Edward schreef:Frank110V8 schreef:Je vergist je dus. Zet een 3deurs en een 5deurs naast elkaar en kijk maar hoe het zit achter de voorstoelen.
Daar zit alleen schutbord bij een hardtop en dat kan gewoon weg over de breedte van 900mm of helemaal. De seatbase is gewoon hetzelfde.
Waarom je van een driedeur een camper zou willen maken begrijp ik dan weer niet. Maar goed, dat snap ik überhaupt niet bij welke personenwagen dan ook... Een bus is al afzien.
Ahh ... bedankt wat betreft het eerste deel. Dezelfde seat-base dus. Het is dan vooral de vraag hoe ruimdenkend ze willen meten ... als de deur dicht is is het namelijk erg krap om nog 2 meter te kunnen vinden (dwz je moet wat obstakels voor lief nemen).
Wat betreft het tweede deel: Of je een camper wilt maken heeft te maken met "perceptie" ... de "perceptie" van het begrip "camper"
(de belastingen kunnen ook iets doen in die perceptie).
Ik kan nu al goed slapen en leven
in de 110. De auto heeft verschillende jaren, weken achtereen steeds een aantal dagen als rijdend kantoor + slaapplaats gefunctioneerd, het was toen dus werkelijk een productiemiddel.
Ik ben dus juist heel tevreden met de niemendallerige camper-oplossing zoals ik die nu heb ... hij past binnen de grijsregels dus is vooralsnog voldoende. Mocht evenwel een camper-tarief interessanter worden en ook min of meer een "toekomst" hebben dan wil ik graag weten wat er kan en moet. Met het stijver worden van lijf en leden is wellicht een klapdak zelfs een aanwinst (mooi zijn ze zelden).
En ... ik zie niet zoveel winst van de twee extra deuren. De enige directe winst is de mogelijkheid om de voetenbak van de tweede zitrij te gebruiken, die ruimte mis ik nu soms.
Overigens, als ik het allemaal vooraf geweten had had ik een 5 deurs 110 in "E" uitvoering met utility-pack besteld. Deze 5-deurs heeft een dichte "HardTop" achterzijde, en was - omdat je alle luxe frutsels van de CSW niet betaalde - maar weinig duurder als de 3-deurs versie. LandRover NL had deze versie niet in het normale programma, daarom heb ik 'm gemist.
Groeten MarcS