Ron63 schreef:En wat heeft het wegsmelten van de lampstekker te maken met de door jou zo geliefde omloop?
Het wegsmelten zelf heeft er niks mee van doen, maar het is een makkelijke manier om de gesmolten koplampstekkers te omzeilen, en als bonus krijg je een goede 12 V.
Of bij een Discovery de bedrading net zo dun is als bij de Defender weet ik niet (maar ik vrees van wel) ... de lichtschakelaar schijnt wel beter te zijn, dwz over de Defender vind je genoeg anekdotes, over de Discovery niet.
De "Zweedse Lichtversterker" is dus een handzame en tamelijk goedkope oplossing voor zowel de koplampstekkers als ook een "goede" 12 V bij de koplampen (en eventueel de optie om "verboden" 100W lampjes te monteren).
Ik denk bovendien dat het kopen van nieuw koplampstekkers en die daarna goed/degelijk aan de bestaande bedrading frutten van die koplampstekkers ongeveer even veel werk is.
Ik heb verder geen aandelen in die "Zweedse Lichtsterker" anders dan het aandeel in het introduceren van het ding en de naam.
O ja, ik heb in het verleden wel eens een bundeltje van die dingen geïmporteerd.
Groeten MarcS