Groot geschapen Serie 3 88" 1975

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Hurricane

Re: Groot geschapen Serie 3 88" 1975

Berichtdoor Hurricane » 10 Aug 2020, 08:26

Tsja, ik zei dat je links nog wat verder naar achteren kunt dan rechts. Dat betekend dat de rechts dus ook een flink stuk naar achteren kunt.....

Laro S3

Berichtdoor Laro S3 » 10 Aug 2020, 12:20

Iedereen bedankt voor de reacties

Heb je wellicht een paar foto's voor mij Hurricane ? ik heb het idee dat je nogal snel tegen de brandstof buis aan zit.

gr Klaas
Mangs is 't klook aj oe dom holt

Hurricane

Berichtdoor Hurricane » 10 Aug 2020, 15:49

Hallo Klaas,

Zeker heb ik wel wat foto's voor je, ik heb alleen een probleem om ze hier op het forum te krijgen.
Dus als je me even een (prive) bericht stuurt kan ik daar op antwoorden met foto's denk ik.

Gr, Erik

Laro S3

Berichtdoor Laro S3 » 11 Aug 2020, 06:10

pm gestuurd alvast bedankt

gr Klaas
Mangs is 't klook aj oe dom holt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Aug 2020, 11:43

Dag Erik,

Ik vind het "zonde" om het laadbak-schot stuk te zagen als dat niet nodig is.
Jij kan het best beoordelen hoeveel ruimte je hebt zonder rugleuning, en dus ook of daar dan nog een dun rugleuninkje bij past.

Ikzelf zou een plaatje dun populieren-multiplex nemen, en een latje waaruit je een dunne |) halvemaan zaagt.
Onderaan die halve maan aan de zittingkant, en ter hoogte van het laadbak-schot de )| aan de achterkant schroeven.
Een fraai hoesje in een bij het interieur passende bekledingsstof en als vulling bijv een self-inflatable.
Die self-inflatable kan je dan precies zover opblazen dan er genoeg comfort is. Alternatief is een gewoner stukje cel-schuim, neem je een wat stuggere geslotencel variant dan volstaat een dun plaatje.

Mij lijkt dat in ieder geval zo'n houten-rugleuninkje heel snel op proef in elkaar gefröbeld is. Het schot verzagen is beduidend meer werk en bovendien irreversibel. Of te wel: Ik zou wel weten wat ik als eerste proef zou uitproberen.

Groeten MarcS

Hurricane

Berichtdoor Hurricane » 11 Aug 2020, 14:17

Hallo Marc,

Aan één kant is het zonde inderdaad, maar aan de andere kan ben ik niet echt een originaliteits freak. Ik ga meer voor functionaliteit. En met mijn 1,97 plus wat lichamelijke beperkingen was dit voor mij de enige oplossing om in een 88" te kunnen blijven rijden.
Ik heb de eerste zo'n 14 jaar geleden gedaan en 3 jaar geleden nog eentje omdat het zo goed bevalt ;) Waarbij ik bij de tweede ook nog de vulleiding op de tank heb verplaatst zodat de vulslang recht naar beneden gaat ipv schuin naar voren. Dan is de rechterkant net zo ruim als de linker.
Het was niet zo'n grote klus omdat beide auto van de grond af weer zijn opgebouwd, dan heb je toch alles los liggen. Maar ook in een auto die nog in elkaar zit is het goed te doen.
Ik heb per PM contact gehad met Klaas en foto's met hem gedeeld. Hij zal zeer waarschijnlijk nog langs komen om e.e.a. te bekijken / passen. Dan kan hij bepalen wat ie wil gaan doen.

Gr, Erik

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Aug 2020, 14:18

Landmarcs schreef:Dag Erik,

Ik vind het "zonde" om het laadbak-schot stuk te zagen als dat niet nodig is.
Jij kan het best beoordelen hoeveel ruimte je hebt zonder rugleuning, en dus ook of daar dan nog een dun rugleuninkje bij past.

Ikzelf zou een plaatje dun populieren-multiplex nemen, en een latje waaruit je een dunne |) halvemaan zaagt.
Onderaan die halve maan aan de zittingkant, en ter hoogte van het laadbak-schot de )| aan de achterkant schroeven.
Een fraai hoesje in een bij het interieur passende bekledingsstof en als vulling bijv een self-inflatable.
Die self-inflatable kan je dan precies zover opblazen dan er genoeg comfort is. Alternatief is een gewoner stukje cel-schuim, neem je een wat stuggere geslotencel variant dan volstaat een dun plaatje.

Mij lijkt dat in ieder geval zo'n houten-rugleuninkje heel snel op proef in elkaar gefröbeld is. Het schot verzagen is beduidend meer werk en bovendien irreversibel. Of te wel: Ik zou wel weten wat ik als eerste proef zou uitproberen.

Groeten MarcS

Multiplex is simpel lamineerbaar. Neem een oliedrum, regenton of wat dan ook in de goede vorm, neem drie plaatjes triplex van 3 of 4 mm en lijm die tegen die ton of wat dan ook. Lijmen met gewone witte houtlijm en klemmen met wat spanbanden en resthout oid ertussen.

Zo kun je voor een paar knaken eenperfect passende leuning maken voor je eigen rug en figuur. Koudschuim erop lijmen en een stukje skai er om heen nieten en het lijkt zowat origineel.

Al blijft een kantine stoel sneller en simpeler :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Aug 2020, 15:58

Edward schreef:Multiplex is simpel lamineerbaar. Neem een oliedrum, regenton of wat dan ook in de goede vorm, neem drie plaatjes triplex van 3 of 4 mm en lijm die tegen die ton of wat dan ook. Lijmen met gewone witte houtlijm en klemmen met wat spanbanden en resthout oid ertussen.

Da's de betere oplossing. Mijn broertje maakte vroeger op een vergelijkbare wijze zijn skateborden, met een voorgespannen bolling en zo'n opwippend staartje (hij nam overigens wel een degelijker constructielijm).

Voor het opklemmen heb je niet eens een ton nodig: het gaat ook met een paar plankjes al - alleen het plankje dat de centrale bolling/holling moet geven moet je dan een beetje afronden. De randen kan je met lijmklemmen opklemmen.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Aug 2020, 16:43

Landmarcs schreef:[ (hij nam overigens wel een degelijker constructielijm).

Groeten MarcS

Leg eens uit, ik leer graag bij. Wat is een degelijker constructielijm dan pvac lijm als het gaat om lamineren in hout? :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Aug 2020, 18:20

Edward schreef:
Landmarcs schreef:[ (hij nam overigens wel een degelijker constructielijm).

Leg eens uit, ik leer graag bij. Wat is een degelijker constructielijm dan pvac lijm als het gaat om lamineren in hout? :roll:

Een polyurethaan-houtlijm (schuimlijm) die watervast is en die bij slordiger lamineren toch goed vult (dat vullen moet je niet op aansturen: het te lijmen werk sluit beter goed aan).   Uiteindelijk ging zo'n skatebord dan stuk op de verlijming van het triplex, of gewoon doordat het hout desintegreerde.   't Is overigens al weer lang geleden, dat skateborden, dus kan het best zijn dat je het nu anders zou doen.

Groeten MarcS

PS   Ik vond en vind zo'n skatebord maar niks, het lukt me zelfs niet om JP Balkenende na te doen, ik lig er nog sneller af.
      Het enige waar ik een skatebord handig voor vond was het gebruik als "hondje". Het skatebord gaat rechtuit en toch kan je ermee sturen.

Terug naar “Techniek”