Spacers defender
Re: Spacers defender
255-85/16 is niet zo heel erg breed, maar hij is wel mooi hoog. Dus daarom loopt hij aan tegen de hockeysticks; is trouwens apk afkeur. 
-
Landmarcs
conny schreef:255-85/16 ... ... loopt ... aan tegen de hockeysticks; is trouwens apk afkeur.
Tja, ik denk dat het hier om de TüV gaat ... "defender90" noemde eerder TüV-land als zijn thuis-land.
Overigens zie je aan het verschil in draaicirkel tussen een 90 met 205x16 en een met 7.5x16 dat een ± 2 cm hogere en zelfs iets smallere band de draaicirkel duidelijk beperkt (vlgs het boekje ga je dan bij een 90 van 11m70 naar 12m30).
Groeten MarcS
-
defender90
Bij nader inzien blijf ik dan waarschijnlijk toch bij de standaardmaat 235.
Het aanbod in deze maat is ook ruimschoots.
Met MT- profiel ziet het er toch wel leuk uit.
-
Landmarcs
defender90 schreef:Bij nader inzien blijf ik dan waarschijnlijk toch bij de standaardmaat 235.
Klopt, in 235/85x16 heb je een heel veel ruimere keus, en ze zijn ook prettiger geprijsd.
Ikzelf ben zeer tevreden over de "domme" LandRover standaard-band, de Continental Cross-Contact AT.
Twee bezwaren: in de winter doet ie het niet goed (dwz niet goed genoeg), en bij een wat lagere bandenspanning zoemt ie.
Ik kreeg deze "domme" CCC AT, ik dacht "standaard", zal wel "standaard = gemiddeld" zijn, maar deze band blijft mij nu al jaren tevreden stellen
Als deze CCC AT's beginnen te verslijten (ze zijn verduiveld slijtvast), dan wil ik de Nokian Rotiiva AT eens proberen.
De Nokian Rotiiva AT oogt iets vriendelijker, ook al heet het een zomerband te zijn is deze band ook voor winters gebruik goedgekeurd (en hij heeft daarvoor óók goede reviews).
En als je een stoerder ogende maar toch ook universele band wilt is de Cooper Discoverer STMaxx interessant.
De banden in deze "selectie" zijn - in Nederland - alle drie schappelijk geprijsd, je kan 50% duurdere kopen, maar het is maar de vraag of die minstens 30% langer meegaan.
Groeten MarcS
Ik heb nu banden Gripmax A/T in de maat 245/75R16 onder m’n RR Classic
Bevallen en smoelen best goed en kosten 80 euro per stuk.
https://www.oponeo.nl/banden-details/gr ... NgEALw_wcB
https://www.oponeo.nl/banden-details/gr ... NgEALw_wcB
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
deusjevo schreef:Ik heb nu banden Gripmax A/T in de maat 245/75R16 onder m’n RR Classic
Tja, 't ziet er een beetje uit als een me-too design (een beetje a la GeneralGrabbel AT), wel vriendelijk geprijsd.
Op de autoweek banden-site zitten de goedkoopste 235/85x16 rond de € 90,- en de goedkopere bekendere/betrouwbare banden beginnen iets boven de € 110,- per band. (Op het moment wordt er geen Gripmax in 235/85x16 aangeboden.)
Groeten MarcS
Dit zijn nog de banden die er bij aankoop onder zaten, heb zitten twijfelen om ze te vervangen maar eigenlijk bevallen ze best goed voor de 8 tientjes de band.
Had nog ergens een “ik wil m’n banden vervangen” draadje geopend op dit forum maar dan gaan we wel erg van de spacers vraag afwijken.
Had nog ergens een “ik wil m’n banden vervangen” draadje geopend op dit forum maar dan gaan we wel erg van de spacers vraag afwijken.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
-
defender90
Ja, ik ben idd woonachtig in het TÜV-Land.
Ik had een stoere bumper gemonteerd. TÜV had hem afgekeurd, dus de originele weer gemonteerd.
De identieke stoere bumper met serienummer krijgt wel TÜV, maar is enkele honderden Reichsmarken duurder.
Pure geldklopperij!
Ook mag ik geen roosters voor de koplampen! Daar kunnen personen met de vingers knel komen tijdens een aanrijdinkje!!!! Waren letterlijk de woorden van TÜV-heino.
Maar wat in Duitsland wel mag is met 300kmh over het wegdek scheuren! Dat schijnt veiliger te zijn als een paar roosters voor de koplampen!
))
Ach ja, het heeft zo z‘n voor en nadelen.
Ik had een stoere bumper gemonteerd. TÜV had hem afgekeurd, dus de originele weer gemonteerd.
De identieke stoere bumper met serienummer krijgt wel TÜV, maar is enkele honderden Reichsmarken duurder.
Pure geldklopperij!
Ook mag ik geen roosters voor de koplampen! Daar kunnen personen met de vingers knel komen tijdens een aanrijdinkje!!!! Waren letterlijk de woorden van TÜV-heino.
Maar wat in Duitsland wel mag is met 300kmh over het wegdek scheuren! Dat schijnt veiliger te zijn als een paar roosters voor de koplampen!
Ach ja, het heeft zo z‘n voor en nadelen.
-
Landmarcs
defender90 schreef:...
Pure geldklopperij!
... .
Tja, je kan wellicht een bij de bumper passend serienummer inslaan
En qua roosters voor de koplampen. De TüV-man heeft wel een beetje gelijk. Bovendien (ik schreef bijna "erger nog") ook takken - waar die barbecue rekjes tegen zouden moeten beschermen - kunnen zich juist in die roosters verklemmen en dan verandert bescherming juist in extra beschadiging.
Wil je een zekere bescherming dan kan je beter een paar plaatjes polycarbonaat (neem een betere heldere krasvaste kwaliteit, neem geen goedkope kwaliteit lexan/polycarbonaat, dat wordt iets mistig gelig, en het krast op den duur) voor de koplampen schroeven.
Zulke extra ruitjes zien er minder stoer uit, dat is een feit, maar ook feit is dat ze tegen steenslag en takken beschermen, en bovenal ook tegen modder en sneeuw&ijs. 't Kost weinig en het werkt.
Groeten MarcS
PS Ik heb inmiddels "heldere" polycarbonaat koplampen, de desondanks nog steeds de polycarbonaat ruitjes voor de koplampen. Ik heb ervaring in de iets koudere gebieden en weet hoe groot de ijsklompen kunnen worden juist op plekken waar sneeuw naar binnen kan dringen en dan tot tegen het smeltpunt opwarmt (zoals achter de koplamp) - het wisselend dooien en aanvriezen samen met zo nu en dan binnendringende sneeuw kan ijsklompen van ongekende grootte opleveren. IJs zet uit, en daardoor kan er vanbinnenuit schade ontstaan, en verder kan op andere plekken een ijsblok als het weer gaat dooien los komen en dan trekken en duwen (of klem komen te zitten) en daarmee schade veroorzaken, schade waarvan je later geen idee hebt hoe het veroorzaakt is. De kansen zijn klein, de tegenmaatregel is eenvoudig. (O ja, 's winters heb ik ook de radiator-muff dicht zitten, dat houdt ook de radiator schoner - bij een schone radiator hoef je niet te wachten tot het vriest, normaal is er genoeg koel-capaciteit.)
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 19 Apr 2020, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Een lierbumpert mog Roger ok nie monteren in D op z'n D2. Maar een lierdrager daarentegen is gereedschap en dat mocht wel.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968