en ron de 110 he, niet de 130.
en voor de rdw kan dat, dat maakt niet uit.
voor de belasting, nee, of als ze controle doen ???
Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Yep ik heb een 130, maar dat maakt in dit geval niet uit staat in de door jou aangehaalde 2m.
Groet Ron
Ps: dan bel je ze toch op met de vraag of je de originele achterbank weer mag plaatsen
Groet Ron
Ps: dan bel je ze toch op met de vraag of je de originele achterbank weer mag plaatsen
110-Td5 X-tech 2006
Dat het kan weet ik Pascal, dat heb ik hier ook al heel vaak uitgelegd. Zelfs zonder heul duur hefdak maar met gewoon een 2e hands hardshell daktent op het dak gelijmd. (wel de bodem openmaken voor de vereiste hoogte en het interieur naar spec maken maar dat mag ook héél eenvoudig zijn..)
Alleen heb ik het al zo vaak verteld dat het bijzonder blijft dat vaste forumleden nu verbaasd lijken. Daar doelde ik op.
Alleen heb ik het al zo vaak verteld dat het bijzonder blijft dat vaste forumleden nu verbaasd lijken. Daar doelde ik op.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Edward schreef:Echt waar ja? Gaan we nu verrast lopen doen dat meer zitplaatsen op een camperkenteken kan?
Dat er meer zitplaatsen op een camperkenteken kunnen (staan) weet ik wel, mijn schoonzus heeft een VW T5 (met hefdak) en 7 personen op camperkenteken (stoelen en bank zijn uitneembaar).
Maar dat dit ook mogelijk zou zijn bij een 110, met de tweede rij (= 3 zitplaatsen) er in, dat had ik niet gedacht.
Overigens zijn de regels door de jaren heen wel gewijzigd en strenger geworden.
Ik heb ooit een 109 series 3 stawag als camper gehad (met standaard tropendak), matras op de vloer tussen de wielkasten, links achterin het 2 persoons opklapbare zitbankje en rechts een opbergruimte op de wielkast met daaraan bevestigd (opklappend ) een campinggas toestelletje. Meer niet. En destijds goedgekeurd door de belastingdienst.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Edward schreef:Echt waar ja? Gaan we nu verrast lopen doen dat meer zitplaatsen op een camperkenteken kan?
Dat er meer zitplaatsen op een camperkenteken kunnen (staan) weet ik wel, mijn schoonzus heeft een VW T5 (met hefdak) en 7 personen op camperkenteken (stoelen en bank zijn uitneembaar).
Maar dat dit ook mogelijk zou zijn bij een 110, met de tweede rij (= 3 zitplaatsen) er in, dat had ik niet gedacht.
Overigens zijn de regels door de jaren heen wel gewijzigd en strenger geworden.
Ik heb ooit een 109 series 3 stawag als camper gehad (met standaard tropendak), matras op de vloer tussen de wielkasten, links achterin het 2 persoons opklapbare zitbankje en rechts een opbergruimte op de wielkast met daaraan bevestigd (opklappend ) een campinggas toestelletje. Meer niet. En destijds goedgekeurd door de belastingdienst.
Precies, ik weet niet beter dan dat het in de 70er jaren zo ongeveer een administratieve handeling was om een auto tot camper te laten verklaren. In ruil waren toentertijd de gebruiksregels voor een "camper" weer een stuk beperkender ... ik herinner me zoiets als een 60 dagen-kaart. Als je dan bijvoorbeeld je wederhelft een paar maal naar het ziekenhuis moet brengen ... dan kunnen die 60 dagen klemmend worden.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Inderdaad, een 60 dagen kaart en die diende je in te vullen voordat je de weg op ging, wat niemand deed en als je geen controle had gehad dan vulde je die dag ook niet in aan het eind van de dag. In het buitenland vulde je sowieso niks in, want dan reed je niet op de Nederlandse weg.
Toen stonden er niet overal camera's langs de weg, zoals nu.
Voor een oldtimer had je toen ook een 60 dagen kaart.
Groet,
Erik
Toen stonden er niet overal camera's langs de weg, zoals nu.
Voor een oldtimer had je toen ook een 60 dagen kaart.
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Frank110V8
5 zitplaatsen? haha
Ik heb gewoon 9 zitplaatsen op kenteken van de camper.
1+1 voorin, de originele achterbank=3 en 2x2 op de wielkasten zoals origineel op geel kenteken ook al was.
Het RDW kijkt naar veiligheid en degelijkheid, de belastingdienst naar de door hen zwart op wit opgestelde regels. alles wat men zelf extra erbij invult is meer dan noodzakelijk. Een keukenblok hoogte 60 cm wordt vermeld, niet hoe groot het aanrecht is. Vuilwatertank, hoeft niet. enz.
Ik heb gewoon 9 zitplaatsen op kenteken van de camper.
1+1 voorin, de originele achterbank=3 en 2x2 op de wielkasten zoals origineel op geel kenteken ook al was.
Het RDW kijkt naar veiligheid en degelijkheid, de belastingdienst naar de door hen zwart op wit opgestelde regels. alles wat men zelf extra erbij invult is meer dan noodzakelijk. Een keukenblok hoogte 60 cm wordt vermeld, niet hoe groot het aanrecht is. Vuilwatertank, hoeft niet. enz.
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper
Nu Defender110 TD5 camper