Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Leerling

Re: Het schuurtje project.

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 18:19

Wellicht edit ik nog een beetje voor wat laatste details.

Boven de kasten en lades ben ik wat extra ruimte nodig bij de bovenbalk. Ik kan dan in de toekomst hier de aansluitingen maken van perslucht en de gasslang(en). Eventueel bij de chemie kant een buis waar een trechter op kan voor weggieten van olie of iets. En bij de deur wil ik een brandblusser hebben op den duur (dingen zijn duur volgens mij).

Kan ik nog iets bedenken wat ik vergeet... Ik zat alleen nog te denken of ik genoeg gereedschap achterwand ga overhouden om eventueel tweed deuren onderin ook nog te bekleden daarmee. Ook al zou het maar zijn voor een handdoekje of iets. Of omdat ik een luchtslang of iets tijdelijk even kwijt moet tijdens het klussen.

Oww niet vergeten, de onderste stopcontacten bij de werkbank moeten ondersteboven. 8-) Anders breek je de beschermkleppen een keer af (mooie tip van een site).

Het enige wat nu overblijft is freeswerk wat ik niet zelf kan doen, maar daarvoor ga ik naar Edward. :lol:

Kartelrondje onder bovenkastje voor de papierrol in de kast.

Planken in de chemie kast wat diepen en afkorten voor een spuitbus rekje aan de binnen zijde van het deurtje. De rest is toch voor opslag van reserve of weinig gebruikte dingen. Anders schroef ik een balk vlakbij de deur en kom later weer in de knoei als ik het vergeet.

Aarde aansluiting op het werkblad (als er metaal komt) i.v.m. fijne electronica reparatie's.

F*ck, bijna vergeten dat alle stroomleidingen 8cm onder het plafond moeten komen (was een dikke blunder geweest als ik dat was vergeten!!!).

Poten lange kant aan de rechterblok 30cm verdiepen en tegels lager leggen. Voor de toekomst ivm modificatie. Als ik die poten tekort maak kom ik later in de knoei en moet dat nu direct doen. En dan pak ik twee gasflessen boven elkaar die ik later weer nodig kan zijn.

Onder de werkbank van 140cm kijken of ik daar twee laden kan krijgen voor zooi. Even kijken op dat moment wanneer ik het ga maken. FOUT het mag maar 1 lade zijn ivm het inzetstuk van de bankschroef en etc. Hij moet dan aan de rechterkant komen ivm stofzuiger linkerkant. Puur een troep lade voor papieren en etc.

Reflectie kappen van wietteelt op de kop tikken. (en anders even bij de politie vragen :mrgreen: ) zit geen haast bij en kan altijd nog.

Niet mijn portemonnaie openen, ding is straks van uienleer. ;)

Goed controleren of ik niet beter het laden en bakken systeem moet omdraaien, qua gewicht en efficiëntie kan het wel eens beter zijn. Goed bekijken op dat moment.

Werkbank (140cm) moet op wielen, als ik hem er uittrek kan ik 90 graden draaien en heb rondom 60cm, dit kan wel eens heel makkelijk zijn in de toekomst. Daarom moet het stroomwerk 8cm van het plafond af ivm stalen balken in de toekomst en ene takel. Dus ook niet vergeten dat ik die gaten voor de stalenboeken vast maak! Ander moet later de boel weer gedaan worden met een hoop ellende van muren breken en etc. Heb je alles lekker in de verf en mooi en moet je de boel weer slopen.
Laatst gewijzigd door Leerling op 03 Mar 2021, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Mar 2021, 19:20

deusjevo schreef:Ergens bij de keukenkastjes kun je wellicht slagen?
Volgens mij noemt men het een carrousel kast?

Zoals ik al meermaals zei: Let op containers bij de talloze verbouwingen ... er wordt niet zelden goed bruikbaar spul weggegooid.
De afgelopen dagen zag ik toevallig géén carrousel-kast langskomen ... maar dat komt vooral omdat ik er ook niet naar op zoek ben.

Edward noemde ook nog een adresje bij jullie daar "boven" in de buurt.

Groeten MarcS

Leerling

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 19:23

Ik heb nu 1 groot bouwproject gevonden met 2 containers ervoor van een oude pizzeria, ik wil morgen langs gaan in de hoop dat ik daar wat kan vinden en heb het vermoeden dat er heel veel moois tussen kan zitten. Ik zit heel erg te azen op metalen werkbladen omdat deze gewoon weer heel duur zijn. Ik hoop dan ook echt dat ze daar de keuken uit hebben gesloopt zodat ik daar bladen kan vinden in de container.

Feitelijk draait het nu puur om de bladen van metaal die ik nog niet heb kunnen vinden voor een redelijk bedrag. :cry: Zonder de bladen krijg ik mijn werkplaats (zonder gereedschap) compleet voor ongeveer 1000 euro max zoals ik nu denk; ik schat dan ook bewust heel hoog in. Maar de bladen van metaal jaagt de prijs zo weer 300+ op. De bladen nieuw kosten een 140 euro per stuk en moet er twee hebben. Dan moeten ze vervolgens nog op maat en gebogen worden.

Maar... Als ik zonder de bladen onder de 1000 blijf doe ik het verdomt goed en ben dan heel erg tevreden! Dan heb ik wel iets waar ik verschrikkelijk veel plezier en functionaliteit aan heb. Ik heb dan een werkplaatsje gemaakt die echt super is voor mij. Ik ben nu alleen vergeten wat ik allemaal heb uitgegeven :lol:

Het scharnier systeem om de kast 90 graden te laten draaien ben ik al bijna klaar mee en kost minder dan 20 euro, dat gaat mij de das ook niet meer omdoen. Maar, ik zit te denken om die laden en bakken systeem ook op wielen te zetten zodat ik deze kan uittrekken en een tijdelijke extra werkblad heb van pak en beet 80x80. Ik heb het plaat materiaal, het is alleen wat meer verfwerk. Geen ingewikkelde scharnieren en de vele ruimte om bij de compressor en tanks te komen.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 23:23

10 euro te duur omdat het nergens meer leverbaar is voor de prijs wat ik wou betalen (50 euro). 66 euro. (morgen geen twee vers gebakken visje's :cry: ) Maar ik moet hem hebben, stond al op mijn lijstje, dus besteld. Ik kan anders niet de werkbank afmaken zoals het moet. Wel even met Edward gebeld om te vragen of hij wil helpen met uitzagen van het werkblad (moet toch al delen gefeest hebben). Ik kan het doen, maar hij is even wat beter in dit. Ik ga niet dom doen met dit soort dingen en ben absoluut geen houtbewerker. Ik weet dat ik het blad onderste boven moet draaien voor een mooie houtsnede, maar mijn precisie is wat minder.

Schermafbeelding 2021-03-03 om 23.20.05.png
Schermafbeelding 2021-03-03 om 23.20.05.png (102.31 KiB) 3637 keer bekeken

Scharnieren moet ik even over nadenken omdat dit sterk genoeg moet zijn om niets door te laten hangen. Daar moet ik niet dom op bezuinigen. Ik belast mijn deuren en etc, daar ga ik heel veel spijt van krijgen met zwak materiaal.

Op de grote deuren wil ik wel een bord hebben:
IMG_1458.JPG

Ik heb genoeg (5 + meter) en drie hoeken van er af van totaal 2m:
IMG_1459.JPG

Leerling

Berichtdoor Leerling » 04 Mar 2021, 00:01

Toen de verf bestelling niet goed ging en zij belde zij ik: doe maar brandweer rood of iets en lekker fel. Ik heb zojuist even een pot losgetrokken omdat ik hem snel nodig ben en het een verrassing was.... Super tevreden! :lol: Dat is echt de kleur die ik wou! Dit komt achter de gereedschap wand, dezelfde kleur komt deels op de balken.

IMG_1461.JPG

Leerling

Berichtdoor Leerling » 04 Mar 2021, 00:16

Stofzuiger heeft een simpele potmeter dus die kan ik ook verwerken in de werkbank.

IMG_1462.JPG

IMG_1464 2.JPG

Leerling

Berichtdoor Leerling » 04 Mar 2021, 19:03

Eind van de ochtend stond de bezorger voor de deur en bracht een pakje:

IMG_1466.JPG

Blij dat ik hem alvast heb besteld omdat de opgegeven maten niet helemaal kloppen, maar ik overdrijf ook vaak als iemand vraagt om de lengte :lol: Hij valt gelukkig iets kleiner uit, komt mij mooi uit en past zo wat makkelijker. Gelukkig is de hoogte ook niet 105cm maar 95cm, dan is het nu alleen even kijken naar de hoogte bij het kantelpunt naar voren.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 04 Mar 2021, 21:28

Weer kleine dingen bekijken nu ik de compressor heb, ik ben tot het oordeel gekomen dat de laden op wielen moeten zodat deze 40+ cm diep gaan worden en de bakje's ook. Ik krijg hem dan door het schuurtje deur naar buiten en dat kan wel eens super makkelijk zijn. Ik wil dan aan de achterkant twee steunen hebben zodat ik het werkblad kan vergroten voor buiten. Het blad krijg dan wel de dubbele laag, maar met een scharnier er achter om open te klappen. Ik kom dan ook veel makkelijker bij de compressor en kan er nog ene 50liter tank naast zetten in de toekomst. Het geeft mij tevens meer ruimte om hem te kantelen omdat er dan geen werkblad meer boven zit met het uittrekken van de ladekast.

Verder kan ik dan veel makkelijker het koelsysteem inbouwen/ombouwen (wat een verschrikkelijke bagger ribben zitten er op :shock: ), het is duidelijk dat dit echt heel slecht koelt voor wat ik nu zie.

Ook is de gedachte prettig dat ik hem gewoon naar buiten kan trekken als ik in het schuurtje aan het werk ben en daardoor minder last van de herrie heb als ik wat langer bezig ben (polijsten of iets).

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Mar 2021, 08:56

Vwb je opmerking in het reparatieverslag: het is leuk dat je compressor zowel Orion als Euro koppeling accepteert. (er zijn nog wel meer soorten) Maar kies één koppeling waar je al je gereedschap mee koopt!

Want bij je slangen zul je moeten kiezen voor de een of de ander en er in weinig zo irritant als dingen die niet bij elkaar passen. Want dan moet je niet alleen van gereedschap wisselen maar ook van slang etc, etc.

Waardeloos. Euro is nu de meest voorkomende koppeling die standaard aan gereedschap zit.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Jeffrey23

Berichtdoor Jeffrey23 » 05 Mar 2021, 12:31

[quote="Leerling"]Wellicht edit ik nog een beetje voor wat laatste details.

En bij de deur wil ik een brandblusser hebben op den duur (dingen zijn duur volgens mij).

https://www.arbowinkel.nl/brandpreventie/brandblussers/

Valt wel mee, een brandje niet kunnen blussen is vaak veel duurder. ëén advies, neem een schuimblusser geen poeder.

Terug naar “Kroeg”