deusjevo schreef:Tja, is een mix van stads, buiten wegen en snelweg ritten.
Op snelweg rijd ik meestal 105 a 110, nooit harder eigenlijk, dan rijdt hij niet prettig meer.
Ben een rustige rijder met de RaRo en heb een redelijk stabiel rechtervoetje.
Heb tov standaard banden een afwijkende bandenmaat van 245/75R16, is ook niet helemaal eerlijk waarschijnlijk.
Snelheidsmeter geeft tov GPS ca 5% meer aan.
Verkoper had al aangeven dat hij ca 1 op 10 reed en ik vermoed dat hij wat harder doorrijdt dan ik doe.
Heb verbruik op ouderwetse diesel nooit berekend dus heb geen vergelijk met gebruik van HVO en GTL nu.
Die site is spritmonitor denk ik?
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Precies, die spritmonitor ... waar je diep depressief van kan worden (afhankelijk van wat je opzoekt).
Bij het hoe en wat en waar etc. van de kilometers doel ik op meer kenmerken.
's Winters haal ik (ook) minder kilometers uit de liter, en in West-Nederland is het ook weer moeilijker kilometers te maken als in de rustiger delen.
Rijd je in het heuvelland dan wordt de auto nog weer zuiniger ... je kan dus in alle opzichten zeggen dat West-Nederland een dieptepunt is.
Langere einden achtereen zijn weer zuiniger (Nederland is dus snel te klein).
Groeten MarcS
PS Dat (een) 110 prettig rijdt is ook mijn idee