JohanFreelander schreef:Klopt mijn gedachtengang als ik denk dat:
-ik mazzel kan hebben met een nieuwe dop op het expansievat?
Iemand ervaring hiermee?
Geen ervaring mee, bij mijn Td5 uit 2001, maar ik heb ook nog een VW bus uit 1990 en daar kwam ook op de meest vreemde plaatsen water uit het koelsysteem. Had ik het ene lek gerepareerd (nieuwe o-ring bij een temperatuursensor, begon het ergens anders weer te lekken (heel weinig, maar wel lek). Daar heb ik een nieuw expansievat (de oude zat een scheurtje in dat ik had dichtgesmolten en wat ik niet helemaal vertrouwde) op gezet met een nieuwe dop. Probleem opgelost, lekkage over. De oude dop getest en die ging pas open bij een druk boven de 1,5 bar. De nieuwe dop bij 1,2 en dat hoort het ook te zijn.
Volgens mij maakt dat niet uit, te veel wordt er via de dop wel uitgegooid (ten minste als ik bij die van mij kijk).JohanFreelander schreef:Ik heb inderdaad tot het midden van het vat gevuld. Wellicht te veel dus.
Groet,
Erik.