Een Discovery3 op camper kenteken, ervaring gezocht

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
pascal110

Re: Een Discovery3 op camper kenteken, ervaring gezocht

Berichtdoor pascal110 » 27 Jan 2020, 23:11

stel je voldoet aan de eis, en je hebt hem op camper kenteken en betaald 1/3.
dan heb je volgens mij alleen de 110 of 130
dan nog.
als er op welk moment dan ook later een controle komt, ben je de pineut als hij niet aan die eisen voldoet.
heb eens ooit een 205 grijs kenteken zonder geblindeerde ruit, origineel grijs, later een parkeerboete gehad en een flinke na heffing.
gr pascal

wvermaat

Berichtdoor wvermaat » 15 Sep 2020, 16:38

Beste pascal110, ik weet niet of het al gelukt is met je disco 3.
Mij gaat het iig niet lukken.
Ik heb een fabrieks-discovery 3 camper.

Ik kreeg net bericht van de MRB (MotorrijtuigenBelasting) dat mijn bezwaar is afgewezen.
Hij was goedgekeurd voor de RDW (stond op de site) maar dat blijkt niet voor de MRB te gelden. Ik moest het volle pond betalen (diesel)
De vorige eigenaar had hem laten keuren, en uit het rapport begreep ik dat het om de keukeninrichting ging. Contact gehad daarover met die inspecteur (die nu een andere functie heeft). Ik heb een keukenblok ingebouwd volgens de eisen. daarna bezwaar ingediend met foto's en meetlat ernaast.

Deze keer is hij afgekeurd op de hoogte. vanaf laadvloer tot aan het dichtgeklapte dak moet de hoogte 130cm zijn. Dit is 110 cm.
Ook moet dat over een breedte van 90 cm en een lengte van 200cm, gemeten vanaf de achterste stand van de voorstoelen. Dat haalt geen enkele camper-discovery 3.
De belasting gaat de fabrieksnorm aanhouden hoorde ik al van iemand die dat al is tegengekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 31 Okt 2020, 23:12

wvermaat schreef:Beste pascal110, ik weet niet of het al gelukt is met je disco 3.
Mij gaat het iig niet lukken.
Ik heb een fabrieks-discovery 3 camper.

Ik kreeg net bericht van de MRB (MotorrijtuigenBelasting) dat mijn bezwaar is afgewezen.
Hij was goedgekeurd voor de RDW (stond op de site) maar dat blijkt niet voor de MRB te gelden. Ik moest het volle pond betalen (diesel)
De vorige eigenaar had hem laten keuren, en uit het rapport begreep ik dat het om de keukeninrichting ging. Contact gehad daarover met die inspecteur (die nu een andere functie heeft). Ik heb een keukenblok ingebouwd volgens de eisen. daarna bezwaar ingediend met foto's en meetlat ernaast.

Deze keer is hij afgekeurd op de hoogte. vanaf laadvloer tot aan het dichtgeklapte dak moet de hoogte 130cm zijn. Dit is 110 cm.
Ook moet dat over een breedte van 90 cm en een lengte van 200cm, gemeten vanaf de achterste stand van de voorstoelen. Dat haalt geen enkele camper-discovery 3.
De belasting gaat de fabrieksnorm aanhouden hoorde ik al van iemand die dat al is tegengekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@wvermaat

Zou je mij willen contacten per PB, ik heb wat vraagjes.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Nov 2020, 14:32

Tis een forum hè. Vragen mogen ook hier.....

Maar vwb de D3: gaat gewoon niet gebeuren. Is ook simpel als je de eisen voor een camperinrichting leest. De wagen is te kort, te laag en als het een farbriekscamoer is dan is de opening in het dak ook beide kanten op te klein.

Op Fb staat er weer één te koop en mensen snappen gewoon niet dat als bij de Rdw "camper" staat dat dat niks wil zeggen voor wbt de belastingdienst........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 01 Nov 2020, 15:18

Ik heb een verzoek van iemand gekregen die specifiek in contact wil komen met wvermaat vandaar mijn reactie.
Ik begrijp best hoe een forum werkt verder hoor.
Laatst gewijzigd door deusjevo op 01 Nov 2020, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 01 Nov 2020, 15:20

Edward schreef:Tis een forum hè. Vragen mogen ook hier.....

Maar vwb de D3: gaat gewoon niet gebeuren. Is ook simpel als je de eisen voor een camperinrichting leest. De wagen is te kort, te laag en als het een farbriekscamoer is dan is de opening in het dak ook beide kanten op te klein.

Op Fb staat er weer één te koop en mensen snappen gewoon niet dat als bij de Rdw "camper" staat dat dat niks wil zeggen voor wbt de belastingdienst........

De Belastingdienst boeit het niets wat de RDW vindt, I know.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 01 Nov 2020, 18:10

deusjevo schreef:Ik heb een verzoek van iemand gekregen die specifiek in contact wil komen met wvermaat vandaar mijn reactie.
Ik begrijp best hoe een forum werkt verder hoor.

Iemand met Toetsenbord vrees?, Zo eng zijn we toch nie :D

Groet Ron

Ps: volgens mij is wvermaat ook niet veel hier te vinden, Dan werkt een Pb van jou naar hem misschien vlotter.
110-Td5 X-tech 2006

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 01 Nov 2020, 19:04

Is ook gestuurd ;)

Diegene die contact wil hebben met wvermaat heeft ook een account hier maar kan niet meer inloggen en heeft beheer al geïnformeerd.
Wantrouwen is niet nodig hoor, gewoon een verzoek naar wvermaat.

Don’t shoot the messenger :P

Het gaat trouwens inderdaad om die Disco die op Feestboek stond heb ik begrepen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2020, 09:55

wvermaat schreef:.... afgekeurd op de hoogte. vanaf laadvloer tot aan het dichtgeklapte dak moet de hoogte 130cm zijn. ... .
Ook moet dat over een breedte van 90 cm en een lengte van 200cm, gemeten vanaf de achterste stand van de voorstoelen. Dat haalt geen enkele camper-discovery 3. ....

Volgens mij is dit in ieder geval de belangrijkste drempel: de minimale binnenmaten.

Haal je deze maten bij een uitklapdak niet dan helpt verder niks, zelfs niet de volledige verzameling aan keukenblokken van de grootste keukengigant.

Overigens zegt men dat het met een 110 + een iets verhoogd hefdak kan ... ik vraag me af hoe je die 2 meter haalt.
Als je de carrosserie 10 cm streched gaat het wel gemakkelijk.

Groeten MarcS

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 03 Nov 2020, 09:07

"streched", werkelijk Marc?

Terug naar “Techniek”