Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Leerling

Re: Het schuurtje project.

Berichtdoor Leerling » 22 Feb 2021, 21:55

Tegen beter weten in testen hoe ver de saus gaat intrekken (kom er morgen achter), moest het zojuist even proberen want wil de wanden toch goed wit hebben. 8-) En met nog twee emmers volle saus moet het toch wel lukken :lol:

IMG_1387.JPG

IMG_1388.JPG

Ik hoop dat het werkt omdat voor behandelen ook weer een 100+ euro gaat kosten. Glad is niet nodig maar domweg goed wit zodat het licht in de ruimte ook beter is. De ruimte is klein en licht is dan echt van belang.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 23 Feb 2021, 11:29

Dacht je dat ik kon slapen? :x De hele nacht woelen en draaien en weer nadenken hoe ik het wil hebben. Toch even snel kijken naar werkbladen en etc en weer wild dromen daarna. Verder heel licht geslapen omdat er allemaal gereedschap buiten stond en dan hoor je ineens alles.

Vanmorgen vroeg alles achter het huis naar binnen gesleept, schuurtje een stukje gesausd en die vervolgens ook maar helemaal leeg getrokken en alles naar binnen gesleept. Stroom gebeuren van de wanden af en alleen de verlichting nog laten hangen. Verder heel erg balen dat ik dus nergens meer plamuur of iets kon vinden (bleh Corona) dus besloten om eerst de grondlaag te doen en de schroeven en gaten te laten voor wat het is. Wie weet kan ik vandaag nog iets regelen en anders bestellen vandaag zodat ik het bij de action kan ophalen (lekker vlakbij).

IMG_1389.JPG

IMG_1394.JPG

Het stukje wat ik gisteravond nog heb getest was super mooi wit vanmorgen, dus heel blij en dan morgen hopelijk plamuren en de laatste laag saus en met de kwast goed rond gaan. Gelukkig wel weer mijn saus bord tegen gekomen voor het plafond, deurkozijnen en de vloer zodat je niet kliedert op alles.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 23 Feb 2021, 17:34

Ondertussen heb ik nieuwe problemen gekregen, maar ook oplossingen voor oude problemen 8-) Doordat met in het compressor gedeelte sprak over buiten plaatsen ben ik gaan bedenken wat nog meer naar buiten kan onder een afdakje, en kleine olie vaten kunnen ook prima onder een afdakje staan wat weer veel ruimte scheelt. Dus als ik dit hoekje even ga opruimen kan ik in de toekomst met gemak een compressor kwijt en voor nu de vaten voor olie en dergelijke.

IMG_1395.JPG

Een achterwand van 3 meter staal plus haken die alles netjes houden is niet te betalen, je praat dan al gauw over een bedrag van 750+ en naar wens zal het nooit worden. Wat wel kan is balkje's tegen de muur en daar zelf een blad op schroeven, ik kan het verven in kleur en achter de wand passen de stroomleidingen en etc (denk bijvoorbeeld aan monitor kabels). Alles wat ik wil ophangen kan ik de steunen en etc perfect op maat maken. Zo zag ik bijvoorbeeld wel de standaard sleutel hangers, maar die gaan niet ver genoeg in de toekomst. Als ik dat netje's met de trek/verstek zaag maak, met de kolomboor de juiste gaten mooi heb en dan vervolgens blank aflakken... Dan is het natuurlijk wel perfect naar mijn zin! Ik kan dan ook rekening houden met waar waar gereedschap komt te hangen.

Het mooie werkblad die ik voor mij zag, kost 120 euro per meter en dan ben ik iets meer dan 4 meter nodig :roll: Dat staat ook weer niet in verhouding tot wat ik doe. Wat wel kan, voor dat beuk werk een bok maken... Sla ik de werkbank ook niet aan gort en kan een goedkoper en lichter blad nemen. https://www.bouwonline.com/okoume-multi ... GvEALw_wcB Met twee van deze ben ik er dan al en kan ze in bootlak of iets anders aflakken mocht ik dat willen. Als ik er 4 koop kan ik alle kanten wel op zodat ik ook op de muur het bord heb, maar wellicht is er nog een goedkoper alternatief wat ik kan samenstellen.

Het frame zelf ga ik toch van balken maken, ik kan dan later wat meer veranderen en kan ze ook een mooi verf laagje geven. Het veranderen zit er voornamelijk in dat ik ook deurtje's ervoor wil hebben her en der; niet te vergeten ook lades.

Afijn, morgen gereedschap uitzoeken want nu ligt er nog meer door elkaar na het heen en weer slepen. :roll: En vanavond wellicht wat tekenen.
Laatst gewijzigd door Leerling op 23 Feb 2021, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 23 Feb 2021, 18:44

Deze waren gekocht voor boven het originele werkbankje met de gedachte dat er een beetje licht spul op zou komen te hangen, ik meen 8 euro per setje. Ik denk dat voor zwaarder spul het drie keer niets is, maar wellicht morgen even ophangen en zwaar misbruiken zodat ik een betere inschatting kan maken hoeveel het goedkoopste setje kan hebben. Als ik het niet binnen 5 minuten heb gesloopt dan durf ik de gok nog wel te wagen omdat ik er toch al drie heb liggen en zelf wel wat kan maken om er meer aan op te kunnen hangen zodat het ook meer verdeelt gaat worden over de gaten. Ik zou dan nog maar twee setje's erbij moeten kopen... Is wel super goedkoop dan :oops:

IMG_1396.JPG

Edit: Ik ga zo een filmpje plaatsen want lag in een deuk net :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Feb 2021, 18:59

Hier ligt nog wel een ouwe torsie box. Dat is een werkbank blad van 120mm oid hoge balken van 40mm multiplex waar een stijf raamwerk van is gelijmd. Daarop zit een blad van 40mm en aan de anders kant 18mm oid. Als je daar een gegalvaniseerd plaatje van 1.5mm oplijt heb je een prima blad.

In nu 1200x2500 maar is ook wel smaller te zagen. Mag je zo hebben
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Leerling

Berichtdoor Leerling » 23 Feb 2021, 19:04

:lol: :lol: Zo jammer dat de video omgekeerd zit, niet gezien tijdens het filmen... Maar boeie want dit wat een hele grappige test. Want ik twijfelde of die haakje's wel sterk genoeg waren :lol: :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=cI8LhnpZvLE
Laatst gewijzigd door Leerling op 24 Feb 2021, 12:42, 8 keer totaal gewijzigd.

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 23 Feb 2021, 19:37

Leerling schreef:Ondertussen heb ik nieuwe problemen gekregen, maar ook oplossingen voor oude problemen 8-) Doordat met in het compressor gedeelte sprak over buiten plaatsen ben ik gaan bedenken wat nog meer naar buiten kan onder een afdakje, en kleine olie vaten kunnen ook prima onder een afdakje staan wat weer veel ruimte scheelt. Dus als ik dit hoekje even ga opruimen kan ik in de toekomst met gemak een compressor kwijt en voor nu de vaten voor olie en dergelijke.

IMG_1395.JPG

Wat zit er aan de andere kant van de schutting?
Geen probleem als er herrie is van een compressor?

Mijn buurman (rijtjeshuis met tuintje achter) staat hele avonden met zijn recipro of decoupeerzaag pallets te zagen voor z’n open haard en dat verveelt wel eens.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Leerling

Berichtdoor Leerling » 23 Feb 2021, 19:40

Ik zal de compressor zo nu en dan een poosje nodig zijn, later een keer een halve dag als ik begin met het ontroesten van een achteras of echt straal/spuit werk van iets. Maar ik kan er nu al wel vast rekening mee houden voor de toekomst.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 23 Feb 2021, 21:07

(Knip) Was een brainstorm lap tekst :lol:
Laatst gewijzigd door Leerling op 24 Feb 2021, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 24 Feb 2021, 00:00

Kleine bestelling omdat ik het nodig ben. En met 10 kilo op een haakje... Lachen toch! Zo heb ik de 5 meter rond. 8-)

De zaag is even creatief gebruiken, maar dat lukt wel.

Schermafbeelding 2021-02-23 om 23.54.09.png

Oops, ik dacht dat in mijn eerste verpakkingen er maar twee per stuk zaten.... :lol: Ik heb al 270cm liggen dus. Kom ik niet tekort :) wOw wacht, het klopt wel. Ben weer te moe.

IMG_1400 3.JPG

Terug naar “Kroeg”