In elke hoek bij de werkbank maak ik een driehoek aan de muur, en eventueel twee onder elkaar, en verbind deze dan met een plank over de gehele lengte en breedte.
Achter de ladekast blijft lastig... ik hou daar wat onhandige ruimte over en ben eer nog steeds niet over uit. Of de laden komen veel te diep en onnodig groot, of de rolkast is te diep en te lomp en etc. Het allerbeste wat ik tot nu toe heb bedacht is een systeem die aan de achterkant omhoogkomt door het werkblad, zodat daar een kastje omhoog komt met een goede Wiskey en twee glazen
Ik ga het verzwaarde werkblad van 140cm losmaken van de rest zodat niet alles gaat meetrillen. Ik weet anders nu al dat het niet prettig werkt en kan later makkelijker vervangen met wat dan ook voor blad of staal en etc. Kan dan de poten met een paar mm kleiner maken en er een staalblad of wat dan ook op kwakken (moet nog wat zoeken voor ene leuk bedrag wat werkt). Alles trilt los of valt van de gereedschapswand. Gene zin in en een verstandige keuze. En wie weet zet ik hem op wielen en komt het ooit super handig uit met iets...
Verder heb ik nog de kale achterwand achter mij en denk na over een hele dunne pallet kachel om ooit zelf te maken (voorbeeld is 22cm diep). Dan kan ik op die wand ook een paar smalle ondiepe kasten maken voor kabels en weet ik het. Maar ook dat is voor de toekomst en een brainstorm voor later.
O ja, ik ben nog een leuk systeem tegen gekomen die aan het plafond komt boven de werkbank om een stof/roestvanger te maken als je gaat schuren en etc. Weegt weinig en kan met de stofzuiger gekoppeld worden, stelt niet veel voor, maar blijkt wel heel prettig te zijn. Ook nog wat manieren gevonden om geen bankschroef en etc vast te zetten voor definitief omdat het anders soms in de weg kan komen te staan. Zo was ik ook al een beetje aan het nadenken m.b.t. de kolomboor wat ik ook liever niet vast heb staan. Het moet zoveel mogelijk universeel zijn om alles makkelijk te kunnen wisselen.
Daarnaast heb ik een leuke opgevoerde (in de zin van koeling) compressor gevonden, dan kun je hem lekker door laten draaien, maar dat is ook voor later.
En dan de grootste verrassing: Waarschijnlijk koop ik deze week een Land Rover Defender 130, maar ik ga nog op geen enkele vraag in!