alarm TD5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: alarm TD5

Berichtdoor Erik Peters » 01 Okt 2020, 22:46

Edward schreef:Naar mijn ervaring is revisie weggegooid geld en tijdverspilling. Gewoon als set, dus hoofd en hulpcilinder, vervangen voor OEM spec cilinders.
Mee eens.
Toen de hoofdkoppelingscilinder van mijn Td5 begon te lekken, deze meteen maar vervangen voor een nieuwe.
Vroeger, met mijn 109 series 3 heb ik wel eens een revisiesetje in een hoofdkoppelingscilinder gezet, maar dat bleef nooit lang dicht. Het aluminium huis slijt uit.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Crusty
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 Okt 2018, 14:47
Locatie: Achterhoek

Re: alarm TD5

Berichtdoor Crusty » 02 Okt 2020, 08:55

Ook helemaal mee eens.

Is al niet makkelijk om bij te komen, de hoofdkoppelingscilinder, dus dat wil je niet twee maal achtereen doen.

Groet,
Niels
110 Td5 2001

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: alarm TD5

Berichtdoor Landmarcs » 02 Okt 2020, 09:36

Crusty schreef:Is al niet makkelijk om bij te komen, de hoofdkoppelingscilinder, dus dat wil je niet twee maal achtereen doen.


En ... naar men mij vertelde was het bij de Td5 juist de hoofdkoppelingscilinder die het vaakst de geest geeft.
Waarom het een typisch Td5 probleem is weet ik niet, misschien is het die iets hogere pedaalkracht die je bij de Td5 hebt ?
Wellicht is het slim er een "afdakje" boven te hobby-boppen.  Bijv. een lege ijsdoos die je met wat tie-wrapjes vastzet ??
De hoofdkoppelingscilinder zit immers precies onder het randje van de linker wing, en dus volop in de drup.

Groeten MarcS

PS   Je kan vaak een hele tijd doorrijden met een lekkende hoofdremcilinder. 1º leg een kartonnetje onder het koppelingspedaal om de druppels op te vangen, 2º check zo nu en dan het vloeistofniveau, en leg een ouderwets plastic filmdoosje bij het blikje DOT4 -- het bijvullen vanuit het blikje is niet te doen, een (half) filmdoosje is vaak genoeg, met dat filmdoosje kom je er gemakkelijk bij, en 3º trap voor het wegrijden een keertje extra, maar niet te wild, de koppeling in.   NB Je loopt natuurlijk het risico dat je een keertje helemaal door de koppeling trapt.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten