamer zover mogelijk klaarmaken. 8-) Niet logisch, maar boeie... alleen ik heb er eventueel last van. Trek dan een paar kasten uit de kamer en moet wat spullen kwijt in de sportkamer. Het is wel een goede optie en heb direct een 100% vlakke ondervloer.

Verder kan ik dan heel makkelijk een live stream doen met chat zodat mensen mee kunnen helpen online en tips kunnen geven op dat moment. :lol:

Edit: Livestream werkt (met chat), dus dat komt mooi van pas.

Deze* hoek trek ik leeg en kan daar de werkbank maken als proefopstelling en werk dan lekker droog en warm en kan ook verven en lakken etc. De vloer is mooi vlak en de muren goed recht. Ik boor dan wel wat gaten in de muur voor de achterwand, maar dat maakt niet uit omdat ik dit stuk van de kamer toch nog moet verven.

IMG_1511.JPG

Ik trek dan een deel van de grote kast er weer af en verhoog daarmee de tv die ik gebruik voor de chat functie om in grote koeienletters alles te zien.

PS: Iemand moet mij dan wel even overtuigen om het daarna daadwerkelijk in de schuur te zetten, als het goed bevalt dan blijft het wellicht staan wat niet de bedoeling is.. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Leerling op 13 Mar 2021, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Mar 2021, 22:06

Je bent van harte welkom om hier te komen zagen en monteren. Maar weet niet of je iets van formaat mee kunt nemen in die trutteschudder die je laatst bij had. :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Leerling

Berichtdoor Leerling » 13 Mar 2021, 22:12

Nee daar ga ik het niet mee redden, dan pak ik de T-rock met aanhanger wel :lol: Maar ik denk dat dit wel goed gaat lukken op een paar specifieke dingen na die ik bij jou moet doen.

Frezen en de scharnieren in de deuren plaatsen gaat mij niet lukken. En wellicht het bovenblad die bij elkaar komt om mooi haaks te krijgen. Ik denk dat ik je hulp her en der nog hard nodig ben :oops:

Moet ook toegeven dat ik het hele gebeuren over dit schuur project lastiger vind dan ik had gedacht, die bakken ben ik totaal niet bang voor, houtbewerking is gewoon lastiger omdat je echt zelf alles moet uitrekenen en de constructie moet bedenken wat het beste is. Ik vind dit ingewikkeld en moeilijk.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 13 Mar 2021, 22:32

Dit is bijvoorbeeld zoiets waarvan ik weet dat het echt heel voorzichtig moet:

IMG_1513.JPG

IMG_1514.JPG

De gaten liggen in lijn met de achterwand, maar nu moet ik extreem voorzichtig met de koppeling door het plastic. Of ik moet het extreem klemmen met hout er achter, of ik moet heel voorzichtig met een gatenboor een begin maken en daarna met een scherp mes uitsnijden. Dit zijn die hele kwetsbare dingen waarmee ik veel kan vernielen.

Vernielen is niet erg voor de kosten, maar ik kan niet iedere keer gaan vernielen. Een keer mislukken is niet erg, maar niet keer op keer.

Het voordeel is dan wel dat ik al een kapotte plaat heb om veel mee te testen (de plaat waar ik de 10 kilo op heb gehangen) en later gesloopt door er op te staan.

Dit is het kleurcontrast ongeveer van de achterwand (wit lijkt voor geen porum) vandaar wat meer geld uitgegeven aan verf op kleur:
IMG_1515.JPG

Op de koppeling waar de twee T stukken komen krijg ik de zwarte leiding op het stuk waar de haken niet inpassen. dus blijf in kleur contrast.

De latten van 2x3 zijn bedoelt om fouten op te vangen. Voor het markeren van de zaagsnede gebruik ik een mes en weet ook aan welke kant ik moet zagen, en de lazer voor zagen neem ik maar niet te nauw. Ik kan op 1 graden werken met alles, dus dat moet lukken.

Heb ik een grens in dit project.. ja 3mm is mijn speling die ik kan accepteren. Maar wat er ook gebeurt... mijn deuren lades of wat dan ook mogen niet veel verder scheef hangen! :twisted: Als ik mijn deuren aan de achterzijde moet aanpassen of wat dan ook dan doe ik dat en maak daar weer gebruik van om iets op te maken zoals het rekje voor de spuitbussen (die wil ik hebben onder de ontvetter bak).

Ik wil mijn kosten heel erg laag houden en zo min mogelijk fouten maken omdat ik niet heel veel geld heb. Ik moet er het maximale uithalen wat ik kan betalen. Ik kan dus ook niet kaal op kaal werken en moet mijn nieuwe houtbeitels gebruiken om de werkbanken en alles te optimaliseren. Dat is niet wat leuk is en vergt veel werk, maar het is het allemaal waard.

https://www.youtube.com/watch?v=xPObIkbDhNI

Leerling

Berichtdoor Leerling » 14 Mar 2021, 00:18

IMG_1524.JPG
Twee waterpassen, 1 duur en het ander goedkoop... (gaat niet om de onderste twee), wat gebeurt er als ik de goedkoopte ga gebruiken of trek het door naar onderdelen van een tussenbak?

IMG_1523.JPG

Leerling

Berichtdoor Leerling » 14 Mar 2021, 00:37

:shock: De waterpas van het setje van drie van de Aldi blijkt dus beter te zijn :shock: Ik wil mijn geld terug van de Hornbach en krijg het ook! En ik wil ook een vergoeding of cadeau bon! :twisted: Ik heb 8 euro betaald voor 1 waterpas en 8 euro voor drie van de Aldi!

IMG_1533.JPG

IMG_1528.JPG

IMG_1525.JPG

Ik had dus mijn hele werkbank en alles verneukt door de Hornbach! :evil: Dit is dus exact waarom ik kan mierenneuken !
Dit is maar een waterpas, denk je dat ik een tussenbak ga verneuken!
Laatst gewijzigd door Leerling op 15 Mar 2021, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Kroeg”