Pagina 47 inmiddels in het technisch gedeelte, geweldig!Even wat meer over mijzelf.Wel, ASS en in de oude term Klassiek - hoogfunctionerend en redelijk snugger

38 jaar man voor zover ik laatst heb gekeken, singel (en wil ik ook blijven)

Ik mag graag vele hobby's hebben - teveel soms - , pik dingen vrij snel op en heb daar ook plezier in; zeer leergierig en onverzadigbaar wat dat betreft.
Sleutelen is wel een ding waar ik altijd veel plezier in heb, maar domweg nog niet heb gedaan met een wagen en dan het motorische gedeelte en de aandrijflijn. Het elektra gedeelte stelt niet zoveel voor voor mij en kan zelfs bepaalde dingen die moeilijk te verkrijgen zijn zelf met gemak repareren door fijn soldeerwerk en etc. Leidingwerk stelt ook allemaal niets voor en goed te doen voor mij. Voornamelijk komt het door veel klussen die ik heb gedaan en ook wel eens gestoeid met auto's, motoren en vroeger heel veel brommers.
In mijn schuur heb ik het meeste wel liggen wat ik nodig ben, maar mis een paar dingen die specifiek zijn (hoewel zelf fabriceren goed kan natuurlijk voor minder cruciale onderdelen). Gebrek aan een garage is jammer, maar een degelijk "tent" die ik heb is een prima oplossing en groot zat. Nog mooier is dat ik hem kan bekleden met plastic om zelf te gaan spuiten en etc.
Mocht ik echt tegen problemen aanlopen die ik zelf niet kan doen, heb ik een goede monteur achter de hand die tig jaren ervaring heeft met oldtimers (tevens moderne wagens) en alles heeft wat nodig is. Brug, alle apparatuur en weet ik het. Dus echt bang hoef ik niet te zijn en dat maakt het ook makkelijker om zelf eerst alles te doen/proberen. Echt haast heb ik niet en kom dan steeds meer op het idee om direct volledig te gaan strippen, ik ben hem niet nodig voor dagelijks vervoer.
Wanneer ik een wagen wil aanschaffen heb ik nu wel een redelijk goed idee waar ik op moet letten
(geweldige tip om de pijlstok van olie even met een gasaansteker te controleren op koelvloeistof als voorbeeld), het is dan ook een kwestie van veel lezen en daar heel veel informatie uithalen
Ik kwam ook de tip van een slang en trechter met een stukje metaal tegen, grappig dat ik die ook al had bedacht. . Ook heel veel over de gehele aandrijflijn en geluidje's beginnen mij herkenbaar te worden in de teksten. Niet starten, uitvallen, trillen en wete ik het ben ik nu ruim voldoende tegen gekomen. Ik probeer nu telkens als ik een vraag lees alvast te bedenken waar het probleem kan zitten en merk dat ik telkens dichter in de buurt kom van de eerste dingen die je moet onderzoeken bij diverse euvels. Maak het heel leuk en hoop de aankomende maanden nog veel meer te leren, dan kan ik op den duur wat proefritten maken.
Afijn, zeer blij met het forum en leer echt veel nu

De aankomende weken voor mijzelf alles opstellen zodat ik steeds meer overzicht krijg in het hoe of wat. Het is echt teveel om nu op te sommen allemaal, maar leer echt heel veel!
Edit: Het valt mij wel op dat heel veel mensen maar lukraak van alles vervangen als er iets mis is.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.