Het blijft gewoon een afweging waarbij budget, gevoel en voorkeur een belangrijke rol spelen. Ik ben het met Marc eens dat een onbehandeld chassis dat genoeg liefde krijgt in de zin van regelmatig wassen en moddervrij houden bijzonder lang mee kan. (in geval van m'n Serie II dik 41 jaar maar toeb had het ook wel wat aandacht nodig in de zin van een nieuwe achterbalk en twee veer/bumperhouders aan de voorkant)
Meestal zie je de roest ontstaan bij de plekken waar je met schoonmaken niet komt. In de rare hoeken van de achterbalk etc. Net zoals achter de voorschermen modder zich ophoopt en doordat dat vochtig blijft roest daar bv de voetenbak erg graag.
Verzinken is ook niet zaligmakend, een aanhanger die ik nieuw (en uiteraard verzinkt want iets anders is er niet meer) kocht vertoonde na 7 jaar ook oppervlakteroest op plekken. Maar het is gewoon een feit dat als je er verder weinig of geen omkijken naar wilt hebben dat de beste optie is.
Het punt bij ieder systeem is dat het hele systeem afhankelijk is van de zwakste schakel. Wordt één stap niet 100% uitgevoerd is het hele systeem dus minder. Eén stap van Dinitrol die ik vaak verzaakt zie is de tweejaarlijkse onderhoudsbeurt, die wordt vaak vergeten of wegbezuinigd en daar mee gelijk heel de garantie.
Ieder z'n ding maar ik kijk liever twee keer per jaar oid even goed naar het chassis en werk het dan bij met een simpele laklaag. RX in mijn geval. Ook van alles op aan te merken. Maar ik heb het en het voldoet vrij redelijk.