deuren

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
dapper517

Re: deuren

Berichtdoor dapper517 » 07 Dec 2020, 18:45

Edward schreef:
dapper517 schreef:
die zijn volgens mij van goud

Als jij ze voor heel veel minder kunt vinden moet je meteen de hele voorraad opkopen! :lol: :lol:

Maar daarom dat ik ook aangeef hoe het voordeliger kan. Kost wat werk maar je bespaard een hoop. Nog voordeliger is het als je je eigen deuren kunt herstellen met YRM onderdelen en dan laten verzinken. Tis maar net hoeveel werk je erin wilt steken.

Ik heb een setje voordeuren aa geboden voor 1000 compleet met deurkaarten sloten etc.. zijn wel echte puma deuren denk dat ik ze wel ga kopen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Dec 2020, 19:43

OttoVink schreef:De puma deuren zijn electrolitisch verzinkt (zoals bouten en moeren), dat is niet even goed als volbad verzinken. SP-4x4.com heeft ze allebei.

Volbad verzinken is vast en zeker duurzamer ... maar 't is ook weer bewerkelijker om een beetje presentabel exterieur te fabrieken.

Ik kan uit ervaring melden dat de "Puma" motorkap ook gegalvaniseerd is, en dat een ongevraagde ontmoeting met een slordig manoeuvrerende vrachtwagen er wel een lelijke deuk in drukt maar het verzinkte blik voldoende beschermd is om niet direct te roesten.

Overigens kan je op de SP-4x4.com site zien dat de "Puma" deuren een wat ander, mijns inziens degelijker, binnenwerk hebben, bovendien denk ik dat de stalen huid ook meer weerstand biedt. Gewoon als deur om weer en wind buiten te houden zijn beide even goed of even slecht (dwz in nieuwstaat ... de oude deur met frame en losse aluminium-huid begint gewoonlijk wat eerder "moe" te worden).

Groeten MarcS

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 08 Dec 2020, 00:29

De skin van de sp deuren zijn zincor, geen aluminium. Als je het oude binnenwerk en deurkaart wilt hergebruiken vergen puma deuren meer improvisatie. Heb ze allebei gebruikt, maar met voorkeur de sp versie. Soms moet je ze wat torsen om mooi sluitend te krijgen. Kunnen iets scheel zijn door het zinkbad van 450 graden, en volgelopen gaten uitboren en/of tappen. Goed gemonteerd sluiten ze als een kluis.

Bart hulscher

Berichtdoor Bart hulscher » 09 Dec 2020, 17:53

Klopt. Maar geen idee hoe je dit via de mobiel kunt verkleinen.

Terug naar “Techniek”