Even een oud topic nieuw leven inblazen. Na de koop van de disco hebben we een mooie reis gemaakt van 3 maanden. We wilde richting georgia, maar toen kwam de corona. Werd Portugal, wat een mooi off road land is dat zeg. Mooie routes mogen rijden en alleen maar in het wild gekampeerd.
De originele voorbumper heeft het overleefd, en niet 1 keer echt mega vast gezeten.. soms beetje ploeteren.
De bumper heeft vorige week niet een aanrijding overleefd een uitparkerdende Zoe. Zucht, wel een mooi moment om een stalen bumper te monteren. Ziet er gelijk een stuk ruiger uit. We gaan er een lichte lier in zetten (tot 3500kg). Ik weet dat je daar net niks aan hebt, maar is meer voor het idee. Zo'n gat moet toch ergens mee gevuld worden.
Nu heb ik er net een stukje mee gereden en heb niet het idee dat de vering aangepast moet worden. Toch denk ik dat ik rondom nieuwe veren en schokbrekers ga monteren met voor 4 en achter 5 cm verhoging. Nu zijn er 2 versies, medium en heavy. Welke zouden jullie adviseren? Daarnaast nog een vraag, de koplampsproeiers wil ik wel weer terug hebben, gewoon voor het idee. Zijn hier universele setjes voor te koop?
.
Lier op standaard bumper van een discovery 2
Re: Lier op standaard bumper van een discovery 2
Gewoon een stalen bumpert mopnteren waar geen lier in kan was zeker te simpel?
Qua vering: heozo zij. er twee versies? Er zijn er legio. De beste optie vind ik de veren van Brittpart icm Fox dempers. De koplampsproeiers van een D2a kun je zo in iedere bumper boren die je maar wilt. En anders gewoon op de sloop even een geschikt setje uit een auto trekken.
Qua vering: heozo zij. er twee versies? Er zijn er legio. De beste optie vind ik de veren van Brittpart icm Fox dempers. De koplampsproeiers van een D2a kun je zo in iedere bumper boren die je maar wilt. En anders gewoon op de sloop even een geschikt setje uit een auto trekken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Bumpers voor een disco 2 zijn tegenwoordig niet makkelijk meer te vinden.
en kwam een bumper tegen van britpart. zo ook de veren en schokbreker set.
-
Landmarcs
Thijs84 schreef:De originele voorbumper heeft het overleefd, en niet 1 keer echt mega vast gezeten.. soms beetje ploeteren.
De bumper heeft vorige week niet een aanrijding overleefd een uitparkerende Zoe. Zucht, wel een mooi moment om een stalen bumper te monteren. Ziet er gelijk een stuk ruiger uit. We gaan er een lichte lier in zetten (tot 3500kg). Ik weet dat je daar net niks aan hebt, maar is meer voor het idee. Zo'n gat moet toch ergens mee gevuld worden.
Nu heb ik er net een stukje mee gereden en heb niet het idee dat de vering aangepast moet worden. Toch denk ik dat ik rondom nieuwe veren en schokbrekers ga monteren met voor 4 en achter 5 cm verhoging.
Tja, de volgende Zoe moet nu dus wel beter uitkijken. Maar als de lier er toch voor Jan met de korte achternaam in zou zitten kan je er ook een magnetron of om het even welk nutteloos ding in monteren.
Qua veren denk ik dat je Edward maar moet opvolgen. Ik blijf me verbazen over die verhogingen ... bij mij is verhoging het voorstadium van koorts. Het zal wel komen omdat ik een Defender heb. De meeste Defenders met een "verhoging" blijken als je die even ingereden hebt ongeveer net zo hoog op de veren te staan als een Defender met goede originele veren. Staat de auto wel serieus hoger dan rijdt ie (gewoonlijk) beroerd.
Groeten MarcS
PS Dat de stalen Disco 2 bumpers zonder lier-opname niet direct te vinden waren kan natuurlijk ook een teken aan de wand zijn: 1º de plastic tegenhanger gaat vroeger of later stuk, en 2º denkelijk is er dan met name vraag naar de bumpers zonder lier-opname.
PS2 Edward volgt een beetje een zigzag koers - wellicht heeft ie daarom zelf een lier nodig. Eerder schrijft ie zo ongeveer dat je niet zonder lier op pad kan, en nu dus weer dat je beter uit bent zonder. Als je definitie eenvoudig zegt dat je pas moet omkeren als je vast zit dan is een lier natuurlijk handig, ik keer liever om op het moment dat ik aan zie komen dat dat omkeren er sowieso aankomt, dat scheelt pas echt in het gedoe. Het helpt natuurlijk wel als je hebt doorgeleerd in het herkennen van wat er in het terrein te herkennen is (niet voor niks moesten de artilleristen uit de tijd van de paarden-tractie naast de gebruikelijke kennis ook nog eens een serieuze plantenkennis hebben.