Ik heb er geen verstand van.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Leerling

Re: Ik heb er geen verstand van.

Berichtdoor Leerling » 15 Feb 2021, 21:12

Dit jaar :shock: lekker bezig zeg! Alhoewel een prikkie voor iedereen een andere definitie heeft vanuit een wellicht ander perspectief met betrekking tot het doel.

Maar die gestrande projecten ben ik nog niet tegen gekomen, of men verteld het gewoon niet online en verkoopt de wagen gewoon weer door. Ik snap ook niet zogoed waarom een project kan stranden, behalve een uniek exemplaar waar geen onderdelen voor zijn of domweg niet weten waar je aan begint en geen tijd hebben. Ben er al wel een paar tegen gekomen die in onderdelen jaren lang stil liggen en vervolgens niet meer weten hoe het in elkaar moet daarna. Maar mijn gedachte is dan dat er handboeken moeten zijn en genoeg online informatie. Anderzijds kan het natuurlijk ook zo zijn dat iemand zich financieel geheel verslikt op de kosten... Ergens snap ik het wel, maar echt koopjes ben ik nog niet tegen gekomen omdat ik nog niet goed kan vergelijken wat iets mag kosten.

Tja ik ben nog steeds niet huiverig en alleen maar meer overtuigd dat het super leuk is om alles zelf te doen, kwestie van leren en wat moed hebben. Ik ben nu al lang niet meer bang om ergens een versnellingsbak uit te trekken en te reviseren op dit moment (de simpele modellen, dus geen automaat want heb daar nog niets over gelezen of van gezien). En een startmotor reviseren zal ik ook niet meer voor afschrikken, terwijl ik nog maar net een beetje aan het leren en inlezen ben.

En qua gereedschap, ja het kost soms wat (of werk om het te maken) en dat moet je in je achterhoofd houden. Ik ben alleen maar meer gemotiveerd omdat ik al tig jaren een LaRo wil om aan te klussen.

Tip voor mijzelf: Sleutelhanger kaartje's voor labelen.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 18 Feb 2021, 13:55

En toen was het zover dankzij Edward (leuk gesprek en lekkere bak koffie), tijd om wat te gaan doen.

Op internet lezen en globaal dingen zoeken is leuk, maar het verveelt ook heel snel, je leert in grote lijnen wat dingen herkennen en uit eerdere problemen kun je wat gaan gokken. Wat jammer is, hoe leuk lezen en kijken naar een filmpje ook is, je hebt niet het gevoel dat je het echt specifiek gaat snappen of er iets mee kunt doen. Het ergerde mij dan al na twee dagen dat alleen lezen en "kijken" geen voldoening gaf. Gelukkig is dit vandaag rigoureus verandering in gekomen en zal mijn project in de juiste categorie plaatsen.

Met alle dank aan Edward en zijn vriendelijkheid.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 06 Jun 2021, 09:52

Hoe is het met de projecten Leerling?
Het lijkt wat stilletjes?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 17 Jan 2022, 22:55

Te stil wellicht?
Geen project kunnen vinden?

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 18 Jan 2022, 17:50

Laatst actief:Ma Sep 27, 2021 1:03 am
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 18 Jan 2022, 21:57

Ooops, bridge too far?

Jammer, ik las met plezier z’n minutieuze voorbereidingen op dingen die wellicht gingen komen.

Terug naar “Nieuw op het forum”