Hi Bart,
Omdat je een originele verdeler met module heb kun je makkelijk testen.
Op de verdeler zitten 2 anlsuitingen.
Links is voor - bobine
Recht is + 12volt
Sluit 12volt van de auto accu aan op de bobine,(met zekeringhouder; nog geen zekering plaatsen)
Verbind deze door naar de verdeler.(Rechts)
Verbind de - bobine door met de verdeler (Links)
Verbind de verdelerhuis met de min van de accu (bv startkabel)
steek een bobinekabel in de bobine.
Leg het andere einde dicht bij het motorblok zodat de vonk over kan springen naar het blok
Sluit de voeding aan d.m.v. het plaatsen van een 10 amp zekering in de zekering houder.
Al je nu n de verdeler draait moet er een vonk overspringen naar het motorblok.
Als je de verdeler met bobine inbouwt zou de motor moeten lopen.
let op dat de bobine kabel op ma. 1 cm vn het blok blijft i.v.m. de hoogspanning.
Al je het niet vertrouwt zet de verdeler dan in het motorblok en start de motor om de vonk te zien.
De BERU die jee hebt is vermoedelijk niet de juiste bobine maar zal wel een vonk geven en de kans is groot dat de motor er op loopt.
Er zij meer dan 1700 verschillende ronde bobines gemaakt door BOSCH.
Niet iedere bobine is du geschikt voor je auto.
Omnummeren naar een ander merk dan LUCAS geeft vaak ook problemen.
Met betrekking tot de Rover V8 motoren het volgende:
Deze ontstekingen staan er om bekend dat zij vaak problemen geven.
De zwarte module zijn vaak defect zonder terwijl je toch nog een vonk krijgt.
Deze vonk is dan van slechte kwaliteit of de bobine wordt te warm.
Dit kun je ook terug vinden in de AUTOODATA onder de kop bekende problemen.
Mocht je een upgrade zoeken voor je ontstekingsdriver met bijbehoordende bobine , kijk dan een op
http://www.skyfireignition.nlLaat maar weten of je hem weer an de praat hebt.
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC) to test your engine.