Wat nog het controleren waard kan zijn naast een goede accu is de startmotor. Als die oud wordt gaat ie soms iets minder hard draaien en dat maakt van een Td5 meteen een matige starter.
Een ervaren monteur (met Td5's dan) kan meteen horen of ie hard genoeg rond gaat.
Diesel langer voorgloeien bij koud weer
Re: Diesel langer voorgloeien bij koud weer
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Jankouwenberg
Maar even aanhaken met een andere voorgloei vraag
Van mijn 2001 td5 is het voorste gloeistekkertje “verbrokkelt” en wil niet meer blijven zitten op de gloeibougie. Landrover verkoopt als vervanging hele kabelbomen maar helaas geen losse stekkertjes. Volkswagen stekkers schijnen ook te passen, maar misschien kan het nog simpeler met een simpel female stekkertje of denk ik dan te simpel. Starten is geen probleem al is het hier in het westen nog niet tot matige vorst gekomen
Jan
Van mijn 2001 td5 is het voorste gloeistekkertje “verbrokkelt” en wil niet meer blijven zitten op de gloeibougie. Landrover verkoopt als vervanging hele kabelbomen maar helaas geen losse stekkertjes. Volkswagen stekkers schijnen ook te passen, maar misschien kan het nog simpeler met een simpel female stekkertje of denk ik dan te simpel. Starten is geen probleem al is het hier in het westen nog niet tot matige vorst gekomen
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
Gewoon een paar stekkers van de sloop te simpel? Wellicht liggen er hier nog wel. Net een Disco gesloopt
Edward van Vugt
-
Jankouwenberg
Sloop kan idd ook,
Ik zet het op mijn lijstje van opties
Dank Edward
Ps we hebben een boerderijtje bij je om de hoek gekocht, wellicht zien we elkaar nog wel eens in het echt (,-
Ik zet het op mijn lijstje van opties
Dank Edward
Ps we hebben een boerderijtje bij je om de hoek gekocht, wellicht zien we elkaar nog wel eens in het echt (,-
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
Jankouwenberg schreef:
Altijd welkom voor koffie! Of een paar stekkertjes...
Edward van Vugt
[/quote]
Ik heb inderdaad weer een klein rookpluimpje nu ik “noodgedwongen” start zonder voorgloeien.
Vooral bij warme motor lijkt het wel?[/quote]
Whoops... Vorst of niet, ik heb altijd een zwarte wolk als ik start. Overigens start ie altijd zonder moeite hoor. Maar mijn defender 300tdi had op het witte sneeuwdeken een zwart wolkje neergelegd. Kan dit een teken zijn om de gloeiers te vervangen? Ik nam het eigenlijk als iets wat gewoon hoorde bij mijn karretje.
Ik heb inderdaad weer een klein rookpluimpje nu ik “noodgedwongen” start zonder voorgloeien.
Vooral bij warme motor lijkt het wel?[/quote]
Whoops... Vorst of niet, ik heb altijd een zwarte wolk als ik start. Overigens start ie altijd zonder moeite hoor. Maar mijn defender 300tdi had op het witte sneeuwdeken een zwart wolkje neergelegd. Kan dit een teken zijn om de gloeiers te vervangen? Ik nam het eigenlijk als iets wat gewoon hoorde bij mijn karretje.
- Erik Peters
mdv schreef:Whoops... Vorst of niet, ik heb altijd een zwarte wolk als ik start. Overigens start ie altijd zonder moeite hoor. Maar mijn defender 300tdi had op het witte sneeuwdeken een zwart wolkje neergelegd. Kan dit een teken zijn om de gloeiers te vervangen?
Misschien, eerst testen zou ik zeggen, het kan natuurlijk ook zo zijn, dat het (automatische) gloeirelais niet functioneert.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Vanmorgen bij -7 met de 200TDI op pad gegaan.
Wat denk je? Gelijk starten zonder te gloeien
Na de prachtige winterrit over ongeveegde en ongestrooide wegen afgetankt met verse winterdiesel die net gebracht werd bij mijn leverancier
Nog even voor de zekerheid de onderkant schoongespoten en droog gereden. Pekel vinden oude LR's niet zo leuk.
Wat denk je? Gelijk starten zonder te gloeien
Na de prachtige winterrit over ongeveegde en ongestrooide wegen afgetankt met verse winterdiesel die net gebracht werd bij mijn leverancier
Nog even voor de zekerheid de onderkant schoongespoten en droog gereden. Pekel vinden oude LR's niet zo leuk.
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............