Maar die gestrande projecten ben ik nog niet tegen gekomen, of men verteld het gewoon niet online en verkoopt de wagen gewoon weer door. Ik snap ook niet zogoed waarom een project kan stranden, behalve een uniek exemplaar waar geen onderdelen voor zijn of domweg niet weten waar je aan begint en geen tijd hebben. Ben er al wel een paar tegen gekomen die in onderdelen jaren lang stil liggen en vervolgens niet meer weten hoe het in elkaar moet daarna. Maar mijn gedachte is dan dat er handboeken moeten zijn en genoeg online informatie. Anderzijds kan het natuurlijk ook zo zijn dat iemand zich financieel geheel verslikt op de kosten... Ergens snap ik het wel, maar echt koopjes ben ik nog niet tegen gekomen omdat ik nog niet goed kan vergelijken wat iets mag kosten.
Tja ik ben nog steeds niet huiverig en alleen maar meer overtuigd dat het super leuk is om alles zelf te doen, kwestie van leren en wat moed hebben. Ik ben nu al lang niet meer bang om ergens een versnellingsbak uit te trekken en te reviseren op dit moment (de simpele modellen, dus geen automaat want heb daar nog niets over gelezen of van gezien). En een startmotor reviseren zal ik ook niet meer voor afschrikken, terwijl ik nog maar net een beetje aan het leren en inlezen ben.
En qua gereedschap, ja het kost soms wat (of werk om het te maken) en dat moet je in je achterhoofd houden. Ik ben alleen maar meer gemotiveerd omdat ik al tig jaren een LaRo wil om aan te klussen.
Tip voor mijzelf: Sleutelhanger kaartje's voor labelen.