Van defender tot camper

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
pa3dwj

Re: Van defender tot camper

Berichtdoor pa3dwj » 24 Feb 2020, 23:22

Misschien een tip om er een luifel aan te zetten (als je dat nog niet gedaan hebt).
SAM_0336x30.jpg

Altijd ontzettend handig (om bij slecht weer buiten te koken, of lekker onder te zitten bij veel zon, regen of als het 's avonds afkoelt).
Dit is een FoxWing (eigenlijk bedoeld voor een RhinoRach, maar ik heb 'm zelf met wat strippen aan mijn low budget rack gezet).
Kost wel een paar centen (€600) maar is groot en makkelijk op te zetten en af te breken. En iets simpelers kan natuurlijk ook (gewoon een flinke lap met ogen en zo werkt natuurlijk ook.
_________________________________________________________________________________________________
Defender 110 uit 1995 (QRV via PI4EHV (145.700 MHz) op vakantie op HF (40m, 7.092 MHz))

Landmarcs

Re: Van defender tot camper

Berichtdoor Landmarcs » 25 Feb 2020, 10:47

pa3dwj schreef:Misschien een tip om er een luifel aan te zetten .... .

Ik heb geen hefdak maar wel een luifel, eentje die bedoeld was om over een manshoge boogtent af te spannen.
Mijn luifel gaat nu dus over het hele dak (dus werkt niet samen met hefdak en/of imperiaal).
Wat me in het bijzonder bevalt is de boogstok (wel 6 m lang) die achter de auto een wat grotere beschutting geeft, ook zijdelings, zelfs al gaat het luifel-doek niet tot de grond. Regent het eens stevig dan loopt het water mooi opzij en pas het laatste stuk valt het ('t kan heel handig zijn om je watervoorraad aan te vullen), en waait het dan tocht het alleen onderdoor.
Mijn over-grote luifel die dus over de hele auto gaat - het is ongeveer een trapezium-vorm van bijna 5x5 m, aan de langezijde zit de boogstok, en aan de andere zijde (die dus tot de voorruit reikt) zijn de twee hoekpunten afgeschuind - heeft voor mij het voordeel dat ik droog langs de auto naar de voordeuren kan lopen. Heb je een imperiaal en/of hefdak dan zou je met een kleinere variant toekunnen, met zo'n caravan luifel-sleuf boven de achterdeur, en met dan links en rechts een "oor" om de luifel ergens (voor)bij de achterwielen af te spannen.
O ja, de boogstok heeft centraal een lange scheerlijn en zijdelings aan iedere kant een V-vormige scheerlijn ... het ie even werk maar het weerstaat daarna aardig wat wind en regen.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”