Edward schreef:Landmarcs schreef:Overigens was er een paar jaar terug iemand die een nieuwe 130 via Spanje bestelde (waarom deze omweg weet ik niet).
Maat van me heeft zo een 300Tdi nieuw gekocht toen hier de Td5 al niet meer leverbaar was. Deze 300 was alleen voor buiten de Eu (apenspec noemden we dat toen maar da mag vast nie meer nie) en via Spanje kon die nog wel de Eu in. Vraag me niet hoe maar het is gelukt.![]()
PS Edward heeft het RDW-raadseltje opgelost, dwz de vinger op de zere plek gelegd ... hoe zo'n foutje mogelijk is is het volgende raadsel.
Neem aan dat het trekgewicht omlaag gebracht is maar het totaalgwicht vergeten. Al is 3800kg trekgewicht ook wel een raar getal. 3500kg is hier normaal, 4000 komt ook wel voor maar 3800??
Wellicht was het Zwitserse trekgewicht oorspronkelijk 4000 kilo (dat is in Zwitserland meen ik niet ongewoon) en heeft de behandeld ambtenaar gedacht ahh van 4000 naar 2000 kilo, dat is te makkelijk voor uit het hoofd en tikte hij het originele totaalgewicht in minus 200 (dus een nul te weinig) -- dat is eigenlijk de enige manier hoe je op een "logische" manier aan zo'n onlogische uitkomst komt.
Groeten MarcS
PS Ik was altijd al een "rechercheur" waar het ging om dit soort fouten: Bij mijn biologie-eindexamen zag ik niet alleen welke CITO-vragen fout waren maar ook welke reken/denkfout de vragenmaker had gemaakt. Het aardige was dat de biologieleraar de fout ook had gezien, maar zelf weer een nieuwe maakte. Jammer is dat je geen bonuspunten krijgt als je de CITO-vragen nog verbeteren kan.