Ik weet niet of de Td5’s last hebben van een ‘klaplong’. Ik heb de inlaat geblokkeerd en kon niet merken dat er iets dicht klapt. Groot gedeelte zijn ook plastic buizen wat ik zag.
Jan
TD5 smoort boven de 60km/h
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Ron63 schreef:een inlaatslang die dicht klapt?
Dit kwam bij mij ook (mentaal) langs, maar ik vraag me af of dat zo braaf steeds bij 60 km/u zou optreden.
Je zou dat ook bij een stilstaande auto en verhoogde toeren moeten kunnen oproepen.
Als je onbelast de toeren verhoogt vraagt dat maar weinig brandstof, de hoeveelheid lucht gaat dan wel rap omhoog.
Draait ie onbelast probleemloos hogere toerentallen dan is een gedélamineerde inlaatslang minder aannemelijk.
Groeten MarcS
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Zaag maar een net gat in de bodem; is standaard bij de disco. Op het internet zijn genoeg templates te vinden. Pomp moet er toch om de zoveel jaar uit. Koop wel de duurste die er is; VDO, dacht ik. Geen chinese rommel, want dan raak je echt blij met je net gezaagde gat. 
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
conny schreef:Zaag maar een net gat in de bodem ....
Ik weet al wat de puristen gaan zeggen.
Als pragmaticus zeg ik dat het toch minstens onhandig is dat er geen luikje voorzien is.
Met name sinds er een pomp in de tank zit had men een luikje moet invoeren ... net zoals men bij de Disco er eentje maakte.
De enige redelijke reden tegen een luikje is dat de laadbak ook een open pick-up kan zijn en dan wil je een goed dichte bodem boven de tank.
Het luikje had dus hetzij facultatief danwel goed water-dicht moeten zijn.
Groeten MarcS
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Vanochtend even aan het zoeken geweest op internet en een OEM VDO pomp besteld bij Winparts.
Huidige pomp is bijna 17 jaar oud dus mogelijk aan zijn einde levensduur.
Wordt inderdaad een luikje maken want ik heb geen zin om met dit weer buiten een tank onder de auto vandaan te sleutelen.
Nu maar afwachten of dit de oplossing is.
Gr. Jan
Huidige pomp is bijna 17 jaar oud dus mogelijk aan zijn einde levensduur.
Wordt inderdaad een luikje maken want ik heb geen zin om met dit weer buiten een tank onder de auto vandaan te sleutelen.
Nu maar afwachten of dit de oplossing is.
Gr. Jan
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Bovenop heel goed schoonmaken; het is de 1e keer in 17 jaar dat je daar komt en dan heeeeel voorzichtig die snelsluitingen losmaken; breken makkelijk af. Succes!
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Landmarcs schreef:
De enige redelijke reden tegen een luikje is dat de laadbak ook een open pick-up kan zijn en dan wil je een goed dichte bodem boven de tank.
Het luikje had dus hetzij facultatief danwel goed water-dicht moeten zijn.
Groeten MarcS
Nee, de enige reden tegen het luikje is dat je daarvoor ook een vloerspant doorzaagt. Dat is geen punt mits je versteviging aanbrengt naast het luikje maar dat "vergeet" 90% van de monteurs. Op termijn zie je de bodem daar wel degelijk last van hebben. Het luikje waterdicht krijgen is geen enkel probleem.
Behalve bij jouw auto Marc, die vervoert alleen een luchtbed en een matje
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Edward schreef:...
Behalve bij jouw auto Marc, die vervoert alleen een luchtbed en een matje![]()
Nee da's dubbelop: Een zelfopblaznd matje en een slaapzak (en nog veel meer*).
* Ik schrok van het totaalgewicht toen ik onderweg eens maar zo een weegbrug tegenkwam (eentje die buiten kantooruren niet uitgezet was).
Groeten MarcS
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Terug on topic: kan het de vlinderklep van de egr zijn? Die sluit ook zowat de hele luchtinlaat af.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Seagull schreef:Vanochtend even aan het zoeken geweest op internet en een OEM VDO pomp besteld bij Winparts.
Huidige pomp is bijna 17 jaar oud dus mogelijk aan zijn einde levensduur.
Wordt inderdaad een luikje maken want ik heb geen zin om met dit weer buiten een tank onder de auto vandaan te sleutelen.
Nu maar afwachten of dit de oplossing is.
Gr. Jan
Ik zou eerst eens de brandstofdruk (laten) meten voordat je al dat gedoe op je nek haalt
Als de druk goed is hoef je de pomp niet te vervangen
Druk meten is sneller gebeurd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten