ruimdenkend is hier niet van toepassing. de kist met een bepaalde afmeting past of niet.
denk dat men liever een echte camper benut als men slechter wordt.
Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
-
Frank110V8
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 14 Mar 2013, 09:33
- Locatie: Schiedam
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Verschil 3 deurs en 5 deurs:
De seatbase is identiek, echter
-Bij een 5 deurs krijg je na het achterrandje van de seatbase nog een 2 cm en dan gaat het naar beneden waar de 2de rij met zijn voeten zit (achterkant van de B stijl).
-Bij een 3 deurs heb je nog een vlak stuk achter de seatbase van uit mijn hoofd zo'n 15 cm en dan gaat het schot schuin omhoog naar de rand waar een truckcab dak op staat. Dit gedeelte kan je met moeilijk weg halen want dan is de stevigheid vrij ver weg uit de laadruimte (een handige Anita zou dit natuurlijk ook weer op kunnen lossen natuurlijk).
Het blok waar de belastingdienst over spreekt is een Fictief blok. van 200x80x130 cm met het hefdak dicht. Een achterbank, remlicht en andere bouwsels in deze ruimte zijn dan dus geen obstakel voor de belastingdienst eisen. Als dit een echt pasblok zou zijn dan zouden er in grote campers hele brede gangpaden zijn...
Waarom ombouwen naar camper?
Omdat het kan
Omdat wij camperen met de Defender. Weliswaar leven we buiten de auto en slapen erin inplaats van veel mensen die een matras met vrachtwagenzeil op hun auto leggen (daktent) wat veel meer rijwind weerstand heeft en grotere kans heeft op beschadigen tijdens het offroad rijden. Het bed blijft veel droger en droogt ook als als we reizen (lattenbodem) op regenachtige dagen.
Omdat je geen ladder nodig hebt om in en uit bed te komen.
Omdat je kwarttarief wegenbelasting en kwarttarief verzekering betaalt. Niet iedereen heeft een eigen bedrijf.
Groet Frank
De seatbase is identiek, echter
-Bij een 5 deurs krijg je na het achterrandje van de seatbase nog een 2 cm en dan gaat het naar beneden waar de 2de rij met zijn voeten zit (achterkant van de B stijl).
-Bij een 3 deurs heb je nog een vlak stuk achter de seatbase van uit mijn hoofd zo'n 15 cm en dan gaat het schot schuin omhoog naar de rand waar een truckcab dak op staat. Dit gedeelte kan je met moeilijk weg halen want dan is de stevigheid vrij ver weg uit de laadruimte (een handige Anita zou dit natuurlijk ook weer op kunnen lossen natuurlijk).
Het blok waar de belastingdienst over spreekt is een Fictief blok. van 200x80x130 cm met het hefdak dicht. Een achterbank, remlicht en andere bouwsels in deze ruimte zijn dan dus geen obstakel voor de belastingdienst eisen. Als dit een echt pasblok zou zijn dan zouden er in grote campers hele brede gangpaden zijn...
Waarom ombouwen naar camper?
Omdat het kan
Omdat wij camperen met de Defender. Weliswaar leven we buiten de auto en slapen erin inplaats van veel mensen die een matras met vrachtwagenzeil op hun auto leggen (daktent) wat veel meer rijwind weerstand heeft en grotere kans heeft op beschadigen tijdens het offroad rijden. Het bed blijft veel droger en droogt ook als als we reizen (lattenbodem) op regenachtige dagen.
Omdat je geen ladder nodig hebt om in en uit bed te komen.
Omdat je kwarttarief wegenbelasting en kwarttarief verzekering betaalt. Niet iedereen heeft een eigen bedrijf.
Groet Frank
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper
Nu Defender110 TD5 camper
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Frank110V8 schreef:Verschil 3 deurs en 5 deurs:
De seatbase is identiek, echter
-Bij een 5 deurs krijg je na het achterrandje van de seatbase nog een 2 cm en dan gaat het naar beneden waar de 2de rij met zijn voeten zit (achterkant van de B stijl).
-Bij een 3 deurs heb je nog een vlak stuk achter de seatbase van uit mijn hoofd zo'n 15 cm en dan gaat het schot schuin omhoog naar de rand waar een truckcab dak op staat. Dit gedeelte kan je met moeilijk weg halen want dan is de stevigheid vrij ver weg uit de laadruimte (een handige Anita zou dit natuurlijk ook weer op kunnen lossen natuurlijk).
Het blok waar de belastingdienst over spreekt is een Fictief blok. van 200x80x130 cm met het hefdak dicht. Een achterbank, remlicht en andere bouwsels in deze ruimte zijn dan dus geen obstakel voor de belastingdienst eisen. Als dit een echt pasblok zou zijn dan zouden er in grote campers hele brede gangpaden zijn...
Waarom ombouwen naar camper?
Omdat het kan
Omdat wij camperen met de Defender. Weliswaar leven we buiten de auto en slapen erin inplaats van veel mensen die een matras met vrachtwagenzeil op hun auto leggen (daktent) wat veel meer rijwind weerstand heeft en grotere kans heeft op beschadigen tijdens het offroad rijden. Het bed blijft veel droger en droogt ook als als we reizen (lattenbodem) op regenachtige dagen.
Omdat je geen ladder nodig hebt om in en uit bed te komen.
Omdat je kwarttarief wegenbelasting en kwarttarief verzekering betaalt. Niet iedereen heeft een eigen bedrijf.
Tja, "een handige Anita zou dit natuurlijk ook weer op kunnen lossen natuurlijk" kan ook zonder "Anita".
LandRover Nederland heeft bij mijn 110 in z'n oneindige wijsheid bedacht dat het handig was dat schuine schot alvast stuk te zagen en daarvoor een ander schot - want grijs kenteken - terug te plaatsen.
Deze verzaag-optie was wel nodig voor de 90 maar niet voor de 110. Misschien werkte er bij LandRover NL een "Anita"
Maar goed, het is dus kennelijk goed mogelijk om het fictieve blok voor de belastingmannen in 5-deurs 110 te krijgen ... dan gaat dat dus ook in een 3-deurs waar het schot over minimaal 90 cm breedte verwijderd is.
Ik vind de "omdat het kan" reden ruimschoots afdoende, dwz er worden veel dollere zaken met een LandRover uitgehaald.
Verder deel ik je bedenkingen mbt het in een daktent slapen.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 31 Jan 2022, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
900 mm breed. weet niet wie die 800 verzonnen heeft maar het is 2000mm x 900mm x 1700mm hoog. In geval dat niet lukt mag bij een minimale binnen hoogte van 1300 mm een hefdak van 1000mm x 900mm breed geplaatst worden.
Maar de 2000mm x 900mm staan hoe dan ook vast.
Maar de 2000mm x 900mm staan hoe dan ook vast.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Type foutje? Op mijn toetsenbord zitten de 8 en 9 vlak bij elkaar.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Hahaha!
Kwarttarief omdat dat goedkoper is, minder luchtweerstand om minder brandstof te verbruiken maar wel een V8 gebruiken om te reizen?
Verder geen commentaar hoor maar vond t een grappig idee!
Kwarttarief omdat dat goedkoper is, minder luchtweerstand om minder brandstof te verbruiken maar wel een V8 gebruiken om te reizen?
Verder geen commentaar hoor maar vond t een grappig idee!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Houston schreef:Hahaha!
Kwarttarief omdat dat goedkoper is,
Maat van me heeft van z'n busje een camper gemaakt omdat ie ergens een te mooie baan kon krijgen en dus geel moest gaan betalen. Zo'n dakje van 1000x900mm erin, keukenblokje en uitklapbaar bed en klaar. Wist je dat het dak omhoog moet kunnen maar dat tentdoek om het dicht te maken nergens staat genoemd?
Da heeft ie hier in de werkplaats zelf gedaan en koste hem aan materiaal etc iets van 1500 euri. Dat is 1 jaar de mrb opslag als ie op geel zou rijden. Da is snel zat rendabel.
Met die 10.000 euri daken van een 110 duurt da wa langer
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Edward schreef:Houston schreef:Hahaha!
Kwarttarief omdat dat goedkoper is,
Met die 10.000 euri daken van een 110 duurt da wa langer
Da's zeker een overweging die tot nadenken stemt, die lange terugverdientijd ... zeker als je niet zeker weet wat de MRB in de toekomst gaat bieden.
Het kwarttarief is nl niet door een caravan-hater bedacht om campers te pushen, het kwarttarief is bedacht omdat het redelijk was om aan te nemen dat een camper maar een beperkt deel van het jaar gebruikt wordt. Op het moment dat de MRB vervangen wordt door een kilometerbeprijzing vervalt die kwarttarief-gedachte (net zo als het 0-tarief voor historische voertuigen bij een kilometerbeprijzing veel van zijn bestaansrecht verliest).
Aan de andere kant kan je als je kiest voor in de auto slapen zeggen dat een klapdak een onbetaalbare comfortwinst biedt, en je kan bijvoorbeeld ook de meerkosten van een daktent tegen over die van het klapdak plaatsen ... of de betere dagwaarde van de auto met zo'n klapdak (niet dat je actueel wijzer wordt van een betere "dagwaarde").
Het is een beetje vergelijkbaar met een tent of caravan: Je kan al kamperen in een tentje van nog geen € 100,-, je kan ook een lichtgewicht Hilleberg kopen voor € 1000,-, of een nog duurdere De Waard of iets dergelijks (een nieuw dak voor een oude Slee tent kost bijv een veelvoud van wat die tent ooit nieuw kostte) ... en als het om caravans gaat zijn de prijzen nog weer een traptrede hoger (nu ja, ik ken mensen die een Eriba Puck voor een paar 100 Euro kochten, je kan geluk hebben). En dan heb ik nog niet over de camping: er zijn campings waar je zoveel betaalt dat je beter je tent thuis laat en een appartementje huurt. Het zijn allemaal keuzes.
Groeten MarcS
PS Als je bedenkt dat er hele volksstammen zijn die 10.000den Euro's aan campers of caravans uitgeven dan is 10.000 Euro bovenop de LandRover eigenlijk een schijntje.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 01 Feb 2022, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
Houston schreef:Hahaha!
Kwarttarief omdat dat goedkoper is, minder luchtweerstand om minder brandstof te verbruiken maar wel een V8 gebruiken om te reizen?
Verder geen commentaar hoor maar vond t een grappig idee!
Als je goed naar zijn post had gekeken dan had je gezien dat hij nu een TD5 heeft
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB
die 1500 moet ook lukken denk ik als je bij een 110 dit dak maakt.
meerwaarde denk het niet, want wordt mijn 110 met hefdak uit 98 voor 15000 niet kwijt.
dus bij deze hij is nog te koop.
en de tijd zal het leren hoe de overheid het geld binnen harkt, en zomaar de regels kan veranderen
een Fictief blok???? is dat zo,
letterlijk regels alleen voor verkleinde ruimte, dus niet voor grote kampers.
Zijn aan de binnenkant van de binnenruimte materialen aangebracht tegen de wanden, de vloer of het plafond? Dan gaan we voor de beoordeling van de vraag of de binnenruimte voldoet aan de vereiste afmetingen uit van de verkleinde ruimte.
meerwaarde denk het niet, want wordt mijn 110 met hefdak uit 98 voor 15000 niet kwijt.
dus bij deze hij is nog te koop.
en de tijd zal het leren hoe de overheid het geld binnen harkt, en zomaar de regels kan veranderen
een Fictief blok???? is dat zo,
letterlijk regels alleen voor verkleinde ruimte, dus niet voor grote kampers.
Zijn aan de binnenkant van de binnenruimte materialen aangebracht tegen de wanden, de vloer of het plafond? Dan gaan we voor de beoordeling van de vraag of de binnenruimte voldoet aan de vereiste afmetingen uit van de verkleinde ruimte.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten