Het is gelukt, nieuwe batterij etc, maar in eerste instantie wilde beide sleutels niet werken met nieuwe batterij, helemaal niet meer. Nog een beetje zitten klooien, uiteindelijk de batterijen doorgemeten met een meter en ze gaven allebei - zowel de oude als de nieuwe - 3v aan. Nog een keer geprobeerd en nu werken beide units weer goed. Ook met de oude batterij...
Tnx voor de tips, het werkt weer prima nu
alarm uitschakelen geen knipperlicht
-
Landmarcs
Re: alarm uitschakelen geen knipperlicht
zakraket schreef:Het is gelukt, nieuwe batterij etc, maar in eerste instantie wilde beide sleutels niet werken met nieuwe batterij, helemaal niet meer. Nog een beetje zitten klooien, uiteindelijk de batterijen doorgemeten met een meter en ze gaven allebei - zowel de oude als de nieuwe - 3v aan. Nog een keer geprobeerd en nu werken beide units weer goed. Ook met de oude batterij...
Tnx voor de tips, het werkt weer prima nu
Wellicht waren de batterij-contactjes in de key-fob een beetje geoxideerd.
Ik meet soms ook gewoon de volle 3 V bij een batterijtje dat doet alsof het aan vervanging toe is ... of dat batterijtje dan toch aan z'n einde is of dat er sprake is van gewoon slechte contacten blijft dan moeilijk raden. Meestal help het vervangen dan toch, wellicht omdat je met vervangen ook een eventueel isolerend oxide-laagje verbreekt.
O ja, voor de "zekerheid" vervang ik - als het zover is - de key-fob-batterijtjes één voor één ... na eerst gechecked te hebben welke key-fob het slechtste werkt. Doet de key-fob niks dan is er nog een (on)handige ontgrendel-code die je volgens een strikte volgorde moet invoeren, mocht je die code niet weten dan kan een (goede) dealer die achterhalen.
Groeten MarcS
Holy moses! Hebben jullie hele handboeken over het gebruik van je spullen???
Ik vervang gewoon de batterij! Nooit bij nagedacht, hoeft ook niet. Zo pakte ik deze week de Disco en zag ik in de Km-administratie dat ie dus 5 weken stilgestaan had.......
Overigens starte hij gewoon probleemloos wat dus eigenlijk ook niet schijnt te kunnen.........

Ik vervang gewoon de batterij! Nooit bij nagedacht, hoeft ook niet. Zo pakte ik deze week de Disco en zag ik in de Km-administratie dat ie dus 5 weken stilgestaan had.......
Overigens starte hij gewoon probleemloos wat dus eigenlijk ook niet schijnt te kunnen.........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Holy moses! Hebben jullie hele handboeken over het gebruik van je spullen???![]()
![]()
Overigens startte hij gewoon probleemloos wat dus eigenlijk ook niet schijnt te kunnen.........![]()
Nee, nooit zwaar een punt van gemaakt, maar wel de eerste keer met voorzorg aangepakt, dat batterijtje vervangen ... als je niet naast de dealer woont en niet beschikt over een tweede of derde auto dan kan het lastig zijn als je het die eerste keer zo onhandig doet dat niks meer werkt.
Op een zelfde wijze was ik de eerste keer bij het accu-vervangen ook extra precies ... daarna komt vanzelf de periode dat je overmoedig wordt om dan al dan niet door grote vonken (bij mij geen vonken) toch weer even gewezen te worden op de goede redenen achter de volgorde-instructie.
En dan dat starten: Aangenomen dat de Disco bij stilstand 0.05 Ampère/uur trekt (wellicht gaat het alarm nog verder naar een slaapstand), anyway, aangenomen 0,05 Ampère/uur dan heb je na 5 weken 42 Ah uit de accu getrokken. Nu heeft een normale start-accu bij een dergelijke lage ontladingsstroom meer dan de nominale capaciteit (voor die nominale Ah's wordt de 20 uur capaciteit gebruikt), maar ook als je slordig rekent dat is na een verbruik van 42 Ah de accu nog niet leeg (maar wel leger als goed is voor een standaard start-accu). Het hoeft je allemaal niet te boeien of verontrusten: Een start-accu gaat meestal lang mee ... maar nog veel langer als je voorkomt dat ie niet te ver ontladen wordt
Groeten MarcS