Alarm probleem/ startonderbreker probleem d2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Mivida

Re: Alarm probleem/ startonderbreker probleem d2

Berichtdoor Mivida » 29 Mar 2019, 12:32

Erik Peters schreef:Als de accu met de correcte werkwijze los gekoppeld wordt niet.
De code is misschien nog op te vragen bij de LR dealer aan de hand van het chassisnummer.

Groet,

Erik.

Dank voor de tip!
Enehhh.... wat is op de correcte wijze losgekoppeld??
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 29 Mar 2019, 12:53

Mivida schreef:Enehhh.... wat is op de correcte wijze losgekoppeld??

Dat weet ik voor de D2 niet precies, maar als het net zo is als bij de Defender dan moet de accu losgekoppeld worden binnen 10 (of 15) seconden nadat het contact is afgezet en bij een Defender is dat makkelijk omdat de accu onder de stoel zit en alles binnen handbereik zit.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Mivida

Berichtdoor Mivida » 29 Mar 2019, 20:13

Erik Peters schreef:10 (of 15) seconden nadat het contact is afgezet

:o :shock: Dat wordt dus rennen! :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Mar 2019, 20:39

Mivida schreef:
Erik Peters schreef:10 (of 15) seconden nadat het contact is afgezet

:o :shock: Dat wordt dus rennen! :lol:

Nee, zolang je wagen niet op slot doet heb je tijd zat. Overigens zit er bij je auto een mapje. In dat mapje zit een boekje. In dat boekje staan allerlei handige tips.

Ofwel: Read the fucking manual!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Mivida

Berichtdoor Mivida » 29 Mar 2019, 20:50

:lol:
Begrijp je hint maar ik heb dit boekje al eens van voor naar achteren helemaal gelezen. Maar dit ben ik zeker niet tegen gekomen 8-)

Maar met andere woorden:
Zodra je het contact uitzet kun je de accu loskoppelen (beide polen) maar dit moet wel gedaan worden voordat je de deuren op slot zet.

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Mar 2019, 20:56

Mivida schreef::lol:
Begrijp je hint maar ik heb dit boekje al eens van voor naar achteren helemaal gelezen. Maar dit ben ik zeker niet tegen gekomen 8-)

Maar met andere woorden:
Zodra je het contact uitzet kun je de accu loskoppelen (beide polen) maar dit moet wel gedaan worden voordat je de deuren op slot zet.

Nou, als je de accu afkoppelt wordt knap lastig de deuren op slot te zetten. :lol: :lol: :lol: De bestuurdersdeur gaat mechanisch dicht maar de rest krijgt geen stroom....

Dus als je auto buitenstaat en zonder accu moet blijven staan eerst de andere deuren op slot doen, dan accu eraf en dan deur op slot draaien. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Mivida

Berichtdoor Mivida » 29 Mar 2019, 21:22

Edward schreef:Nou, als je de accu afkoppelt wordt knap lastig de deuren op slot te zetten. :lol: :lol: :lol: De bestuurdersdeur gaat mechanisch dicht maar de rest krijgt geen stroom....

Dus als je auto buitenstaat en zonder accu moet blijven staan eerst de andere deuren op slot doen, dan accu eraf en dan deur op slot draaien. :D

:shock: Niet eens bij stilgestaan :lol: :lol:

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 30 Mar 2019, 07:48

Mivida schreef::lol: Begrijp je hint maar ik heb dit boekje al eens van voor naar achteren helemaal gelezen. Maar dit ben ik zeker niet tegen gekomen 8-)

Ook bij de Defender staat dit niet in het instructieboekje, maar wel in het werkplaatshandboek of de "Electrical Library".
Dat gaf de eerste keer bij loskoppelen van de accu dan ook veel lawaai..... :oops:

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Mar 2019, 08:44

Erik Peters schreef:
Mivida schreef::lol: Begrijp je hint maar ik heb dit boekje al eens van voor naar achteren helemaal gelezen. Maar dit ben ik zeker niet tegen gekomen 8-)

Ook bij de Defender staat dit niet in het instructieboekje, maar wel in het werkplaatshandboek of de "Electrical Library".
Dat gaf de eerste keer bij loskoppelen van de accu dan ook veel lawaai..... :oops:

Maar wát staat er dan precies in het werkplaatshandboek of de "Electrical Library" voor de Defender ?

Ik ken als procedure:
    Het alarm uitzetten dan de sleutel in je contact op stand 1. Daarna afkoppelen/wisselen.
Niet dat ik denk dat er bij een Defender heel veel op tilt raakt (behalve eventueel je oren of die van de buren).

Interessant genoeg is het me al overkomen (zelfs meer dan eens) dat tijdens het starten met een zwakke accu (mijn accu gaat inmiddels naar de 9 jaar, en de eerste 5 jaar ben ik niet extra aardig voor de accu geweest) het tweede alarm - dat op een eigen voeding draait - kortstondig even meefluit ... kennelijk start de Puma makkelijk, dwz zelfs met een kortstondig extra lage boordspanning gaat er verder niks op tilt.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 30 Mar 2019, 13:27

Landmarcs schreef:Maar wát staat er dan precies in het werkplaatshandboek

Dit* staat in het werkplaatshandboek voor de 300 Tdi:

1. verwijder linker zitting.
2. maak het deksel los en verwijder deze.
3. draai de moer van de massaklem los.
4. zet het contact aan.
5. zet het contact af en verwijder de sleutel.
6. verwijder de massaklem van de accupool BINNEN 15 SECONDEN.

(Na die 15 seconden knippert het verklikkerlampje van het alarm weer, mocht je de massaklem er nog niet af hebben en ik heb de massaklem er ook wel afgehaald met de sleutel nog in het contact).

Groet,

Erik.

*e.e.a. vrij vertaald uit het engels.

Terug naar “Techniek”