Roger schreef:...
wat is die goedkope oplossing van Larobart dan???
Kijk hier: larobart.
En verder: Dat ze allemaal op de bekende plekken lekken ... dat bewijst het beproefde concept
Groeten MarcS
Roger schreef:...
wat is die goedkope oplossing van Larobart dan???
Landmarcs schreef:De kans om nog een los boutje tegen te komen wordt evenwel steeds kleiner: Enerzijds werd (en wordt) er (nog steeds) voor gewaarschuwd, dus is de kans steeds groter dat er een keertje een controle is geweest. (Bij mijn eind 1999 Td5 zat ie moervast, maar dan wel weer zonder "moervast=loctite", na de controle was dat dus ook verholpen.) Anderszijds is de kans dat het boutje na zoveel jaren nog losloopt een steeds kleinere .... zodat je kan zeggen "'t loopt wel los" (dwz het zal wel vast zitten).]
allard schreef:Landmarcs schreef:De kans om nog een los boutje tegen te komen wordt evenwel steeds kleiner: Enerzijds werd (en wordt) er (nog steeds) voor gewaarschuwd, dus is de kans steeds groter dat er een keertje een controle is geweest. (Bij mijn eind 1999 Td5 zat ie moervast, maar dan wel weer zonder "moervast=loctite", na de controle was dat dus ook verholpen.) Anderszijds is de kans dat het boutje na zoveel jaren nog losloopt een steeds kleinere .... zodat je kan zeggen "'t loopt wel los" (dwz het zal wel vast zitten).]
Mijn oliepompboutje bleek bij controle handvast (of: handlos) te zitten, en kon met de blote vingers verwijderd worden. Dat was bij ca. 200K en een leeftijd van ong. 16 jaar (bj1999).
Nogmaals: ieder moet er zijn eigen afweging in maken. Ik snap wel dat mensen zeggen "het zal nu geen probleem meer zijn". Aan de andere kant: als ie los komt, is de kans groot dat je een nieuw blok kunt regelen. En dat terwijl de controle/fix niet heel kostbaar is. Ieder voor zich dus, en dat is prima, zolang het maar een weloverwogen beslissing is...
Edward schreef:Bij 300K en bouwjaar 2002 is die bout het enige waar je je niet druk over hoeft te maken.Ben met m'n derde Td5 bezig en heb er nog nooit naar gekeken.
Wat je wél gaat vinden: rotte achterbalk, rotte deuren, de onderkant van het binnenframe hangt met lucht aan elkaar, het schutbord is bij de voetenbakken rot en wellicht ook op de bovenhoeken onder het raam. Het dashboard is vanbinnen rot want dat is ook meteen het luchtkanaal en door condens rot die vanbinnen weg. De B-stijl is onderaan bij de dorpel doorgerot en de assen zijn aan revisie toe.
De tussenbak is uiteraard zo lek als een zeef want dat is normaal na 5 jaar al en de 380 zal ook wel wat zweten. Het blok is bom bestendig maar check dat ie bij koude start meteen aanslaat. Als ie even bezig is met starten pakt ie ergens lucht en dat is weer een klus. Check de brandstofdrukregeleaar op lekkage en als je de kant hebt haal dan even de deksel van het rotatiefilter los. Als die nog heel is en de schroefdraad is netjes dan zegt dat veel over het onderhoud vd wagen.
Mocht er een punt uit bovenstaande zijn dat meevalt of zelfs niet slecht is dan heb je een heule nette die je gelijk moet arresteren!![]()
![]()
JohanFreelander schreef:Tussenbak moet inderdaad aangepakt worden. Ook het kabelboompje van de injectoren
wil ik controleren op oliesporen. Is dit probleem ooit opgelost door Land Rover?
Andere zaken die je noemt ga ik bekijken. Er zullen zeker lijken uit de kast komen.
Bedankt voor de input heren!!
groet Johan
Roger schreef: ondanks wekelijks schoonblazen van alle stekkers.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten